Jump to content
Sign in to follow this  
esma

Terug Uit Antwerpen

Recommended Posts

hoi hoi

 

nou ik ben al terug uit antwerpen, het was super druk!!!

Bij aankomst al bijna geen parkeerplek meer (met geluk nog plaatsje gevonden 1 km verder)

Aangekomen bij het gebouw stond er een rij................. poehe dat was ff druk

maar we hadden gratis inkom kaarten dus we liepen het gebouw in, en daar binnen kon je die inwisselen voor bonnetjes dus dat was zo gepiept (grote rij lekker links laten liggen :P .

Er werden veel baardjes aangeboden vond ik, meer als op de andere beurzen

mooie kleurtjes gezien (heb helaas geen plek meer)

sommige ook weer te jong aangeboden.

er waren ook veel stands met planten en bloemen voor in terrariums enz.

Toch kom je op elke beurs weer de zelfde stands tegen.

Voedsel dieren waren er nauwelijks, dus dat was wel balen.

 

Ik was op zoek naar een horsfieldie maar daar waren er maar een paar van en te duur.

Grieken waren er wel veel vond ik, en bij de meeste stond ook dat je gelijk een overdrachtsverklaring mee kreeg (bij sommige zat het in de prijs, bij andere moest je 12,50 betalen)

 

Nog even bij de stand van reptiefarm gestaan, waar iedereen druk bezig was met verkopen of info geven

Verder denk ik niet veel bekenden van het forum tegengekomen

(kon ook niet te lang stilstaan bij rf want ik had mijn schoonmoeder bij haha)

Anders had ik wel ff blijven hangen

En ik reed ook niet zelf dus was afhankeliijk van de chaufeur B)

 

Nou ik hoor graag wat jullie allemaal hebben gekocht

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

ik en mijn broer waren rond 10 uur daar aangekomen, parkeerplaats gevonden op 1 minuutje wandelen :P

 

een half uur aangeschoven :(

 

binnen waren idd heel veel baardjes te koop, waar ik me nog steeds aan erger zijn die stands die hun baardjes aanbieden in van de plastic bakjes.

 

ook een stand gezien met belgen uit lier, ze hadden bloods bij en dachiu reds, het waren hele mooie beestjes echt de bloods heel mooi rood gekleurd en de dachiu's reds waren heel mooi bordeau rood maar de prijs was natuurlijk ook in verhouding 400 a 450 euro. het echt zitten kwijlen maar ik heb thuis geen plaats meer :(

 

verder nog eventjes bij de reptie farm stand langs geweest, vlug een praatje gemaakt met marc en kennisgemaakt met angelique alleen door de drukte niet lang kunnen blijven staan.

 

verder was het een heel toffe beurs om half 1 zijn we naar huis gegaan niks gekocht.

 

zo dat was het dan;

 

 

gr kevin

Share this post


Link to post
Share on other sites

aangekomen op 10:45. 5min wandelen tot we er waren, en lang aanschuiven!

 

Verder zeer toffe beurs! ik heb veel mensen gezien zoals chulla range, reptie-farm en reptilic(?). was heel tof dus om de mensen van een bekende site eens te zien :P Ik heb natuurlijk wat gekocht! vele krekels en sprinhanen. 2 Archispirostreptus gigasen (millioenpoten), 1 bidsprinkhaan en 1 poepje van een griekse landschildpad :D en ik heb men vriendin megenomen die tog stilletjes aan begind toe te geven hoe een leuke hobby wij hebben :rolleyes: (en twas ni simpel :lol: ) dus jah, ik heb nu 9 dier soorten in huis!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn eerste beurs aleen(sonja haar teen is nog steets gebroken vanuit hamm)

leuke beurs(het was zelfs aangenaam van temperatuur)

aanschuiven viel mee,een uur in goed gezelschap in het zonnetje.

deuren op tijd open,terug buiten rond 1700uur

buiten voedseldieren ,veel aanbod,vooral veel baardagamen en kamelions

 

mooie beestjes gezien,zelfs veel volwassen dieren(waaronder enkele gepensioneerde denk ik)

