Jump to content

Recommended Posts

Heb deze namiddag even een paar fotos genomen om te laten zien dat je makkelijk dieren bij elkaar kan zetten .Moet alleen zien dat er niks van agressie is en dat lukt het wel ze kunnen alle kanten uit .

Groeten

dsc04786vt7.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed voor jouw dat het lukt om de dieren samen te houden. Zelf zou ik er nooit aan beginnen, je weet nooit dat de schildpad in een pootje van je baard zou bijten of omgekeerd.

Maar ieder heeft daar zijn eigen mening over.

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar had ik nog niet op gelet. Houtsnippers zijn inderdaad niet goed voor de baardagaam. ALsook diegene waar wij onze landschildpadjes gekocht hebben vertelde dat het ook niet goed is voor de schildpad. Zij moeten kunnen graven in zand. Wij hebben een mengeling van rivierzand en turf gemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben het met de andere eens,ze kunnen elkaar veel schade toebrengen,houtsnippers verteren niet,en zorgen voor verstoppingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik ben het met de rest eens. Dat het nu even goed gaat wil niet zeggen dat het op de lange termijn ook goed blijft gaan.

 

Wel een hele leuke foto!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf een griekse landschildpad gehad en die huisveste ik ook bij mijn baardjes alles is goed gegaan toen dus ben blij dat he bij jou ook goed gaat alleen ff letten op de schors

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ook ik ben het met de rest eens. Dat het nu even goed gaat wil niet zeggen dat het op de lange termijn ook goed blijft gaan.

 

Wel een hele leuke foto!

Zitten reeds een jaar samen nu ja heb precies al begrepen wat bij de meeste in de boeken staat is heilig.Ik wil ook helemaal niet onbeleefd zijn maar heb al jaren met schildpadden gewerkt en heb steeds beukensnipsels gebruikt en NOOIT problemen gehad .De agamen zitten in schelpenzand en gaan er volgens mij niet dood van om eens door beukensnipsels te lopen .Wat die grond met turf betreft dat staat inderdaad in sommige boeken en heb die mengeling om zich in te graven en eieren te leggen maar zeker niet om constant in rond te lopen .Reden ze hebben na een tijd opgezwollen ogen van de turf en dat is volgens mij persoonlijk veel ongenamer dan houtsnipsels .Maar ja had het onderwerp beter niet boven gehaald ,want heb eigenlijk enkel het gevoel dat ik enkel negatieve dingen hoor dan ook maar eens iets positiefs .Nogmaals ik wil hier niemand beledigen maar heb het begrepen op het forum .Toch bedankt op die op sommige items wat positiefs aangehaald hebben.

 

Groeten

:(:(:(:(:(:(:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neh joh is mooi dat je beestjes zo met elkaar overweg kunnen.

Je terrarium is groot genoeg voor de beestjes. Ze kunnen allen hun eigen weg op. De baardjes al iets meer dan de schildjes.

In de natuur lopen baardjes ook niet steeds alleen rond. Ze zullen ook wel eens het gezelschap van andere dieren hebben.

En zo een schild van een schildpad lijkt mij een ideale "warmtesteen" :lol:

Beesten zijn onvoorspelbaar. Ook dezelfde soorten. Honden bijten honden. Het kan ook gebeuren dat een schildpad een andere bijt.

Tis ook niet zo dat de beestjes met elkaar gaan vechten voor voedsel, de ene eet al wat meer groen dan de andere.

Ik hoop dat het goed blijft gaan. Veel succes nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze dieren hebben ook meer dan een terrarium aan ruimte ;)

 

( ik heb is gehoord dat schildpadden bacteri

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb precies al begrepen wat bij de meeste in de boeken staat is heilig.Ik wil ook helemaal niet onbeleefd zijn maar heb al jaren met schildpadden gewerkt en heb steeds beukensnipsels gebruikt en NOOIT problemen gehad .De agamen zitten in schelpenzand en gaan er volgens mij niet dood van om eens door beukensnipsels te lopen .

we willen niet alleen negatieve reactie's geven enkel tips om elkander verder te helpen!

Ook gaat het niet over wat in boeken staat maar, bij de meeste, uit eigen ervaring of van ervaringen van andere die ook al jaren met de hobby bezig zijn!

Er zijn natuurlijk altijd reptielen die bij elkander kunnen, zoals in de natuur!

