Jump to content
erwin

Citrussen

Recommended Posts

CITRUSSEN INPORTEREN(op eigen risico)

 

Daar we reedts geruime tijd op zoek waren naar de citrussen,en deze niet konden vinden in europa besloten we ze dan maar te inporteren vanuit america

 

begin februari 2007 hebben we de knoop doorgehakt,en gezamelijk (gerrit en ikzelf)besloten het erop te wagen

fire and ice bleek de citrussen te hebben

 

vanin het begin was het een kunst antwoord te krijgen van fire and ice dragons

het duurde een maand voor er eventjes kort geantwoord werd

 

vanaf we de hoeveelheid van onze bestellig plaatsten werd het plots een dagelijks gemail

terry was zeer hulpvaardig

ze hadden dollers geroken

 

Onze bestelling was 100% zuivere citrussen ,twee mannen, een COLECTORS QUALITY,en een HOLD BECK,

Een vrouw HOLD BECK QUALITY,en drie BREEDER QUALITY

En een COLECTORS QUALITY citrus x leucistic

de prijzen van op de sitte werden opgetrokken,en ons verzekerd dat we inplaats van drie breeder quality vrouwtjes van 150 dollar,we drie zeer mooie colectors quality voor 1000 dollar konden krijgen

hebben dat dan maar vlug gedaan ook,en waren er zeer tevreden met deze regeling

 

de rekening volged snel,en door ogenblikkelijk te betalen hoopten we onze goede wil en bedoelingen te laten zien

de zending werd geregeld

toen alles geregeld was ,werd alles afgeblazen door dat het te warm was om te verzenden

alles werd twee maand uitgesteld,en onze baardjes zouden de beste zorgen krijgen werd ons verzekerd

 

half augustus zouden we onze dieren eindelijk ontvangen

 

de americaanse vervoerfirma nam terug kontact met ons op,en we hebben onze kontacten in brussel op de hoogte gebracht

alle paieren ingevuld,en ondertekend teruggestuurd,en de gepeperde verzending rekening betaald

 

dan word het spannend,want de verzending is beperkt geldig

 

plots werd het dan woensdag 3oktober dat we onze dieren in handen zouden hebben.

 

de vrijdagnamidag voordien krijgen we terug een vertragingsmaneuver,en beslisten de americaantjes eigenhandig van broker te veranderen

de papieren voor invoer moesten ze nog hebben in een tijdspanne van enkele uren van de nieuwe brokker

daar hadden ze niet op gerekend dat we ook dit op tijd geregeld konden krijgen

gelukig is er hier in belgie nog de berijdheid elkaar te helpen(wat achteraf een zeer duure hulp bleek te zijn)

 

niets meer gehoord

 

op woensdag 3oktober informatie ingewonnen bij onze brokker,en de dieren zaten niet op het vliegtuig

 

op de midag een telefoontje,de dieren waren in brussel,ze zijn langs een andere weg,met ander vliegtuig aangekomen,waarvan niemand op de hoogte was

 

de americaanse broker was het vergeten te melden aan onze nieuwe broker

 

dan is het zeer vlot gegaan,enkel de dieren ophalen(en terug een gepeperde rekening betaald)

en het misverstand met het aantal dieren uit de wereld geholpen,en de dieren zaten eindelijk in onze handen

 

bij het openen van de doos konden we onze ontgoogeling niet echt goed wegsteken

er bleek geen zichtbaar verschil te zijn tussen de baardjes van 500 en 1000 dollar

ook was er niets van geel te zien

 

ook was er op papier maar een man bij,terwijl we er twee hadden besteld

bij nazicht bleek de man ook een vrouw te zijn

dus geen nannen uit america(volgens ons bewust gedaan)

gelukkig hadden we deze practijk wel voorzien,en hebben we in de tussentijd ook japnnertjes besteld(zonder zorgen via duitse vrienden)

 

de dag van de verzending kregen we eindelijk de gevraagde lijst met onze bestelling per mail

deze bevatte baardjes die we niet besteld hadden

we hadden op een na 100% zuivere citrussen besteld,geel van kleur

 

 

 

nu 10dagen later zijn de dames die zeer bang en mager waren al een beetje op kleur gekomen,en al wat beter op hun gemak in de terarium,en eten drie keer per dag zeer veel

hun gewicht neemt toe,net als hun vertrouwen in de mensenhand

dat het curverbak dieren zijn is bij deze dieren wel zeer duidelijk

 

ze kenden geen glas,en wilden er losdoor

hebben de eerste dagen papier voor het terarium gehangen

 

ook waren ze zeer mager

de gevoederde krekels,sprinkhanen ,wasmotten en ander lekkers was onbekend voor deze baardjes,enkel redrunners , meelwormen en groenten kenden ze

 

ondertussen zijn ze de europeese keuken al goed gewoon,en leren elke dag nieuwe beweegend voedseldieren kennen