 

het is me eindelijk gelukt naar een beurs te gaan en zonder baardagaam naar huis te keren :rolleyes:

 

veel mensen ontmoet,zeel leuk gepraat,en vooral terug veel bijgeleerd,en ook veel gelachen

 

gekocht:kleine terra ,groote doos kakkerlakken,krekels,en grotjes voor de kleintjes,turf voor de spinnetjes

 

buiten het belachelijke gedoe van drankbonnetjes,en een gebrek aan voedseldieren is het een beurs waar we zeker de volgend keer terug zullen zijn

 

groetjes

erwin&sonja&

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

ik was er om 9.15 al en 5 minuten later stonden we een kwartiertje aan te schuiven , we waren raar genoug rond half 12 alweer buiten(snap ik zelf ook niet goed) :blink: maar t was een geslaagde beurs

v

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

buiten het belachelijke gedoe van drankbonnetjes,

 

dat was echt niet normaal

ik heb 20 minuten in rij gestaan voor bonnen

daarna nog eens 40 minuten om een broodje kaas voor mijn schoonmoeder te halen

 

werd er beetje sago van!!

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke beurs, maar idd de organisatie bij de catering sloeg nergens op.

En eigenlijk wat teveel baardjes, die van mij verdwenen in het niets (maar 2 kunnen verkopen).

En ik weet niet waar jullie die voedseldieren hebben gehaald, maar ik heb er geen gevonden, maarja ik ben wat later gaan kijken denk ik.

 

grtzz, Brian

Share this post


Link to post
Share on other sites

haai,

 

wij zijn rond 13u aangekomen (geen lange rij meer haha !!)

en we waren buiten rond 15u

 

ik heb gekocht:

een fotoposter-achterwand

een grote mooie tak

multivitamine (bij reptifarm)

2 zakken zand

een stenen eetbak

plastique en gedroogde plantjes

en, mijn nieuwe aanwinst: een red dragon vleestetende plant (venus vliegenvanger)

kheb hem al een minikrekelke gegeven, en njam njam zei hij :D !

 

ik vond het heel leuk, wel heel warm daar binnen, en ik vond ook dat er wat weinig voedseldiertjes waren... <_< maar missn waren de meeste al uitverkocht, want ik heb zelfs maar 2 doosjes veldkrekels gezien op heeel de beurs ..

verder, top !

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik weet niet waar jullie die voedseldieren hebben gehaald, maar ik heb er geen gevonden, maarja ik ben wat later gaan kijken denk ik.

 

nou er waren dus echt geen stands met voedseldieren

ik heb de laatste bakjes grote sprinkhanen gekocht bij eelco (zo heet ie geloof ik) (hij verkoopt ook calci zand)

maar zelfs die had dit keer niet veel meegenomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben er ook geweest, en terug een serieuze som kwijt.

beurs was best in orde, khad het wel iets groter verwacht, maar de hal stond goed gevuld!

ik ben daar rond 10.20 aangekomen, en na een 10tal minuten zoeken naar parking, en nog een half uurtje aanschuiven aan de kassa, zijn we dan toch binnen geraakt.

 

onmiddelijk eerst snel alle gangen doorkruist op zoek naar mooie beestjes, en die heb ik gevonden :D

 

ook was ik van plan om voedseldieren aan te kopen, en die heb ik kunnen kopen rond 13uur! dus toen waren er nog bij de man met het calci-zand.

enmaal thuis gekomen, wel opgemerkt dat er blijkbaar 2 doosjes krekels teveel inzaten, maar das goe meegenomen :D

 

de catering sloeg inderdaad nergens op!

ik zag het gewoon niet zitten om een dikke 15meter aan te schuiven voor bonnetjes, om daarna nog eens een serieus pak volk voor je te zien staan aan de vaste voeding. daardoor ben ik vrij vroeg (14uur) vertrokken. maar wel met handen vol!

