Jump to content
Ray

Hoe Lang Houden Jullie?

Recommended Posts

Wat ik me eigenlijk afvroeg is hoe lang jullie al baardagamen houden??

 

Ik ben zelf in 1995 begonnen met reptielen houden (woestijnleguaantjes) en ben 1 jaar daarna met baardagamen begonnen.dit waren toen alleen maar wildkleur baardjes.

 

Ik heb toen voor 3 jaar terug alles moeten verkopen omdat ons 2e zoontje opkomst was en wij de hobby ruimte nodig hadden voor zijn slaapkamer.

Ik heb toen wel een aantal koningspythons doorgehouden omdat deze in een racksysteem zaten en niet zo veel ruimte innamen.

 

Nu ben ik eigenlijk weer een beetje in opbouw wat ook niet al te soepel wil verlopen. :( Maar ik blijf de moed er in houden en ben ook langzaam een eigen website gaan maken over de dieren die ik nu heb of die ik gehad heb in het verleden.

 

Ik zou het leuk vinden als julie ook vertellen hoe jullie in deze hobby zijn gekomen?

 

Groetjes Raymond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik bn er bijna een jaar mee bezig.

Ben er een half jaar op voorhand door gefascineerd geraakt.

Nu als eerste een baardagaam, toen rozekevers, en toen 3 schorpioenen (alle 3 wildvang, wist dat nog niet, en dus ook allemaal dood). Nu heb ik eitjes van de PSG9 liggen.

 

Ik mag van mijn ouders nog niet uitbreiden met terra's dus doe ik het met kleine bakken :P (insecten :D)

 

Ik zou graag nog een halsbandje erbij halen. En een kolenbrander of griekse landschildpad.

 

Grtzz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou,dat is een leuke!

mijn eerste iggy kwam bij ons toen mijn zoon ongeveer 6 jaar oud was,en we in californie woonde,we wilde eens wat anders,en vonden onze eerste leguaan,in californie leefde hij gewoon in huis,de keuken dus,waar het dier op de koelkast zat,en de spagetti en de karbonaatjes van het fornuis af jatte.

nadat we weer terug waren in nederland,en alles op een rijtje kregen was het mijn zoon die weer een iguana wilde,het was wat zoekken,want we hadden geen internet.tja,toen we eindelijk het web op konden ging de wereld helemaal open,en nu staat de hele woonkamer vol gebouwd,en ik zou niets anders willen.

wat een geweldige hobby! mijn zoon is ondertussen 22 jaar,

jeetje ik word oud,hopelijk!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Bij ons is het zo'n 3 jaar geleden begonnen. Ik wou baardagamen maar ik mocht niet van Tom. Ik woonde nog thuis en mijn moeder had gezegd van trek je plan ermee wat je wil doen dus ik had groen licht :)

Ik heb toen 2 baardagamen gekocht en ondertussen hebben we er 11. Het kan dus al tellen. Tom was van moment 1 ook verliefd geworden ook al wou hij die lieve diertjes eerst niet in huis.

Ondertussen heeft hij ook 2 griekse landschildpadjes.

 

Zo is het bij ons begonnen...

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij zijn 5 jaar geleden begonnen met baardagamen.

Ik was als kind al gek op reptielen, mijn ouders hadden tropische vissen zitten in een enorme aquarium. Mijn vader was er veel mee bezig en ik mocht altijd helpen.

Ook was hij bij een soort van club en gingen we naar tentoonstellingen.

Daa was ook altijd een klein zaaltje met reptielen! Niet zogroot dan dat we dat nu kennen! Het is ondertussen bijna 12-15jaar geleden.

Maar naar de vissen ging ik nooit kijken, die hadden we thuis ook! Ik ging altijd naar de slangen en hagedissen kijken! Ook al was het aanbod heel beperkt toch kon ik er uren naar kijken, ik wou nooit mee naar huis!

Maar door het vele werk van mijn vader had hij de tijd niet meer om naar die tentoonstellingen te gaan en heeft toen ook alles weggedaan.

Ik heb altijd bewondering gehad voor slangen, ik vind ze super.

Jaren later, toen ik mijn vrouw al kende, begon de liefde voor reptielen weer te groeien! Ik begon op internet te zoeken naar slangen, maar kon mijn vrouw niet overtuigen!

Een collega van mij had baardagamen zitten en na ze beter te leren kennen en heel wat opzoek werk kon ik mijn vrouw overtuigen om 1 baardagaam te kopen!

