Jump to content

Recommended Posts

Ik moet het hier even kwijt... :rolleyes:

 

Waar ik mij tegenwoordig steeds meer en meer aan begin te ergeren is toch dat de winkeliers nog altijd graag verkopen en hun mening aan de mensen vertellen, en dat er dan mensen zijn die er nog steeds in geloven...

 

Onlangs weer iemand met de vraag welke baardjes heb je allemaal zitten, wij vragen ook, welke baardjes heb jij dan zitten.

Er volgt dan van 1.1 van translucent, 1.1 van dit,...

Als je dan vraagt van ja en zijn het dan broer en zus? Ja die wel maar dat kan geen kwaad dat die samen zitten want de ouders waren onverwant.

 

Ok, er zijn kleurslagen voort gekomen uit inteelt, maar er is genoeg nakweek beschikbaar, waarom dan toch steeds broer en zus kopen en die dan nog samen zetten?

Misschien zijn er mensen die hier anders over denken en kan het misschien geen kwaad. Ik zou het in elk geval niet doen...

En ik ken een winkeliers die het tegen zijn klanten verteld, het kan geen kwaad om met broer en zus te kweken... :blink:

 

Voila, hier even mijn frustratie... Zo ben ik het toch kwijt :P:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit geval gaat het over boa,s, je hebt eiland locals... Dat is ook continu inteelt....

 

En dit zijn ook gewoon gezonde dieren, ook in gevangenschap doed inteelt bij boa,s en pythons goed...

 

Ik vind dat in de baardagaam wereldje som wel wat mierenneukerig word gedaan..

 

Bij baardjes doe ik niet aan inteelt, maar slangen kan het prima..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is en blijft volgens mijn inziens ook niet goed maar net als Erwin aangehaald heeft waar zijn we nog zeker van .Als ik in de USA dieren bestel en vraag onverwant en ze sturen mij een koppel op geloof ik dat .Dan blijkt dat ze zelfs met moeite de geboorte datum weten dus wat moet ik dan nog geloven ???Als er iets speciaals op de markt komt zijn er gewoonlijk maar een paar en voor je het weet zijn er honderden maar ze zijn wel onverwant ???Neen ze zijn volgens mij ergens in het verleden wel met elkaar gekruist en echt weten of dit nooit geburd is kunnen wij niet of je moet zo in die werled zitten dat je het helemaal te weten komt maar dat is boven de meeste van ons hun mogelijkheden .Dus we moeten maar geloven wat ze ons verkopen en inderdaad er zijn er veel teveel die enkel aan de cash denken en de rest is bijzaak .Dat is mijn mening over dit item maar als zoveel daar kan je boeken over schrijven EERLIJKHEID

 

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

miss laat na datum dat ik reageer

maar zelf zou ik het ook niet doen,

stel u zelf een de vraag hoe dit bij mensen gaat insect(broer en zus,of vader met dochter)of dat je een relatie begint met je neef :unsure:

wat voor baby's zet je dan op de wereld???juist ja,kinderen met een handicap ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jessie,

 

Dit kun je niet vergelijken met reptielen.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
miss laat na datum dat ik reageer

maar zelf zou ik het ook niet doen,

stel u zelf een de vraag hoe dit bij mensen gaat insect(broer en zus,of vader met dochter)of dat je een relatie begint met je neef :unsure:

wat voor baby's zet je dan op de wereld???juist ja,kinderen met een handicap ofzo

Kun jij mij uitleggen dat een eiland ergens in central america tegen mexico. Dat er in de jaren 70 5 boa,s zijn uitgezet ook nog 3 mannen en 2 vrouwen, nu 25/30 jaar later op dat eiland een overpopulatie met gewoon gezonde en goedverkeerde boa,s..

 

Wat Marc zegt, mensen kun je totaal niet vergelijken met reptielen..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Jessie,

 

Dit kun je niet vergelijken met reptielen.

 

Groetjes Marc B)

ah ok,ik dacht dat dit het zelfde was*bloos*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het geen probleem is mits je met gezonde en lichaamlijke goede dieren begint.

 

Zo kweek ik al een aantal jaren ratten en heb daar een lijn bij welke goed inteelt

Maar bijvoorbeeld andere ratten die niet ingeteelt zijn zien er toch niet zo mooi en gezond uit als de ingeteelde dieren,

 

Zoals Erwin al aangaf moet je er wel een beetje kijk op hebben en maar niet zo dieren bij elkaar gooien. Het blijft selecteren en nog eens selecteren.

 

Als je tegenwoordig naar veel baardagamen kijkt is het toch wel pet met de lichaamsbouw zoals stompe koppen. hang ogen. enz. Ik denk dat mensen meer de kleur in het oog houden dan de gesteldheid van het baardje zelf.