 

mijn boodschappen waren, krekels (bij de man met het calci-zand), een grote sier-steen uit polyester (soort van plateau), 3uv-b spaarlampen (bij een duitser), en een rolletje benzinegaas. dus weeral een deftig bedrag kwijt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D Ben om iets voor tienen vertokken van thuis en om iets voor 11 was ik er.

 

Kwam net voor de expo aangereden en had gelijk een parkeer plek ( dit is uniek ).

 

moest nog 100 meter lopen en toen stonden we in een rij, staan we 2 minuten in de rij en wordt er gezegd wie een reduktie bon heeft mag ook naar hier komen.

 

zogezegd, zogedaan en binnen 1 minuut binnen.

 

Het was een leuke beurs, en wat heb ik mee naar huisgenomen !!!

 

1 potje dendrocare.

10 zakjes dendrofly.

1 potje zilvervisjes voer.

3 potjes vliegen.

4 potjes zilvervisjes.

2 potjes bonenkevers.

2 potjes erwtenluis.

1 grote vriesia en 3 kleine.

en last but not least 2 dendrobatusen tinc regina's

 

Peter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Het was voor ons ook een geslaagde beurs. Om iets na 7 thuis vertrokken met Stefan van The chula range om hem een handje toe te steken op de beurs.

Het was leuk om de verschillende mensen van het forum tegen te komen en een babbeltje te slaan, zo leer je meer mensen kennen met dezelfde hobby wat ik altijd super vind.

Spijtig dat sommige zich niet hebben voorgesteld en even goeiedag komen zeggen zijn aan onze stand maar dat zullen we voor de volgende keer houden :)

 

Aan voedseldieren was er inderdaad een gebrek, ik denk dat er 2 standen waren die enkele voedseldieren bij hadden maar helemaal niet veel en dan ook die ene de manier waarop (100 sprinkhanen in een witte plastic zak toegebonden dat je nog geen eens de sprinkhanen kon zien, daarmee dat ik ze niet gekocht hebt want voor hetzelfde geld koop je een kat in een zak :) )

De bonnetjes en eten was ook schandalig, mijn vriend heeft een uur staan aan schuiven voor een broodje dat op 2 minuten op was :) maar ja voor de rest een super beurs!

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben niet geweest,en gelukkig heeft tmmy mijn baardjes overgenomen,en heb ik een mooie ruil kunnen maken.

ter verdedeging van onze belgische buren ,moet je wel herrineren dat dit een verenigings beurs is,de leden krijgen gratis stands,er is een overschot aan baardjes,wat de prijzen naar beneden drijft,goed voor de klant,maar wat moet je met nog 4 baardjes.

ze zullen hun best doen,maar het is dus niet te vergelijken met een reptillia beurs ofzo!

en thjechen met super voordelige voedseldieren zal je er dus niet vinden.

2 jaar geleden ben ik naar een hch beurs geweest.werd een jaar lang aangeprezen als DE beurs,nou dat was echt erg hoor.we stonden letterlijk binnen een uur weer buiten.

anita

15 oktober is de reptillia beurs in zwolle,mooi in de buurt voor ons en altijd leuk,zeker een aanrader.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was een leuke beurs, ik had met een mede-Phelsumakweker ook een standje daar.

Wat dieren verkocht en weer wat dieren gekocht : 0.0.1 Phelsuma borbonica borbonica en 1.0.1 Phelsuma v-nigra comoraegrandensis.

Op 1 of andere duistere manier de stand van Reptie-Farm niet gezien wss door de drukte voorbijgelopen??

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook wij zijn natuurlijk naar de beurs geweest en vonden het een hele gezellige beurs. :)

Natuurlijk langs Mark en Berlinde geweest, waar ik gelijk kennis heb gemaakt met GBF leuk je ontmoet te hebben.

Het was trouwens een mooie stand van reptie-farm de beestjes zaten er heel mooi bij.