 

zoals verwacht zullen we de mooie gele citrussen zelf moeten kweeken,want zoals we op voorhand verwittigd waren sturen fire and ice dragons geen mooi gekleurde dieren naar europa

gelukig hebben we onszelf ingedekt,en op twee paarden ingezet,en hebben we ook baardjes van japan in ons bezit,en komen er dit jaar nog van deze mooie gele japaners bij

 

uiteindelijk kommen we tot de vaststelling dat we gewoon bedrogen zijn,en veel geld zijn kwijtgespeeld aan ons americaans avontuur

 

 

groetjes

 

REPTIE-FARM BREEDERS TAEM

GERRIT & MARK & ERWIN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een heel verhaal en jammer genoeg ook een heel duur als je dit zo leest!

Ik ben benieuwd hoe het afloopt met de baardjes van japan!

En ben ook zeer benieuwd naar foto's ;):P

Alvast veel succes ermee! En zou wel graag eens een kijkje komen nemen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeetje wat een verhaal. Jullie hebben zo te zien een hoop pech gehad en een hoop geduld op moeten brengen. Ik hoop dat de dieren het goed gaan doen en als ze eenmaal gesetteld zijn natuurlijk een aantal foto's :)

 

Ik heb dezelfde ervaring met het importeren vanuit amerika. Heb ooit via reptile express dieren gekocht van de Sandfire dragon ranch. Reptile express krijgt daar twee maal per jaar een grote zending van binnen.

De tijd dat de dieren binnen zouden komen veranderde ook steeds. Elke keer was er wat waardoor het uitgesteld werd.

Wij hebben daar toen 6 baardjes gekocht. Twee waren binnen een week dood. Bleken vol te zitten met cocidiose. De rest behandeld, maar ook die deden het niet goed. Uiteindelijk zijn er drie baardjes overleden, waardoor de koppels die we besteld hadden, niet meer compleet waren.

 

Van reptile express mochten we 3 nieuwe dieren uitzoeken van de volgende zending. Hier hebben we een jaar op gewacht en toen voor een ander soort gekozen, aangezien we weinig hoop hadden dat de zending nog kwam. Ook wij bestellen dus nooit meer dieren uit Amerika. Ik heb echt het idee dat de mooiste dieren niet naar Europa komen, wat niet wil zeggen dat de nakweek hiervan niet prachtig kan worden. Maar tegenwoordig is al genoeg nakweek te koop van amrikanen en kun je beter daar een dier van kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Erwin.

 

Het klinkt mijn allemaal bekend in de oren wat je verteld. desondanks vind ik zeer treurend dat je zo word behandeld terwijl je toch een hoop geld moet betalen.

 

Ik hoop dat het voor kirsten iets beter gaat verlopen omdat ik weet hoe zij haar zinnen er op heeft gezet.

 

Zoek ook maar een op Terri sommella op google en dan kom je wat leuke verhalen tegen over haar.Natuurlijk zou er wel een enkeling zijn die wel een mooi diertje van haar heeft zitten maar daar lees ik niet veel over.

 

De reden waarom ik altijd via een importeur dieren bestelde is nu wel duidelijk doo het bovestaande verhaal van Erwin. ;)

 

Ik weet ook dat er genoeg baardjes in nl zijn die van Terri afkomen maar je hoort daar maar bar weinig over.

 

Erwin zijn hebben jullie inmiddels al de japanse citrus baardjes??Of begrijp ik het verkeerd?? Als jullie ze al hebben zijn deze beter als de diertjes van Terri??

 

Al met al hoop ik voor jullie dat de nakweek van deze dieren wel aan jullie verwachtig zal doen.

 

Overgens blijken er toch wel genoeg citrussen in duitsland te zitten.

 

Groetjes Raymond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Belachelijk dat mensen je zo in de zeik kunnen nemen voor een paar centen!!!!!

 

In ieder geval veel succes met de kweek van echt gele dieren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrouw D 100% CITRUS/ AMELIA X RAMSES

citrussenB3.jpg

 

vrouw C 100% CITRUS/AMELIA X RAMSES

 

citrussenD1.jpg

 

vrouw B 100% CITRUS/MISTAYA X PHANTOM

citrussenC2.jpg

vrouw A LEUCISTIC X CITRUS /STORM X RA

citrussenA3.jpg

citrussenA2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja .... triest

 

Ik kan niets anders zeggen.

 

Toch staan de meeste Amerikaanse kwekers hierom bekend ....

Ook ik kan spreken uit eigen ervaring ... of je krijgt niet wat je besteld (qua sexe) of ... de kwaliteit is niet wat je ervan verwachtte ....

 

De enige waar ik echt super goede ervaringen mee heb is Dachiu ...

Maar het grote probleem is met Dachiu ... ze willen niet aan iedereen verkopen, veel te veel gedoe terwijl ze "lokaal" hun dieren echt makkelijk verkopen.