 

Ik zeg niet dat dit door inteelt alleen komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind dat grote kwekers gewoon meerdere onverwante koppels mee moeten kweken en dan van de verschillende nesten een koppel aan een klant mee kan geven dan doet je het pas goed maar ik weet niet hoe mensen dat doen die de speciale kleurlijnen doet dat gaat mss moeilijker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Ingel dat gaat even goed moet alleen de moeite doen om verschillende bloedlijnen te zoeken maar veel zien enkel het financiele en de rest maakt ze niet uit .Hoe sneller en hoe meer ze kunnen kweken en verkopen dat is het belangrijkste zeg niet dat iedereen zo werkt dat merk je snel als je iets koopt dat mooi groot wordt en niet na 9 maand pas 100 gram bereikt heeft .Dat zijn er die bij mij een naam hebben maar niet direct wat ik goed noem en zal er dan ook nooit nog iets kopen .

Groeten

patrick en daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch raar dat men dit nog steeds doet.

Er zijn niet voor niets regels in de genetica voor mens en dier!

DNA maakt mens en dier.

Er zijn zoveel verschillende soorten dieren die weer onderverdeeld zijn in kleuren enz.....het zal best een keer misgaan hierin....kijk maar naar de zogenaamde killerbee....mischien vergezocht maar ook voortgekomen uit mensen die dachten met de wetten van de natuur te kunnen spelen...

 

 

groetjes sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het niks raar dat het gebeurt.

je had ooit baardjes.ging goed,misschien werden er leukere baardjes geboren omdat australie groot is,en er dus door klimaat of omgeving gekruist werd, nog leukere baardjes werder geboren.

 

maar hoe komen we aan al die dure lijnen tegenwoordig?

door inteelt,en ze gaan voor veel geld als warme broodjes de deur uit,niemand wil een standaard baardje meer.

 

ik vind het ook niet kunnen,maar ondertussen houden we het wel met z,n alle in stand,en komt er dus geen eind aan!

je dure dier is geen drol meer waard tegen de tijd het geslachtsrijp is,want dan is er weer een ander kleurtje in de mode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik vind t allemaal maar bull shit....maar wie ben ik he.

wat kan mij die kleuren nou schelen......!

je heb die beestjes toch voor de gezelligheid en gezelschap?

of hoe zit da?

hun kunnen er niks aan doen dat ze toevallig een standaartje zijn of een of ander duur ding.....als ze maar lief zijn.

 

ik zal niet eens zo n duur ding willen hebben bahbah

omdat er een kleurtje op zit?

 

oke t gaat hier over inteelt...maar dit moest ik toch ff kwijt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Swizzel,

 

Is inderdaad een beetje off topic.

 

Maar ben het met je eens standaard of kleur maakt niets uit,

beide zijn mooi.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
nou ik vind t allemaal maar bull shit....maar wie ben ik he.

wat kan mij die kleuren nou schelen......!

je heb die beestjes toch voor de gezelligheid en gezelschap?

of hoe zit da?

hun kunnen er niks aan doen dat ze toevallig een standaartje zijn of een of ander duur ding.....als ze maar lief zijn.

 

ik zal niet eens zo n duur ding willen hebben bahbah

omdat er een kleurtje op zit?

 

oke t gaat hier over inteelt...maar dit moest ik toch ff kwijt

gelukkig zijn we verschillend,en hebben we verschillende smaken en meeningen

 

Ikzelf heb liever eentje met kleur,en liefst eentje met veel kleur

 

dat het modegevoelig is???

geloof het niet,evolueren ja

zie graag rood en geel ,en, als mijn dieren deze kleur kunnen hebben graag zelfs

 

het verminderen van kleur met ouder worden is niet altijd zo

heb hier voorbeelden genoeg die het tegendeel bewijzen

 

ook bij standaard baardjes worden broer en zus gekocht als kleintjes

deze kweken ook eens groot

 

dus zie hier het verschil niet tussen kleur en geen kleur

 

als steets de meest gekleurde met elkaar verparen ,en daar nog meer kleur inkomt is een kunst op zich

is dit nu met dezelfde kleurlijn,of een gemixte,kleur kweken is een hobby binnen de hobby

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik post misschien niet zoveel, maar lees wel bijna alles, toch wil ik hier op reageren.

Hoe kunnen jullie nou propageren dat inteelt geen probleem is ?

 

99,9 % van alle problemen die bij de baardagamen ontstaan zijn bijna terug te koppelen aan het niet selectief kweken (dus inteelt gerelateerd)

 

Dat er 15

Share this post


Link to post
Share on other sites

wie is jullie?

ik lees nog eens,hoogwaarschijnlijk niet goed,maar dat er nu propaganda gemaakt word voor inteelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben er nooit een voorstander van geweest!

Zelf zou ik dit nooit doen!

Hoe je het ook draaid of keert het is verkeerd en het is niet goed te praten!