Ook weer ff bijgepraat met onze man uut Axel waar ik woensdag naar zijn terrariums ga kijken ben zeer benieuwd.

Het was zeker de moeite waard om naar de beurs te komen er zaten veel mooie beestjes, alleen moeilijk om inderdaad geen te kopen <_<

We hebben wel wat kleine dingetjes gekocht maar geen reptielen :(

Heb nu geen plaats meer maar wie weet............... de volgende beurs :P

Er ontbreekt nog steeds een kameleon in de collectie dus die zal er toch nog moeten komen :rolleyes:

Alhoewel ik die natuurlijk bij Mark zou halen. :)

Al met al een hele leuke beurs.

 

Groetjes Marion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

Wij zijn dus ook naar de beurs geweest.

En het was een goed geslaagde dag

We hebben geholpen bij marc en berlinde wat ontzettend leuk was

De kaartjesverkoop voor eten en drinken was belachelijk en zeer lastig

we hebben wat krekels gekocht ,een potje vitamine,s, een zak landschildpadbrokken,slakjes voor de skinken

en bonita had wat cadeautjes voor haar broer en broertje gekocht en voor dr zelf opgezette vlinders

al met al een zeer leuke dag gehad

veel bekende gezien en kennis gemaakt met een aantal leden die we nog niet van gezicht kende

het was redelijk druk

persoonlijk had ik het nog drukker verwacht maar dat viel gelukkig mee

het was zeer geslaagd op naar de volgende beurs

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er waren wat gebreken maar het was idd een leuke beurs,

ik heb "hopelijk" nog 2 baardagaam vrouwtjes gekocht (kon het ni laten h

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij waren dus ook geweest.

 

Hebben wel geen diertje gekocht omdat we momenteel geen plaats hebben.

we hebben wel wat vitaminen gekocht en plantjes.

 

We zijn ook langs de reptie-farm stand geweest, maar spijtig genoeg geen kennis kunnen maken met de drukte.

daar vonden we wel een mooie baardagame zitten. :D

ik denk dat het een gele was.

 

binnenkort is er nog een beurs maar dat is in oost vlaanderen.

 

 

ps: je kon er ook tshirts kopen van naturia fair.

kun je die ergens op het net vinden?

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Wij hebben onze eerste beurs ook gehad.

We stonden rond 10.10 uur in de rij en waren om 10.30 uur binnen.

We hebben eerst eens overal rondgekeken en toch maar besloten om bij Marc en Berlinde een baardje te kopen.

Bij de stand van Marc en Berlinde ook kennis gemaakt met GBF.

 

Wat ons wel op is gevallen is dat er heeeeeelllllllllllllllllllll erg veel jonge diertjes worden aangeboden, dit vonden we wel erg om te zien.

 

Maar het was voor ons ook een geslaagde dag want we hebben dus een speelkameraatje voor Jane erbij.

Onze oudste zoon heeft weer een naam verzonnen en ze heet Mechanta.

 

Toen we ze 's middags kennis met elkaar lieten maken was Jane best wel sjago, ze hebben zo'n 5 minuutjes elkaar lopen sarren maar nu zijn ze dikke maatjes.

Een fotootjes zal ik zo snel mogelijk plaatsen.

 

Groetjes,

 

John.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

wij zijn dus ook naar de beurs geweest

rond 12u30 zijn we aangekomen en waren snel binnen

veel bekende gezichten gezien

praatje gemaakt met de mensen van terra,anolis, serpentes, reptibel,db fauna,jungle shop........enz

het was immers een thuismatch

ook bij jewel dragons langsgeweest maar kuno was er even niet dus praatje gemaakt met de moeder

ook bij de stand van henry lawsoni een praatje gemaakt, wat zijn die dwergbaardjes toch mooi en leuk :rolleyes:

mijn lidmaatschap bij terra terug in orde gemaakt

en op zoek gegaan achter de gonocephalus chamaeleontinus die ik niet heb gevonden er waren Duitsers waar ik de ondersoort belli tegenkwam die beweerde dat hij er in de voormiddag 2 had verkocht en dat ik contact moest opnemen met hen, heb hier wel een beetje mijn twijfels over daar de dieren er slecht bijzaten