En er zouden er zeker GEEN volgen.....maar 5 jaar later hebben we 6 vrouwen en 3 mannen

Helaas hebben we in januari verleden jaar (2007) 1 van onze vrouwtjes moeten afgeven, we hadden haar als volwassen vrouw gekocht en heeft nog 4 1/2 bij ons mogen wonen.

Ik durf zeggen dat onze hobby uitgegroeid is tot een echte passie.

Er zijn baardjes bijgekomen en op de laatste 2 jaar hebben we een eigen info website gemaakt, met nakweek gingen/gaan we naar de beurzen, ik ben bezig met een stelling te maken die 1/5 van onze veranda zal vullen, er komt in 2008 een boek uit met enkele foto's van onze dieren...

Een verslaving...ik denk het wel! Maar wel een gezonde! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het hartstikke leuk om lezen hoe jullie zijn begonnen.Zoals chuck al zegt is het een verslaving! en als ik voor mezelf praat is het een verslaving voor het leven :D

 

Wel moet ik zeggen dat ik verschillende dieren(reptielen) heb gehad die ik niet weer zou nemen puur omdat ik ze toch minder interessant vindt.

 

Maar na die jaren kan ik zeggen dat ik de volgende dieren mijn hart hebben gestolen. Dit zijn koningspythons woma pythons en baardagamen.ook heb ik voor het eerst vetstaart gecko's waar ik s'avonds vaak een uurtje voor de bakken zit om te genieten. :P Het zijn natuurlijk nachtdiertjes maar s'avonds tegen 19:00 laten zij zich al zien en halen de meest leuke dingen uit met het zoeken naar krekels.

 

Op mijn website staan wat foto's van de vetstaartjes voor de gene die niet weten welke gecko's dit zijn.

 

Groetjes Raymond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn eerste echte reptiel was een slangje dat ik stiekem had meegesmokkeld toen ik als kind met mijn ouders in zuid frankrijk was met vacantie,was toen een jaar of tien

 

op mijn slaapkamer had ik reedts aquarium's met kikkers en salamanders van uit de sloot staan,dus kon mijn slangje een tijdje verborgen houden voor mijn ouders

 

eenmaal geweten werd er een kenner bijgehaald,en bleek het slangetje giftig te zijn,en werd er geruild met een konings python,die ik jaren heb gehad(tot aan mijn legerdienst)

 

mijn liefde voor slangen is verdweenen na het zien van een ongeluk met een groote bijtende python bij een vriend,welke in de buik gebeten werd,en er jaren mee gesukkeld heefd.

jarenlang hebben we veel soorten kleine hagedissen gehad,tot onze eerste leguaan erbijkwam

deze hebben we nooit goed handtam kunnen krijgen ,grotendeels door onkunde(internet was dan nog niet zo ingeburgerd)

luipaardgekkotjes waren leuker,beter te hanteren,maar wijnig aktief overdag

 

op een reptielenbeurs in lebbeke zagen we baardjes zitten,waar ik al jaren van sprak dat deze er ooit zouden komen

de nederlander die ze te koop had sprak er zo passievol over dat we er twee gekocht hebben

de waarschuwing van deze man,dat ze zeer verslavingsgevoelig zijn werd de maand nadien al bevestigd door een aankoop van een derde baardje(onze casper)

toen ik kennismaakte met internet,vond ik vlug wat ik wilde,de citrus

de zoektocht ernaar bracht verschillende andere mooie baardjes mee.

al redelijk vlug beseften we dat als we mooie dieren wilden,we deze zelf zouden moeten kweeken,en zo groeide en groeide en groeide de hobby uit tot een echte passie.

ondertussen zijn de baardjes een vast onderdeel in ons leven,die al onze vrije tijd in beslag neemd.

de tijd dat er van mooie wulpse vrouwen gedroomd werd ,is ondertussen vervangen door droomen van mooie baardjes <_<<_<

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij zijn sinds bijna 4 maanden ermee bezig, eerst romeo die we van sara en tom hadden gekocht en een maandje later kochten we djini bij erwin. we waren alreeds een tijdje gefascineerd door de baardjes van tom en sara en van den chuck, stefan en kelly dus het moest er

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben 2 jaar geleden begonnen met baardjes houden.

ging op visite bij een colega van mij moeder en die had 39 slangen en 2 baardjes.

vond ik geweldig om te horen en ik zij ooit moet ik daar is kijken.