Zoals al gezegt is geweest er zijn genoeg kleurtjes en genetica-"fouten" (of hoe je het wil noemen!) te verkrijgen die geen verwant is aan elkander!

Ik hou ook wel van een kleurtje in de baardjes maar ik heb zelf ook een pracht van een wildkleurtje zitten!

Ik hou de dieren en kweek ermee als hobby en niet om geld te verdienen!

En net omdat het voor ons een hobby is wil ik geen nakweek van broer en zus om iets "duurs" of "kleurrijk" (of hoe je het ook wil noemen) , ik zal dan wel opzoek gaan naar onverwant en op die manier het doen!

 

Onverwant blijft plezant :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo sander

 

niemand wil hier propageren dat inteelt geen probleem is

 

maar iedereen heefd de laaste tijd wel dieren die uit inteeld afkomstig zijn in zijn terrarium zitten, of op zijn verlanglijstje staan

 

niet iedereen heefd zoals hier wel het geval is ,laetherback's van verschillende lijnen zitten om te verpraren

 

iedereen heefd wel een translucent zitten

waar vond je drie jaar geleden een onverwand koppel???

 

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Dat er 15

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben er nooit een voorstander van geweest!

Zelf zou ik dit nooit doen!

Hoe je het ook draaid of keert het is verkeerd en het is niet goed te praten!

Zoals al gezegt is geweest er zijn genoeg kleurtjes en genetica-"fouten" (of hoe je het wil noemen!) te verkrijgen die geen verwant is aan elkander!

Ik hou ook wel van een kleurtje in de baardjes maar ik heb zelf ook een pracht van een wildkleurtje zitten!

Ik hou de dieren en kweek ermee als hobby en niet om geld te verdienen!

En net omdat het voor ons een hobby is wil ik geen nakweek van broer en zus om iets "duurs" of "kleurrijk" (of hoe je het ook wil noemen) , ik zal dan wel opzoek gaan naar onverwant en op die manier het doen!

 

Onverwant blijft plezant :lol:

baardjes verkweken is een deel van de hobby

 

er geld aan verdienen???

ZELF WEET IK WAT IK ER PER JAAR ONGEVEER INSTEEK (en dit zou voldoende zijn voor een drieweekse cruise of een maand ergens op een wit strand in de zon)

 

WIE ME KAN VERTELLEN HOE WINST TE MAKEN OP EEN DIER VRIENDELIJKE MANIER MAG HET ME GERUST MELDEN

 

DAN MAAK IK ER MORGEN MIJN BEROEP VAN :D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallo sander

 

niemand wil hier propageren dat inteelt geen probleem is

 

maar iedereen heefd de laaste tijd wel dieren die uit inteeld afkomstig zijn in zijn terrarium zitten, of op zijn verlanglijstje staan

 

niet iedereen heefd zoals hier wel het geval is ,laetherback's van verschillende lijnen zitten om te verpraren

 

iedereen heefd wel een translucent zitten

waar vond je drie jaar geleden een onverwand koppel???

 

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Dat er 15

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb dit item in het verleden nog aangehaald en dan waren er ook die er tegen waren of helemaal niet nu wat ik dan klote vind is dat er toch zijn die je dieren verkopen en de oorsprong of kweker niet willen vermelden .Op zichzelf niet erg maar als ik na bijna een jaar nog steeds met dat diertje zit en zie een onverwant koppeltje ???????dat het mannetje net de 100 gram haalt en het vrouwtje net iets meer dan 200 gram en ze net groot genoeg zijn zoals mijn eigen nakweek van 3 maand dan stel ik me vragen .De dieren waar ik zeker van zijn dat het volledig verschillende bloedlijnen zijn die groeien goed heb er zelfs eentje net een jaar en weegt meer dan 500 gram en is een 51 cm wel dat zijn goede kweekdieren .En om even over de usa te spreken heb die van Kevin Dune en de meeste hebben dat verhaal gevolgd van zijn 5 heb ik er nu nog 2 over en dan vraag je een onverwant koppel en daar betaal je voor .Maar als ik dan zie dat hij zelfs geen geboorte datum kan geven enkel midsomer ????heb verschillende mails gestuurd en antwoord niks nada dat zijn dan mensen die zogezegd veel beter zijn dan wij (haha) Neen ieder moet het voor zichzelf uitmaken maar voor mij telt eerlijk duurt het langst en is ook al gezegd een naam moet je maken en duurt waarschijnlijk lang .En er zijn er veel die goed verkopen en denken dat ze een naam hebben maar dan horen ze enkel dat wat ze willen horen dat zeg ik ervan .Inteelt moest verboden zijn het grote probleem is natuurlijk je weet bijna nooit als het iets nieuws is waar is de oorsprong geweest en hoe moet het verder .

 

groeten

patrick en daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×