ook op zoek gegaan achter dendrobates azureus die ik uiteindelijk vondt maar die we niet hebben genomen wegens te jong en te klein

uiteindelijk hebben we de dendrobates auratus "Costa Rica" genomen bij een hobby kweker en die er goed en gezond bijzaten

nog wat materiaal gekocht voor de inrichting en vruchteloos op zoek gegaan achter voedseldieren die ik niet meer vond enkel springstaartjes en bonenkevers voor de dendrobaten

uiteindelijk bij de stand van reptie-farm terecht gekomen waar Marc dacht dat ik niet meer zou komen :P

leuke babbel gehad met Marc en Berlinde, de familie gbf en bb dragons ook goeiendag gezegt, de rest was blijkbaar al vertrokken

de dochter vondt het ook fijn, ze heeft aan de stand van chameleon vl lekker gekleurd

besluit; locatie was een verbetering, aanbod kon beter en qua voedseldieren heel slecht, ook was het een dure beurs daar we bij het terugkeren naar ons voertuig nog eens een boete hadden van 100

post-16-1159881697.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer dat ie niet te koop was he :P

heb hem ook zien zitten

was super mooi

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hier zijn dan enkele fotos van mijn nieuwe aanwinst samen met de kleine lasanja(let ook op de zwarte baard :lol: )

baardjesaangepuh6.jpg

baardjesbijgewzd3.jpg

 

en hier even mijn vrouwtje alleen

pict1170rp3.jpg

 

nu ehb ik 2 kleine vraagjes; 1 aan mark:

wat vorr groentes eet ze graag want ze eet bijna nieks van groentes uit de hand :blink: , of is ze gewoon om uit een schaaltje te eten?

 

en nog een vraagje voor wie een andwoord heeft:

Lasanja heeft al (minstens) 3 x geprobeerd te paren en de laatste keer viel het mij op dat hij volgens mijniet met zijn achterlijf bij dat van haar kan of kan hij dit wel? je ziet het op de fotos wel dat hij wel wat kleiner is enzo, maar hij is zeker wel in paarstemming! :D

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

marc en berlinde voeren altijd in een schaaltje

dus daar kan ik wel antwoord op geven

en wat je tweede vraag als ie echt wil en ze laat het toe dan lukt het hem wel hoor

maar laat ze eerst maar eens lekker oefenen

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoihoi,

 

nog wat slecht nieuws bij de beurs: 1 van de 2 "vrouwtjes?" die ik kocht zit vol coccidie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is onhaaldbaar

tevens is het ook een stukje verantwoording voor verkoper en koper

als wij gezonde dieren mee naar een beurs nemen kunnen ze door de stress een verminderde weerstand hebben en daardoor krijgen parasieten de kans om zich te vermenigvuldigen

wij en marc ook adviseren mensen daarom altijd om ongeveer twee weken na aankoop een mestonderzoek te laten doen en dit zoiezo altijd een aantal keer per jaar te doen

aangezien jij al zo snel mestonderzoek hebt gedaan

zal het dier er inderdaad al mee hebben gezeten

wij doen mestonderzoek van de kleintjes voor verkoop maar dat doet niet iedereen

ik zou contact opnemen met de verkoper en hem in ieder geval inlichten zodat deze zn andere dieren kan behandelen

als je op een beurs een dier koopt

koop je helaas ook met een stukje risico

als je de koper namelijk verder niet kent weet je ook niet of hij welleens mestonderzoek doet en dat soort dingen

dus ja het is en blijft lastig

ik zou dus contact opnemen met de koper

heb je ze wel allebei van de zelfde verkoper?

anders kan de verkoper zeggen dat die vast is aangestoken door de ander

smoesjes hebben ze altijd

sterkte en dit is nu echt een reden waarom quarantaine periode,s zo belangrijk zijn

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×