Jump to content
Sign in to follow this  
braekie

Kurken Achterwand Verwijderen

Recommended Posts

Hallo,

 

Sinds dinsdag heb ik mijn baardje, ons terrarium was helemaal af.

Maar toen we hem de krekels wouden voederen duurde dit 2min of ze zaten allemaal in de kurk. <_<

 

Met gevolg dat hij dus geen krekels kon vangen. Ook begon hij zelf op de achterwand te kruipen.

We hebben al vanalles geprobeerd met glas en karton maar oftewel kruipen ze

ergens door een spleetje oftewel kruipen ze op het karton omhoog :(

 

Ik heb er dus echt genoeg van en wil die achterwand er nu uit. Hij zit vanachter vast met lijm op bepaalde plaatsten.

 

Heeft er iemand al ervaring mee of het makkelijk of moeilijk gaat en heeft er iemand tips voor de lijn plekken er nog af te doen?

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey braekie,

kurk is inderdaad niet zo goed voor de krekels!

Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad!

Ik heb dit gewoon opgelost door de kurk te behandelen met enkele lagen tegellijm!

Deze had ik gekleurd en wat gekleurd zand ertegen gedaan, zo heb je een mooie rotswand! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat vervelend!

Bovenstaand idee is inderdaad een optie en mocht je de kurken wand er toch uit willen halen dan is dit zo gebeurd. Gewoon een keukenmesje of plamuurmes langs de rand steken en je kan de stukken er zo uit trekken. Althans zo ging het bij mij tenminste wel. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

een ramp hoor,en krekels kunnen heel lang leven op deze manier.

ik heb m,n wandjes ook geschildert met verf op waterbasis.

het kurk steek je er zo af,de lijm niet,dus daar moet je giftige troep voor gebruiken om het eraf te krijgen.

maar of je het er nu afsteekt of verft,je diertje kan dan dus niet in z,n terr blijven,tenzij je de lijm laat zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ik hem hem kunnen verwijderen! Wat een werk.

Ik heb de lijm wat verwijderd maar het is er nog niet helemaal af.

 

Weet er iemand met welk product ik dit kan doen? En hoeland mag m'n baardje dat niet meer in zijn terra?

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de lijm er met een aarappelschilmesje af zitten krabben. Maar heb er daarna wel een nieuwe achterwand ingemaakt dus die paar restjes die ik echt niet weg kreeg heb ik er in laten zitten. Anders zou ik het niet weten....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Als de wand vastgezet is met silliconen kun je deze er normaal redelijk vlot afkrijgen door met een snijmesje(gillet) over het glas te schrapen.

Als er nog vlekken overblijven kan je deze verwijderen met een vod gedrenkt in wat white spirit achteraf goed afwassen en wachten tot de geurtjes zijn verdwenen.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo, een verfkrabber werkt ook goed bij silliconekit.

groetjes marjolein

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had zelf bij 1 van de terra's een soort van plasice rotswand die kan ik over hele lengte erop plakken en dan langs de randen met kit komt er niks meer doorheen, en het ziet er mooi uit, alleen zou ik niet weten waar ze van die rotswanden verkopen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×