Jump to content
Bosje

Planten Bij Baardagamen?

Recommended Posts

Hallo,

Ik vraag me af of er Planten in het terrarium kunnen bij de baardagamen?

zo ja, welke? Want ik heb wel gelezen dat ze ook wel planten eten. En dat moeten we natuurlijk niet hebben. En de planten moeten natuurlijk ook tegen de hitte kunnen.

 

grr Robin

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat kan ik altijd nog, maar echte planten vind ik mooier..daarom is de vraag of er planten zijn waar ze van af blijven..En als die er niet zijn kan ik altijd nog over stappen op nep planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat dacht ik ook..maar ik denk vraag het maar even na..Maar we zullen op de volgende reacties wachten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi echte planten slopen ze geheid

dus je kunt je beter het geld en de moeite besparen

en gelijk voor nepplanten gaan

geloof me als je goede planten koopt zie je niet dat het nep is

wij hebben cactusbollen en mensen vragen altijd

prikken ze zich niet aan die stekels

mensen willen altijd even voelen

want kunnen niet geloven dat het nep is

dus nep kan net zo mooi soms wel mooier zijn

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi die staan zoeizo wel hier ergens op het forum

tevens staan er foto,s van alle kunstplanten die marc te koop heeft/had op het forum

heb nu geen tijd ben aan het koken

zal anders de linken wel even opzoeken

maar mishcien als je de zoekfuncite gebruikt en instelt op alle datums dat je het zelf al vind

anders zoeken naar posts van gbf

grtjsssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

het andereprobleem met echte planten is dat ze meestal ingespoten zijn met glim middel.dus je moet ze zeker 6 maanden in huis hebben voordat je ze in een terra kan plaatsen.dus neppers in the way to go.maar die hebben weer weekmakers en andere zooi in zich.plaats ze dus niet direct onder een spot.ze worden warm,de baardjes likken eraan,en kunnen zo vergiftigd worden.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties. Ik weet iedergeval dat ik dus nep planten moet nemen.

 

gr Robin

Share this post


Link to post
Share on other sites

echte planten bevatten inderdaad glansmiddel

wij gebruiken ze echter wel bij de kameleons

we zetten ze voor gebruik een half uur onder de douche om af te spoelen

ja duur water grapje maar ja beter dat dan zieke dieren

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er ook Golliwoog in, na 2 dagen is het op. Ze eten dan niet zoveel groenten en fruit meer. Als je Golliwoog gaat kopen, kan je het best een stuk of 4 plantjes nemen en dan scheuren. dan kan je zelf blijven kweken met de plantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe ziet zo'n plant eruit, heeft wel een grappige naam trouwens. En is dat goed voor je baardjes? En zet je die dan in een pot met grond of stop je die gewoon in het zand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Christel, Golliwoog schijnt heel goed voor je dier te zijn. Ik kweek ze nu zelf en zet ze met pot en al in het terra. Binnen 2 of 3 dagen is het op.

Golliwoog.gif

PICT0343.jpg

 

Ik kweek ze nu zelf

Share this post


Link to post
Share on other sites

En haal je die gewoon bij het tuincentrum, daar kennen ze het ook onder die naam neem ik aan?

En hoe kweek je zo'n plantje dan zelf, heb jij soms ook van die groene vingers net als mijn moeder.

Die komt bij iemand, zegt, goh wat een leuk plantje heb je daar, vind je het goed als ik een blaadje meeneem. Mensen reageren dan heel verbaasd, natuurlijk hoor, neem maar een blaadje mee. Thuis zet ze dat blaadje in een potje grond, plastic zakje erover, en binnen een paar weken, voila, nieuwe plant.

 

Ik heb dat niet, maar gelukkig heb ik weer andere kwaliteiten,zoals ..... ahum, ff denken...., wat was het ook al weer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de plantjes op de beurs gekocht, 6 tegelijk, ze gingen toen weg voor 1.50 per stuk. En ik heb een beetje groene vingers, maar een plantje scheuren en opnieuw oppotten kan jij ook wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, dat gaat me nog wel lukken, denk ik ook wel. Dan staan ze misschien wel op de beurs in Tilburg, dan neem ik ze daar wel mee, en dan zet ik ze in mijn tent op de camping, is het net of ik thuis ben......zucht, krijg ik geen heimwee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga denk ik ook maar kijken voor die planten.

Zullen ze het in een gewoon tuincentrum hebben? Vast wel he.

 

gr robin

Share this post


Link to post
Share on other sites
En haal je die gewoon bij het tuincentrum, daar kennen ze het ook onder die naam neem ik aan?

En hoe kweek je zo'n plantje dan zelf, heb jij soms ook van die groene vingers net als mijn moeder.

Die komt bij iemand, zegt, goh wat een leuk plantje heb je daar, vind je het goed als ik een blaadje meeneem. Mensen reageren dan heel verbaasd, natuurlijk hoor, neem maar een blaadje mee. Thuis zet ze dat blaadje in een potje grond, plastic zakje erover, en binnen een paar weken, voila, nieuwe plant.

 

Ik heb dat niet, maar gelukkig heb ik weer andere kwaliteiten,zoals ..... ahum, ff denken...., wat was het ook al weer...

nee golliwoog word wel verkocht in tuincentra,maar is niet aan te bevelen om te voeren,aangezien er allerlei systemische gifstoffen in kunnen zitten... deze breken wel af met de tijd,maar daar kunnen maanden overheen gaan...

 

hier veel info

www.golliwoog.nl

golliwoog is een naam die eraan is gegeven door een bedrijf,het is namelijk gewoon een kamerplant...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou snap ik het niet meer, Monibro zegt dat deze plant heel goed is voor je baardjes, en jij, Kuno zegt dat hij juist NIET goed is voor je baardjes. Wat is het nu?

Ik raak wel in de warrie van jullie hoor! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×