dat was dus 2 jaar geleden en was gelijk verlieft op de baardjes.

een half jaar naar info zoeken over baardjes en de omvang er van.

nu heb ik al andere half jaar baardjes. begon gelijk met een koppeltje(via internet)die waren dus ziek en waren naar half jaar dood (oorzaak onbekend)toen zat ik te twijfelen oof ik nog wel baardjes wou. toen ging ik naar een beurs en kocht een koppeltje waar ik dus opgelicht was bleek 2 mannen te zijn dus moest er 1 weg met pijn in me hart. nu heb ik er drie zitten 1 van die beurs 1 van erwin en 1 van marc(reptie-farm) het is dat ik maar 2 terra's mag van me ouders anders stond echt allus vol :lol:

 

groetjes

ferry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,wij zijn er nu anderhalf jaar mee bezig,eerst een korenslang gehad,voor ons zoontje(hij wilde zo graag een slang,papa zei:als jij een slang durft te aaien krijg je er een,dat deed hij wel even,nou dan mag je kiezen tussen een korenslang of een grasslangetje,nee ik wil die daar....meteen een tygerpython,niet dus,maar na een tijdje was mams een beetje bang hihi)hierna konden we een gekko overnemen,maar eerst even informeren,zijn meer nachtdiertjes enz,toen kreeg ik een baardagaam in de handen 'geduwd'ik was meteen verkocht,geweldig,binnen een week terrarium klaar met een koppeltje erin,niet veel later grotere bak bestelt en nog een vrouw erbij gekocht,en ook hebben we een man en vrouw gekregen die slecht verzorgd waren,en nu dus een luxe leven hebben,ik zou er nog veel meer willen maar ja kan niet alles,ook hebben we een koppel wateragamen,5maanden al,die zijn ook heel leuk en lief,maar mijn voorkeur gaat toch naar de baardjes,groetjes Mandy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even proberen wat zinnigs op te schrijven wat betreft het item want is echt wel een hele brok.Zijn eigenlijk al 25 jaar bezig met al wat dieren betreft,waaronder honden,katten,kippen (tot 135 stuks) varkens en ben ik vooral begonnen met kweken van cactussen (nu een 10000).Goed dan een drie jaar geleden werd ik gebeten door het virus wat betreft schildpadden.Waaronder griekse,kolenbranders,sulcata en de laatste waren Elegans schildpadden .Nu dan nog een zeven tal waterschildpadden en heb dan de groep schildpadden wat afgebouwd en ben momenteel hard bezig met afbouwen van mijn cactussen .Want zoals de meeste van ons weten als je het goed wil doen ben je er mee bezig en geef je al je vrije tijd er aan op .Nu ook vanwege de ongeneeselijke ziekte die mijn vrouw heeft is de intersse in veel van de hobbys gezakt .Nu sinds begin van dit jaar was er dan iemand die twee griekse schildpadden wilde en bood zijn twee volwassen agamen aan .Dat is zo goed meegevallen dat het terug begon te kribbelen en weer een nieuwe uitdaging was en ben daar dus weer een jaartje mee bezig en heb al heel wat gebouwd,verbouwd en ingericht om de nieuwe huisbewoneres een goede thuis te geven .Dat is het zo wat en ik hoop van hier nu wel wat met uit te breiden ,en als ik de rest dan nog wat kan afbouwen dan is alles terug wat in evenwicht.

 

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites
Even proberen wat zinnigs op te schrijven wat betreft het item want is echt wel een hele brok.Zijn eigenlijk al 25 jaar bezig met al wat dieren betreft,waaronder honden,katten,kippen (tot 135 stuks) varkens en ben ik vooral begonnen met kweken van cactussen (nu een 10000).Goed dan een drie jaar geleden werd ik gebeten door het virus wat betreft schildpadden.Waaronder griekse,kolenbranders,sulcata en de laatste waren Elegans schildpadden .Nu dan nog een zeven tal waterschildpadden en heb dan de groep schildpadden wat afgebouwd en ben momenteel hard bezig met afbouwen van mijn cactussen .Want zoals de meeste van ons weten als je het goed wil doen ben je er mee bezig en geef je al je vrije tijd er aan op .Nu ook vanwege de ongeneeselijke ziekte die mijn vrouw heeft is de intersse in veel van de hobbys gezakt .Nu sinds begin van dit jaar was er dan iemand die twee griekse schildpadden wilde en bood zijn twee volwassen agamen aan .Dat is zo goed meegevallen dat het terug begon te kribbelen en weer een nieuwe uitdaging was en ben daar dus weer een jaartje mee bezig en heb al heel wat gebouwd,verbouwd en ingericht om de nieuwe huisbewoneres een goede thuis te geven .Dat is het zo wat en ik hoop van hier nu wel wat met uit te breiden ,en als ik de rest dan nog wat kan afbouwen dan is alles terug wat in evenwicht.

