Jump to content
Sign in to follow this  
Red Bull

Black Light

Recommended Posts

Even een vraagje ik ben nog bezig met het maken van mijn terrarium maar heb nu 2 licht spots hoeveel wat moet ik daar het beste indoen en kan ik de warmte spot savonds als ik het ligt uitmaak vervangen door een black light zodat ik geen uv-lamp nodig heb of hebben ze dan te weinig uv?

Share this post


Link to post
Share on other sites

black light lamp geeft volgens mij geen of weinig uv af!

(maar ja ik heb geen verstand van lampen)

en het lijkt me ook niet erg lekker licht voor je dieren.

Ik zelf zou het echt niet gebruiken

Gewoon een goede betrouwbare uvb lamp erin

En welk wattage spotjes zou ik niet weten, dit ligt aan de grote van de bak, hoe warm de omgeving is enz enz

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook geen black light nemen. Onze taak als reptielenhouders is oa zoveel mogelijk de natuurlijke omgeving nabootsen. Heb je ooit al eens een black Light gezien in de Australische woestijn. Ikke niet in ieder geval.

UVB-licht is heel erg belangrijk, hoe hoger het wattage, hoe korter je de lamp aan moet doen. Dat heeft niks te maken met de grootte van de bak, want je baardjes gaan daar toch direct onder zitten. (Als ik het fout heb dan hoor ik het wel, maar dan ben ik verkeerd voorgelicht door iemand op de beurs in Hoofddorp).

En denk er ook eens aan om ze met dit weer buiten te zetten, natuurlijk niet in de volle zon, want dan worden ze geroosterd. Mogelijkheden genoeg om dit te doen, misschien heb je nog een oude kooi van een of ander beest, of een ruime curverbak met daaroverheen horregaas, nou laat je fantasie maar eens gaan. Ik spreek uit ervaring dat mijn baardjes het heeeeeerlijk vinden.

In de schaduw krijgen ze overigens ook UVB-licht, dus je kan ze gewoon onder de parasol zetten.

 

's nachts gewoon geen licht aan, nogmaals,in de woestijn gaat 's nachts ook het lampie uit. Het zijn dagdieren, die slapen 's nachts.