Jump to content
gbf

Waarom Een Baardagaam?

Recommended Posts

hoi allemaal

ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig geworden naar jullie reden

waarom een baardagaam ???

wat ik er eigenlijk mee bedoel is hoe heb jij de baardagaam ontdekt en waarom heb je voor een baardagaam gekozen???

 

ik zal gelijk maar even beginnen:

wij waren in breda bij mensen om terrariums voor wandelende takken te halen

die we via marktplaats gekocht hadden

we raakte met die mensen in gesprek wij vertelde dat we ook een reptiel wilde maar nog zaten te bedenken wat een gekko leek ons wel leuk

die mensen vertelde ons de voor en nadelen van een gekko

en zeiden een baardagaam is een veel leuker dier om tam te maken dagsactief enz .enz.

en ze lieten hun baardagaam aan ons zien

we prezen hun diertje en zeiden dat we er nog eens heel veel info over op gingen zoeken

we zaten in de auto keken elkaar aan en wisten het al

het was liefde op het eerste gezicht

we zijn ons een hele tijd gaan verdiepen in alle informatie die we maar konden vinden werden lid van diverse forums en hebben onze eerste baardagamen aangeschaft

ondertussen is onze verslaving aardig uitgebreid

en hebben we al weer heel wat ervaring opgedaan

de reden waarom wij voor een baardagaam hebben gekozen is vooral omdat ze goed te handteren zijn goed tam te maken ze zijn overdag actief en hele mooi dieren zijn

nou dit was het voor mij ik hoop ook op veel reacties van jullie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat leuk, het zou ons verhaal kunnen zijn, alleen dan dat wij niet naar wandelende takken gingen kijken. Maar onze eerste gedachte ging uit naar luipaardgekko's, en toen kregen we bij het reptielenparadijs het advies om maar voor een baardje te kiezen. Ze zijn n.l van Lars, onze zoon, en die moet er het meest mee doen. Ik moet zeggen dat het een goede keus is geweest, en zouden we niet anders meer willen. En ipv van op zijn slaapkamer staan ze dus gewoon in de kamer, omdat we het zelf ook helemaal geweldig vinden. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi das wel toevallig ja

onze verhalen lijken inderdaad op mekaar

en erg leuk om te horen dat ook bij jullie de baardagamen zo in de msaak vallen

ben benieuwd hoe lang het duurt voor het baardagamen virus bij jullie toeslaat en er nog een bij komt voor op de slaapkamer :rolleyes:

wij riepen namelijk heel hard we nemen er maar twee maar ach ja we zijn ook besmet :P en het zijn er wat meer geworden

en we vinden het heerlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Nog een paar redenen om baardagamen te nemen:

 

Een van de gemakkelijkste en tamste te houden hagedissen die er zijn.

 

Passen zich zeer goed aan aan hun omgeving en mensen.

 

Worden als ze het gewoon zijn zelfs graag uit hun terrarium genomen.

 

Zeer veel informatie over te vinden op internet.

 

Groetjes Marc :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja marc dat klopt helemaal zo had ik het nog niet eens bekeken

maar ja het zijn dan ook prachtige dieren

ik vind ze maar een nadeel wat eigenlijk geen nadeel te noemen is hebben

ze zijn verslavend leuk :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

niemand anders die met ons wil delen waarom jij voor een baardagaam hebt gekozen

wat vind jij nou zo leuk aan een baardagaam en hoe heb je de baardagaam leren kennen ???

ik ben ook reuze benieuwd naar jou verhaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol, kzal ne keer proberen:

 

toen dat mijn vriend eens slang wou(nog altijd ni gerkregen(zen vader is bang van muizen :D )) ben ik ook beginnen te zoeken voor reptielen. kben een paar keer naar de winkel in herent geweest voor wat informatie(sqauma of zoiets) en ik dacht dan aan dwerg kameleons, maar na een tijdje begon ik die saai te vinden.

en alle andere dieren waren moeilijk te houden. dus heb ik een baard agame gekocht! en, ik heb er geen spijd van!