 

Groeten

Patrick en Daniella

Het is leuk om alle stukjes te lezen hoe jullie begonnen zijn. Wat Partick verteld over zijn vele hobby's met vooral dieren is hier niet anders geweest/of is nog eigenlijk wel.

 

Ook wil ik Patrick en Daniella veel sterkte wensen met de ziekte van Daniella.

Want als je gezondheid niet goed is gaat je hele levenslust weg en dat is tenslotte toch wel belangerijk.Want uiteindelijke heb je toch elkaar nodig en komen veel dingen op de 2e plaats te staan.

 

Groetjes Raymond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

ik heb baardjes vanaf 2000 dus nu zeg bijna 8 jaar .

het begon heel raar :)

ik ging samen wonen met truusje en die had een paard 1 hond en 2 katten dus toen ik samen ging wonen had ik niks kwaa huisdieren.

ik roep nepal onze blonde boevier naa binnen toe en ik zie een babie muisje die naast me hond was gekropen omdat hij het koud kreeg.

 

ik dat beestje opgepakt en in een hokje gedaan en pap gegeven zodat hij weer beetje tot leven kwam.

ik de volgende dag truusje op bellen en vraag hoe is het met me muis??

zei kijken en ze zegt ik zie hem niet meer hij is ontsnapt.

nou dan hebben we nu een huismuis zei ik tegen der ;)

 

ze zegt tegen me ga naa mike toe eigenaar van de jungle corner dat is een goede kennies van haar en vraag daar om iets van een leuk dier .

dus ik kom binnen en zeg tegen hem heb jij van die mini muisjes? die afrikaanse?

 

hoezoe dat ,is dat voor jou dan??

ja ik wil ook iets van een dier ,nou dan heb ik wel wat voor je hij komt aan lopen en zet een baardagame op me hand ik kijk dat beest aan en hij kijkt mij aan en die stekles en ik vond dat beest echt kicke.

had veel gezien enzo maar een baardagame dat had ik nog nooit gezien .

ik zeg altijd ,they put me under a spell .

betoverd ben ik kan er niks aan doen zit in de macht van de pogona vitticeps .

 

zat de eerste 3 weken konstant voor me terra en noemde het mijn 3D TV.

 

dus ik 3 babies waar er 2 van dood gingen toen kreeg ik er weer 3 nieuwe van hem en die gingen ook dood .

hadden ze wormen en flagelaten .

had er eentje gered en die noemde ik sleepy en de rest van 6 stuks gingen dood.

ik balen.

toen later heb ik op internet meer info gevonden over uvb/uva verlichting over parazap kalk vitamine.

toen ging het gelijk beter .

mijn eerste gekleurde baardagame was mellow yellow een sandfire gold tiger fase die kwam via paul uit spanje van de sandfire ranch vandaan,en later kocht ik daar 6 jaar geleden 2 hypomelanistic pastels die kwamen weer van dragons den vandaan.

 

nou ik ben dus geindigd met 13 baardagamen 9 terra,s in de schuur en 1 grote in me huiskamer.

 

en wat erwin zei ja baardagamen zijn verslavend en ik moet me altijd inhouden .

heb nog geen afkick kliniek gevonden voor baardagamen :)

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben er eigelijk mee op gegroeid mijn vader had aleen terra met pijlgif kikkers en weet ik hoe veelandere kleurige kikkers

 

nadat ik het huis uitging had ik geen tijd voordieren dit is pas weer gekomen nadat we kinderen haden eerst een cavia nadat mijn dochter thuis kwam uit school dat ze bij een vriendin had gespeelt en daar met baardjes had gespeelt was het ijs snelgebroken ik bedoel mijn vrouw snel overgehaalt

we hebbende eertse overgenenomen nu 3 jaar geleden een man een echte goed sul

nu hebben we er 3 1 man ruim 3,5 jaar en 2 vrouwdjes 2,5 en 1,5 jaar oud

alles leeft bij elkaar in een terra

Share this post


Link to post
Share on other sites
mijn eerste echte reptiel was een slangje dat ik stiekem had meegesmokkeld toen ik als kind met mijn ouders in zuid frankrijk was met vacantie,was toen een jaar of tien