Men moet dan wel rekening houden uit welke streken ze komen! En men moet ook een voldoende ruimte hebben!

Persoonlijk zou ik het nooit doen! Maar ben er daarom niet echt een tegenstander van!

Tuurlijk hoop ik dat het bij jou ook goed blijft gaan en nooit problemen zal hebben ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daar had ik nog niet op gelet. Houtsnippers zijn inderdaad niet goed voor de baardagaam. ALsook diegene waar wij onze landschildpadjes gekocht hebben vertelde dat het ook niet goed is voor de schildpad. Zij moeten kunnen graven in zand. Wij hebben een mengeling van rivierzand en turf gemaakt.

Den Chuck ,hetgeen ik bedoel is bijvoorbeeld dit ! is van horen zeggen en dan is men zo geloofwaardig dat men direct aanhaalt en zegt dat het niet goed is .Er zijn altijd andere en beter dingen ,en weet dat hier heel wat ervaring samen zit maar vindt het spijtig als men dan eens iets aanhaalt dat niet zo direct gewoon is het merendeel er niet om te vinden is .Weet nu vrij veel van schildpadden heb kolenbranders gehad heb grieken heb sulcatas gehad heb nog elegans schildpadden en een heel deel grieken .De waterschildpadden heb ik het nog niet over en dan probeer je toch als er eens iets nieuws is of niet soms en als na een jaar er nog niks aan de hand is .Nu ja laat maar voor mij is het een afgelopen hoofdstuk .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben aant proberen een deal te sluiten met m,n ackie,kom in in contact met een man die een koppel (na zeggen 330 euro per stuk) bij een baardje had zitten,nu heeft het baardje de ackie man zo toegetaakeld dat het dier aan het dood gaan is aan de verwondingen! nu zijn dit dieren uit de zelfde regio,en de zelfde biotoop enz! en toch gaat het mis!!

ik weet van mensen die oudere land schildpadden hebben en die delen het terr met iguana en nublia ,gaat goed,maar dat zijn ruitmes groter dan mijn woonkamer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dnk dat de grootste oorzaak is dat die beestjes te weinig plaats hebben en gaan vechten voor hun territorium.

Als ik me niet vergis heeft Judge een terrarium van 5 m2. Dat is toch al een aardig terr h

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat het goed gaat in een terarium waar eenieder van droomd als het voorbeeld,(waar ik zelf zit van te kwijlen <_< ) met voldoende plaats,en zeer veel schuilmogelijkheden(natte droom gewoon prachtig)

 

zelf zou ik het niet aandurven,het zal maar eens misgaan

 

samen met een schilpad zie ik ook zeker niet zo zitten in een gewoon terarium.

het schilpadje zal de bewegende staart van uw baardje maar even als een lekkere worm zien <_< (of slechter het pootje)

 

heb het reedts aangehaald

 

kennissen waren ook voorstander voor samenhuisvesting

wateragaam baardagaam,en blauwe leguaan.

samen in een zeer groot kamerbreed,en kamerhoog terarium.

deze hebben samengezeten van kleins af,geduurende drie jaar.

toen ging het mis

bij thuiskomst leefde enkel de leguaan nog,en konden de restjes van de overige dieren die samen vredig samenleefden worden samengeraapt

 

de verontwaardeging was zo groot dat deze mensen die jarenlang reptielen hebben gehouden er zijn me gestopt,en hun trots,het reuzeterarium hebben gesloopt

dit is nu ongeveer vijf jaar geleden

als de kinderen van deze mensen (nu 12 en14 jaar) bij ons op bezoek komen is het steets over het ongeluk met hun reptielen

deze hebben alles zien gebeuren

zelf zou ik het niet willen zien,laat staan er mijn kinderen of kleinkinderen er aan blootstellen.

 

dus waar het jarenlang goed gaat,geniet ervan,maar bedenk het kan grondig misgaan,en dan is het te laat voor spijt

 

spijt komt steets na de zonde :(

 

groetjes

 

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erwin en Sonja heb er gisteren een draad tussen gelegd ,kan er zeker niks misgaan en ze hebben beide voldoende ruimte .Ga de komende maanden de bak toch nog veranderen heb reeds een deel termopan vensters gekocht en ga er straks nog halen .Ga de zijkanten met glas maken hout eruit en bovenop niks verhogen maar nog terrariums bijzetten .

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×