Jump to content
Sign in to follow this  
metallicattim

Water Bij Baardjes

Recommended Posts

Hey mensen,

 

een vraag... zetten jullie water bij jullie baardjes?

Ik deed dat in het begin wel, maar ik zag hem nooit drinken en als ik hem in waterbadje zette, ging dat vaker slecht dan goed.

 

Nu heb ik hem zelf ook nog nooit zien drinken, mijn moeder wel 1 keer, maar dat is het dan ook.

Nu heb ik al een dik jaar geen water meer in het terrarium gehad.

 

Wat is jullie mening hier nou over?

 

Grtz Tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

gewoon water erin laten staan ,

dat je hem nog niet hebt zien drinken kan vrij logische zijn ,

ik neem aan dat je niet 24 uur 7 dagen per week voor de bak zit

 

greets edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook al drinkt je baardje niet van het water, misschien vind hij het wel fijjn om er soms in te liggen,

en ook je rv hou je zo een beetje op peil denk ik

of je moet elke dag 2x sproeien?

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet ook nooit een waterbak in het terrarium. Enkel als ik met vakantie ben zet ik er wel een in. Meestal sproei ik 2 keer per week en af en toe een badje. Voor de rest kan er vocht opgenomen worden middels de groenten/fruit.

Voor de luchtvochtigheid moet je geen waterbakje zetten, de dieren zijn aangepast aan een droog milieu.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een klein waterbakje erin staan, ik heb ze ook nog nooit zien drinken, maar ja, ik zit er idd niet 7 dgn per week 24 u per dag voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah ok das waar, maar op bijna 4 jaar nog nooit zien drinken vind ik wel raar.

 

Mjah kga voor de zekerheid toch maar weer water erin zetten, al is het alleen maar om hem weer een plek te geven waar ie kan poepen waar het moeilijk schoon te maken is haha :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier drinken ze wel, maar dan buiten het terarium.

Als ik een bak water zet, drinken ze, en Dena is bezig met haar diploma, hahaahah

Zei vind het heerllijk in het water, heb al geprobeert een foto te zetten maar het lukt me maar niet :(

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zet ook nooit waterbakken in mijn terra's 1 omdat het heel irritant omdat er steeds zand in komt 2 omdat ik ze vaak in bad doe en 3 omdat ik iedere dag sproei.. alleen als ik een tijd niet thuis ben.. langer als 24 uur dan zet ik er wel een waterbak in

 

grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er ook gewoon een bakje instaan met water

Allee zit daar vaak meer zand in da water :lol:

En ze drinken hier ook wel hoor

Je zou eens een druppel water op je vinger moeten doen en ze die dan voorhouden.

Is kei leuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij de hele kleintjes nakweek dus staat wel een schoteltje water

omdat die meer gevoelig zijn voor uitdorgen de grote gaan gewoon af en toe in bad

waterbakken gebruikte we ook

maar nu alleen nog sporadisch

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat van die druppel water op je vinger had ik beter niet kunnen doen :blink: Haha. Hij nam meteen mijn vinger erbij (terwijl ie dat anders nooit doet!). Maar toch bedankt voor de tip ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

geinig hoor! Hap zei hij. Deed het pijn? Ik sproei ook bijna iedere dag en een paar keer per week gaan ze in bad en dan zie ik ze ook altijd uitgebreid drinken. Als ik nevel trouwens ook. Maar toch laat ik het bakje water erin staan, ik ververs het iedere dag, maar blijkbaar doen ze er toch wel iets mee, want hoe komt anders dat zand erin. Niet van een zandstorm.... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

als je dieren genoeg groenvoer tot zich nemen is het niet nodig dat er een bakje water voorradig is

langs het groenvoer nemen ze genoeg vocht op

2 of 3 maal per week sproeien is dan voldoende

uiteraard als het om jonge dieren of om dieren gaat die geen of weinig groenvoer tot zich nemen is het aangeraden om een ondiep waterschaaltje te plaatsen

maar dan moet je ook nog genoeg bijsproeien omdat ze zelden drinken uit een bakje

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha...ja, ik moet toch bekennen dat je het wel voelt als ze bijten :P Die van mij zet ik ook 1 keer per week in een badje en ik sproei ook wel eens, vindt ie ook heerlijk! Maar ik heb hem nog nooit zien drinken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vroeger deed ik wel idd via mn vinger, waterdruppels op zn neus zetten zodat ze over zn mond rolden en na 2 a 3 druppels kreeg ie het door en ging ie zn mond aflikken, dat is best grappig, kga het toch nog eens proberen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb tonet eens een bakje water erin gezet, en hij storte zich er helemaal op! zodra ie het bakje al zag was ie al in alarmstufe rot en zodra ik het losliet in de bak kwam ie aanrennen hehe

 

Hij heeft paar minuten lang gedronken :o

Heb ook stukje gefilmd, vind het altijd cool uitzien hoe ze drinken:

http://www.destroyerofsenses.com/BMW/Jaymzdrinkend.avi

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij doet het niet bij mij :o jammer

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow das echt leuk om te zien zo een Baardje die aan het drinken is :)

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

Ik heb ook een waterbak in mijn terra staan. Ik heb mijn baardjes al vaak zien drinke en sproeie is bij mij niet nodig.

 

Tip: Zet het waterbakje er dus gauw trug in :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij ons staat in elke terra water,maar heb nog geen enkel zien drinken.

wel laat ik ze iedere avond enkele drupels uit een spuitje op hun neus prupen,en dit likken ze wel op.

in het begin zijn ze er wel bang van,maar na een tijdje komen ze vanzelf naar het spuitje toe.

we geven ze te drinken daar ze wijnig of geen groen willen.

en drinken moeten ze ;hoe wijnig ook,voor de werking van de nieren(volgens onze dierenarts)

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

die van mij zie ik ook soms drinken, niet allemaal al, maar het grootste deel drinkt wel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×