 

achillis heet hij nu(met een "k" uitgesproken= akillis)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tof om te lezen dat je geen spijt van je baardjes heeft

en wel sneu voor je vriend dat hij nog geen slang heeft

maar waarom neemt hij dan geen thamnophis oftwel kousenbandslang

deze eten vis spiering ed

wie weet is dat een goede oplossing het zijn zeer bewegelijke slangetjes

en leuk om naar te kijken worden ook niet zo heel erg groot

dus wie weet is dat een idee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mensen alles kits? met mij wel!

waarom ik voor een baardagaam kies? makelijk! ik vind het prachtige diertjes en ze zijn gewoon boeiend! trouwens eindelijk krijg ik ze op 12 December! :D:lol: oh zo bij.

groetjes Tim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo mensen

omdat er een heleboel nieuwe mensen bij gekomen zijn heb ik dit topic weer even naar boven gehaald

ben natuurlijk ook van jullie benieuwd

waarom een baardagaam????

grtjsssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had eerst maskerleguaantjes en ik wou er een andere soort bij. En wel iets groters. Dus na enkele reptielenwinkels af te lopen had ik besloten om baardagamen te kopen. Enerzijds omdat ze zo'n mooi uiterlijk hebben en anderzijds omdat ze "tam" kunnen worden en een intressant karakter hebben.

 

Na opzoekwerk over deze dieren op het internet kwam ik op de site van marc (waar heel veel goede info opstond). En toen zag ik dus dat ik ze hier kon kopen. Dus na marc te contacteren ben ik bij hem mn baardjes gaan halen.

 

En ik ben nog altijd heel blij met mijn beslissing ;)

 

groete Nick

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi, bij mij is het eigenlijk begonnen een drie en een half jaar terug. Mijn ex-vriend had twee baardagamen, en ik vond die zo leuk dat ik er me zelf ook ene had aangeschaft. :P

Ons ma die vond dat eerst maar niks om zo een beest in huis te halen, maar heeft er ondertussen zelf al een tijdje ene. :D

Ik heb hem ondertussen een drie jaar en ik heb er ook nog altijd geen spijt van, Vind het kei lieve beestjes en vind dat ge er ook zo mee kunt knuffelen zoals met een hond ;) .

groetjes nathalie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou bij mij weten de meeste het verhaal wel.

Moet op school een fokprogramma doen met een dier en er opdrachten over maken toen hebben wij voor de baardagaam gekozen omdat het mooie tamme dieren zijn en wij daar nog niets van afwisten en we graag meer over het dier wilden weten.

Enja nu ben ik besmet geraakt met het virus.

Moet er nog een aanschaffen komt op men kamer want mijn moeder vind het dier eng zelfs voor een kat is ze bang :D . Men pa vind het wel een gezellig beest maar wil hem niet in de kamer hebben. Nou denk als ik hem heb na een maand is ie net zo geacepteerd als onze kat. En ze zullen merken dat het een leuk dier is.

 

Groetjes Tonweya

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wilde ook eigenlijk altijd al een hagedis en toen ik fotos van een baardagame zag en toen tijdje erna ook nog in de dierenwinkel een paar zag zitten MOEST ik we wel eentje hebben!!

was meteen verliefd :P

 

mjah eerst flink moeten zueren bij mn moeder en uiteindelijk mocht het!

ik wist ondertussen al hoe en wat, en toen heb ik me terra aangeschaft en niet veel later een baardje van 9 maanden gekocht!

heb de eerste dagen gewoond voor het terra :P met bord eten op de schoot en maar kijken offie iets interressants deed :D

 

nu kan ik er nog steeds vaak gewoon voor gaan zitten en me amuseren, en dat na 2,5 jaar!