 

op mijn slaapkamer had ik reedts aquarium's met kikkers en salamanders van uit de sloot staan,dus kon mijn slangje een tijdje verborgen houden voor mijn ouders

 

eenmaal geweten werd er een kenner bijgehaald,en bleek het slangetje giftig te zijn,en werd er geruild met een konings python,die ik jaren heb gehad(tot aan mijn legerdienst)

 

mijn liefde voor slangen is verdweenen na het zien van een ongeluk met een groote bijtende python bij een vriend,welke in de buik gebeten werd,en er jaren mee gesukkeld heefd.

jarenlang hebben we veel soorten kleine hagedissen gehad,tot onze eerste leguaan erbijkwam

deze hebben we nooit goed handtam kunnen krijgen ,grotendeels door onkunde(internet was dan nog niet zo ingeburgerd)

luipaardgekkotjes waren leuker,beter te hanteren,maar wijnig aktief overdag

 

op een reptielenbeurs in lebbeke zagen we baardjes zitten,waar ik al jaren van sprak dat deze er ooit zouden komen

de nederlander die ze te koop had sprak er zo passievol over dat we er twee gekocht hebben

de waarschuwing van deze man,dat ze zeer verslavingsgevoelig zijn werd de maand nadien al bevestigd door een aankoop van een derde baardje(onze casper)

toen ik kennismaakte met internet,vond ik vlug wat ik wilde,de citrus

de zoektocht ernaar bracht verschillende andere mooie baardjes mee.

al redelijk vlug beseften we dat als we mooie dieren wilden,we deze zelf zouden moeten kweeken,en zo groeide en groeide en groeide de hobby uit tot een echte passie.

ondertussen zijn de baardjes een vast onderdeel in ons leven,die al onze vrije tijd in beslag neemd.

de tijd dat er van mooie wulpse vrouwen gedroomd werd ,is ondertussen vervangen door droomen van mooie baardjes <_<<_<

 

groetjes

erwin&sonja

Hoi Erwin&Sonja,

 

Ik ben benieuwd wie die Nederlander was daar in Lebbeke?

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

3jaar geleden begonnen. mijn vrienden wouden een slang(dat er nog niet van gekomen is :P ) en toen kwam er bij mij ook een kriebel. thuis mogt het niet, dus had ik eerst 2baardagamen op school zitten(mijn dieren) toen merkte men ouders dat het allemaal meeviel en het lieve dierjtes waren en mogt ik ze thuis zetten, nu heb ik hier een hele zoo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Erwin&Sonja,

 

Ik ben benieuwd wie die Nederlander was daar in Lebbeke?

 

Groetjes Marc B)

 

 

hoi

dat was zeker jij marc ?? :)

hehehe

hoelang heb jij al baardjes ?

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nu een jaar bezig met reptielen houden.

 

VOrig jaar ben ik het huis uit gegaan, en mog van mijn ouders geen reptiel. Dit is al iets wat ik al vanaf kinds wil maar dan ook echt hagendissen. 3 jaar gelden is er in noordwolde bij mij in de buurd een reptielen wnkel geopent, en kwam voor het eerst in ontmoeting met baardagaam, en eerlijk ik durfde ze neit fast te houden hahaha.

 

2 jaar verder,

Ik was eindelijk het huis uit, en kwam tot ontdekkin dat ik graag een huisdier wil. En dat ik zeker een reptiele wil. Ik dus op internet struinen naar baardmannetjes Ja zo dacht ik echt toen dat ze zo heten haha. Dus dat was geen succes, dus keek op marktplaats onder reptielen en zo, en kwam ik tot mijn ontdekking veel van die apperte hagedissen tegen op mp, de baardagaam dus.

 

Natijd veel info opgezocht en heb einde zins vorig jaar, mijn eerst volwas wk vrouw Gizmo gekocht. En dag 2 had ik al een 2e, :D.

 

Vanaf die tijd ben ik letterlijk bezeten met reptielen, en ben ik er ook alleen maar mee bezig. Informatie, netwerken en genetica. En vooral het laatste vind ik heel intresant dat ik zoiets ook zelf kan kweken.

