Jump to content

Recommended Posts

hoi

natuurlijk is strelisatie een goede optie!

maar het is toch een riskante operatie,en moet echt uitgevoert worden door een zeer kundige arts!!!!!

over het prijskaartje zal ik maar niet over beginnen,ik denk dat je ervan zou schrikken!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

in winterrust doen zal niks uitmaken :P

 

als ze echt willen gebeurt het tog wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ingrepen bij baardagamen zijn heel risicovol, het minste bloedverlies kan fataal zijn.

Ook een ingreep (wat sterilisatie dus is) is heel duur.

De kosten van een tweede terra zal je dan zeker niet kunnen vergelijken en zal hiertegenover een koopje zijn.

Dus apart zetten is de goedkoopste en veiligste oplossing.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties.

 

Lege terraria hebben wij altijd achter de hand...je weet nooit wanneer een noodgeval voor doet.

 

Ik was meer benieuwd of sterilisatie mogelijk is bij baardagamen omdat ik daar nog nooit iets over heb gelezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals al gezegt is is dit duur en risicovol!

Bij ons zitten de mannen altijd appart zo hebben we nooit geen last van ongewenste zwangerschappen! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dr brakel heefd bij onze dazy twee jaar geleden de voledige eiproduktie verwijderd.

 

daar ze reedts 8 jaar was toen we haar aanschaften,en ze maar eieren bleef leggen(elke maand wel een paar)en er teveel van afzag hebben we deze ingreep toegestaan

 

dazy heefd daarna nog meer dan een half jaar geleefd,en was voledig hersteld van de zwaare ingreep(de doodsoorzaak kennen we niet)

 

als er terug een baardje met deze probleemen tussen onze verzameling zou zitten deden we net hetzelfde

ze deze behandeling geven om geen eitjes te krijgen zouden we niet doen,dan is een aparte terarium een betere oplossing(en zoals jo al aanhaf stukken goedkooper)(de ingreep koste met de twee weken verblijf bij de dierenarts erbij 350 euro)

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×