 

hoop er ook ooit nog een of 2 bij te kunnen halen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wha zal bij mij ook wel zo gaan. men vriend word al een beetje gek van mij dat ik over niks anders kan hebben maar hij vind het geweldig zo'n beest!!! Dus hoef niet bang te zijn dat hij bij men vriend er niet in komt. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Tonweya

 

wij zijn er ook met 2 begonnen dus pas maar op met dat virus

voor je het weet heb je er ook wel meer zitten want het zijn gewoon top diertjes

 

groetjes michel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi gbf

 

Hahaha ja dat zal wel en ik heb je wel verteld wat voorn dieren ik meer wil hebben als ik het huis uit ben.Naja ik wil eerst 1 mannetje naam heb ik er ook al voor.Ja echt erg.Men ouders worden al gek dat ik een terrarium moet.

 

Groetjes Tonweya en leuk dat ik weer wat van jullie/jouw hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal ik het ook maar proberen,toen we in amerika woonden raakte we al besmet met het iguana virus,toen we terug keerde naar nederland wisten we dat er weer gaanen zouden komen.en die hebben we dus!twee mannen van ruim 3 jaar en eentje van ong nu 6 maanden.maar het probleem met iggys is dat ze erg groot worden,en niet zo handzaam zijn door de omvang en lengte. we kwamen ook van de koude kermis thuis omdat het hier veel lastiger is om ze te houden,het klimaat werkt hier niet mee!

totdat ik bij een vriendin beardys zag, toen was ik gelijk verkocht!het zijn zulke dankbare stoere diertjes ,dat ik gelijk wist dat ik er ook zekers 1ntje wilde.kleine rudie is bij ons gekomen volledig verwaarloost en ondervoed,maar wonder boven wonder is hij er bovenop gekomen,en zijn wij dolgelukkig met hem :D .

het voordeel van een beardy is dat ze niet te groot worden,altijd overal voor in zijn,makkelijk te combineren met je andere dieren,echt lol hoor! het nadeel is het levend voer,als je er een stel hebt zitten vreten je arm.kleine rudie eet gelukkig bevroren krekels,en dat vind ik ook een mooi pluspunt.

ikkan nog wel even doorgaan,maar stop nu maar.morgen weer een dag en een glimlach voor ons baardje :wub:

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is mijn verhaal. Vorig jaar augustus kwamen wij in de reptielenzaak voor krekels voor onze luipaardgekko's. In een van de teraa's zaten een stuk of zeven kleine baardjes allemaal bovenop elkaar, pootjes op elkaars rug. Ze leken wel opgestapeld, en ze zaten mij zo lief aan te kijken!!! We hebben het personeel van de winkel doorgezaagd met vragen en nog eens vragen. Toen we wel het een en ander wisten zijn we naar huis gegaan, hebben met veel enthousiame ruimte gemaakt voor een terra van 120 lang, terra via marktplaats op de kop getikt, gauw terug naar de winkel en twee sandfire baardjes apart laten zetten, terra opgepikt, baardjes etc opgehaald en sindsdien genieten we er enorm van. Omdat we twee mannen bleken te hebben, en ze al neiging tot vechten gingen vertonen hebben we er helaas eentje moeten verkopen. Dat was wel even slikken. Nu hebben we alleen nog Swampert (Pokemon). Heeeeeel erg lief :P

 

Andrea

Share this post


Link to post
Share on other sites

He hoi allemaal!

Hoe ik aan mn baardjes kom staat wel in het hoofdstuk "ff voorstellen"

Ik wou altijd al groene leguanen houden maar bij mn ouders thuis ging dat niet omdat ik op zolder sliep en er geen ruimte voor had.En al had ik ruimte dan kwamen ze er bij mn moeder niet in ;) . Ik heb al een aantal boeken over de leguanen en diverse boeken over terrariums waaronder een enceclopedie.