 

Onder tussen heb ik een jaar tijd heel veel reptielen gehad, kameleonen gekko,s en vogelspinnen. Maar dat waren niet echt mijn ding, alhoewel ik wel spijt heb dat ik de vogelspinnen heb verkocht, en volgned jaar wel weer neiuwe gaat aanschaffen.

 

Ondertussen heb ik me helemaal inferdiept in kleurslagen en genetica, en heb ik een hele lijn hypo en kleurslaag baardagaamen verzamelt, om volgned jaar er mee te gaan kweken, en met nakweek opbeurze te staan.

 

3 maand geleden durfde ik nog geen slang aan te raken, tot dat mijn zus de slang van mijn kamaraad beet pakte, en dit als reptielen houder niet kon acepteren. En toen ook een regius vast heb gehouden, echter bleek dit liefde op het eerste gezicht te zijn, en ben ik in bezit van 2 wk kaningspythons d man en vrouw. En nog wat gutten voor de fun erbij.

 

Dus binnen een jaar

 

10 baardagaam

5 slangen

 

Dat doe ik netjes dacht ik hahaha :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit ook alweer 15 jaar in de reptielen.

We hebben 10 jaar een geelkopgekko gehad, .toen hij dood ging hebben je Cizmo gekocht, Cizmo hebben we alweer 5 jaar en Dena 3 jaar.

Heb nog 2 nakweek zitten van ander half jaar die moeten weg helaas,

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

ik ben kort na me broertje (ferry ook van het forum) begonnen bijna 2jaar

me vader had een terra met anolisen en die mocht ik wel hebben maar me broertje kwam aan met baardagamen en....DAT WAS HET :)

die wou ik ook

ik heb toen een mannetje gekregen voor me verjaardag

dus de anolisen weg baardagaam erin :huh:

maar toen had ik dus een mannetje die alleen zat dus wou er een vrouwtje bij

een kleintje maar het ging niet snel genoeg met groeien dus kocht er nog maar 1

nou zo ging dat dus en heb nu dus 5 terra's 3 met baardjes en 2 met met slangen

en ik kom alweer plek te kort :(<_< ik heb nu 3,5meter aan een stuk met terra's

dus ga nu maar beginnen om opelkaar te bouwen

 

dus zo blijf je leuk bezig.. en wat er al gezegt werd het is echt verslavend en ontzettend LEUK!!

 

grz kevin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om te lezen hoe jullie allemaal zijn begonnen.Ik ben er inmiddels wel achter dat het liefde voor het leven is.En Jullie?? Of stel ik nu een gekke vraag.?? :D

 

Ik heb vanaf mijn 8ste tot mijn 30ste postduiven gehad en ben tussentijds in aanraking gekomen met reptielen.In de duivensport is er veel haat en nijd onder elkaar wat ik trouwens ondertussen ook wel heb ondervonden bij reptielen mensen. <_<

 

Dit is ook van de redenen waarom ik misschien niet veel reageer op forums ;)

Maar moet wel eerlijk zeggen dat ik kan genieten van jullie mooie foto's, leuke discussies en algemene praat.

 

Allemaal succes met jullie dieren en eventuele kweek.

 

Groeten Raymond. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben er inmiddels wel achter dat het liefde voor het leven is.En Jullie?? Of stel ik nu een gekke vraag.?? :D

 

In de duivensport is er veel haat en nijd onder elkaar wat ik trouwens ondertussen ook wel heb ondervonden bij reptielen mensen. <_<

 

Bij ons is het zeker liefde voor het leven.....hopelijk wil de Belgische wetgeving ons nog goedgezind blijven :angry:

 

Haat en nijd zal er wel overal zijn als je met zoveel mensen op

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben er inmiddels wel achter dat het liefde voor het leven is.En Jullie?? Of stel ik nu een gekke vraag.?? :D

 

In de duivensport is er veel haat en nijd onder elkaar wat ik trouwens ondertussen ook wel heb ondervonden bij reptielen mensen. <_<

 

Bij ons is het zeker liefde voor het leven.....hopelijk wil de Belgische wetgeving ons nog goedgezind blijven :angry:

 

Haat en nijd zal er wel overal zijn als je met zoveel mensen op

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij ons is het zeker liefde voor het leven.....hopelijk wil de Belgische wetgeving ons nog goedgezind blijven  :angry:

 

PS>Ik zal de eerste zijn die voor jullie mee zal duimen.Want tenslotte geef je je grote liefde maar zo maar niet op ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×