Toen ik op mezelf ging wonen had ik al vele wilde ideeen om een mooi groot terrarium te bouwen maar kwam al snel tot de conclusie dat ik er hier ook geen plek voor had.Nu had een vriend van mij drie baardagamen en ik vond ze toen al wel erg leuk.Ik heb op het internet gekeken op sites over baardagamen en boeken besteld.Eerst heb ik veel gelezen en toen voorzichtig op internet op zoek gegaan. Toen ik bij die mensen (waar ik ze van gekocht heb) de baardjes zag en vasthield was het voor mij al beslist en was de koop ook al rond.Nu ik ze eenmaal heb ben ik blij dat ik baardagamen heb gekozen ipv groene leguanen. Ik zeg niet dat ik nooit leguanen zal nemen maar ik denk dat het voor mij bij baardagamen blijft. Ze zijn zo lekker nieuwsschierig. Ze willen inderdaad graag uit het terrarium en dat doe ik dus ook wel vaak. Kunnen ze lekker de beentjes strekken.

Voor mij zijn de baardjes echte toppers. Het zijn voor zowel ervaren terrariumhouders als voor beginners zeer interresante en vriendelijke diertjes.

Groetjes Stiek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Nou zullen wij ons verhaal ook maar even vertellen. Wij waren op vakantie geweest in Griekenland en zagen daar bij iemand een grote leguaan. We waren op slag verliefd alleen jammer genoeg hebben wij in ons appartementje niet genoeg ruimte. Maar we waren er over uit dat we wel een reptiel wilden. We zijn toen een beetje rond gaan kijken op internet en alles en op een zaterdag een keer naar een reptielen winkel gereden. Daar zagen we veel leuke diertjes, maar die man die daar werkte zei tegen ons dat halsbandleguanen erg leuke diertjes zijn. Zodra je je hand in het terrarium doet springen ze erop, zijn dagactief enz enz. Klonk er leuk dus een aantal weken daarna, na veel info te hebben verzameld hebben we 3 halsbandleguanen gekocht. Nou toen is de verslaving begonnen. We wilden wel nog graag een terrarium maar ja met wat. Wij naar een beurs in houten en daar zagen we de baardagamen zitten hoor. Nou het was interdaad liefde op het eerste gezicht. Ik was bijna jarig dus zei tegen me vriend

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dan ook mijn verhaal maar :)

Ik en men vriendin liepen op een dag een dierenwinkel binnen en zagen daar 2 schildpadden (Russische vierteen schildpad). Wij dus helemaal verliefd en wij gelijk kijken voor een mooi terrarium. Dus op marktplaats aangekomen een mooi terrarium gevonden zelf gemaakt met onderkast 100x60x60 afgewerkt met rvs etc etc voor 100 euro op de kop kunnen tikken met 1 gewoon spotje 1 uv spotje en 1 warmte lamp. Komen we bij mijn oma in den helder bij een dierenwinkel op zoek naar een schildpad begint die man hele verhalen te vertellen en met als eindconclusie een schildpad is maar een suf beest en heb je weinig tot niets aan.

Wat hij wel heel leuk vond waren wateragamen. Dus hij laten zien wat voor beestjes het waren en wij ook weer helemaal verliefd maar toch nog wel met die schildpad in ons achterhoofd. Thuis gekomen ben ik wat meer informatie over die wateragamen gaan zoeken en kwam tot de conclusie dat als zo een beest 80 cm word ons terrarium toch wel flink te klein moet zijn. Dus gekeken wat een gelijksoortig dier doet als hij volgroeit is. Nou en zo ben ik dus uiteindelijk bij de baardagaam gekomen. Ik wil er eigenlijk wel graag een maar men vriendin weet het allemaal nog niet zo zeker. Zij vind vooral het voeren van krekels en sprinkhanen redelijk smerig. Maarja voor wat hoort wat en ik heb aangeboden hem dan te voeren (ondanks dat ik het niet zo op insecten heb).

Ik denk dat het me wel gaat lukken nog om men vriendin over te halen :)

Zodra ik er een heb zijn jullie uiteraard de eerste die het horen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×