Gelukkig heb ik door "netwerken" mijn kanalen gevonden, maar het is niet makkelijk.

 

Zieke dieren heb ik nooit gehad uit Amerika ... dat is me alleen in Nederland gebeurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een verhaal!

maar dit gebeurt regelmatig!

zolang je niet wat extra geld uitgeeft,op het vliegtuig stapt om er persoonlijk heen te gaan kan je dit verwachten!

wat mij weer het meeste ziek maakt is dat ook weer blijkt dat broodfokkers met een leuke site er mee bliven weg komen.

heel erg jammer dat jullie voor heel veel geld grof belazert zijn,

maar een gelukje voor de diertjes,ze zijn goed terecht gekomen,en wie weet komt er toch mooie nakweek van,en zal de pijn enigzins verzacht worden voor jullie!

is er een verzekering waar jullie miss wat mee terug kunnen halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het al een beetje gehoort echt zwaar klote voor jullie gelukkig komen de japaners wel hun woorden na.

Anders wordt je met je kweekplannen zo weer een jaar terug gegooid.

 

 

 

Ik zelf heb met amerika alleen het probleem dat hun geen haast hebben met verkopen. Wij kregen wel precies de dieren van de foto's Gelukkig. Over Dachiu hoor ik ook allemaal positieve verhalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Zoals iedereen wel al kan begrijpen is het niet aan te raden om baardjes

te kopen via internet en te laten opsturen.

Meestal valt het zwaar tegen, en je bent een hoop geld kwijt. :(

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor de te hooge prijs hebben we zelf gekozen,en wisten buiten de transportkosten en invoersrechten wat het ons zou kosten

 

dat we voor ons geld geen bestelde en beloofde dieren ontvangen stelde ons wat teleur

 

zoals anita reedts aanhaalde zullen we de mooie zelf moeten kweeken,en dat zijn we dus ook van plan :D

 

we kunnen de bedriegende americaanen enkel zo terug nemen,onze prijzen lekker veel lager zetten,zo moet er geen enkele europeaan meer bedrogen worden :D

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, 't is wel een "mooi" verhaal, dat hele Citrus-gedoe.

 

Voorlopig probeer ik nog steeds goede moed te houden. Van nature ben ik erg optimistisch, maar het wordt eerlijk gezegd na alle ervaringen van de afgelopen weken steeds moeilijker om vrolijk te blijven...

 

Anyway, zo zou mijn koppeltje eruit moeten gaan zien:

 

Citrusjes.jpg

 

Nu maar eens afwachten wat er over 2 weken in dat doosje zit...

 

Groetjes,

Kirsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Kirsten en jij hebt tenminste fotos ontvangen van je dieren daar konden wij enkel over dromen al heb ik er wel meer dan 10 keer achter gevraagd maar telkens hadden ze een andere uitvlucht klaar en kreeg ik nooit een antwoord zoals ik hoopte te krijgen.

Als je hulp nodig hebt om je dieren af te halen op Brucargo laat het dan maar gerust weten en dan loods ik je wel door dit mierennest daar ik maar op 5 minuten woon ;)

 

We hebben ook een mailtje verzonden waarin hun vermeld werd dat we totaal niet tevreden waren en niet gekregen hadden wat we besteld hadden maar natuurlijk nooit een antwoord gekregen maar wat hadden jullie anders gedacht.

 

Hier mijn dieren ( al zijn ze in het echt wel mooier gekleurd maar krijg het spijtig genoeg niet duidelijk op foto wat wel spijtig is want de citrus x citrus is dus wel een prachtdiertje hoor maar is niet duidelijk te zien op de foto dat hij mooi geel ziet ) :

 

citrus x citrus

 

DSC_0011-6.jpg

 

citrus x leucistic

 

DSC_0008-6.jpg

 

leucistic x citrus

 

DSC_0010-5.jpg

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een verhaal zeg!

Hoe durfen ze! Kan je hier verder niks meer aan doen, geld terug eisen o.i.d.?

 

Ondanks dat alles zo klote gelopen is vind ik toch de dieren prachtig, en daar mag je best wel een beetje trots op zijn :)

Toch jammer dat het zoveel tijd, geld en energie heeft gekost

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat een verhaal zeg!

Hoe durfen ze! Kan je hier verder niks meer aan doen, geld terug eisen o.i.d.?

 

Ondanks dat alles zo klote gelopen is vind ik toch de dieren prachtig, en daar mag je best wel een beetje trots op zijn :)

Toch jammer dat het zoveel tijd, geld en energie heeft gekost

Hallo Saybia en geld terug eisen lijkt me dus niet aan de orde daar je de dieren ontvangen hebt en zou niet weten hoe dit te doen want ze antwoorden toch niet meer , dus hun niet tevreden geld terug garantie is dan ook een fabeltje.

Zou ze toch niet terug willen verzenden want wie weet wat mij dit dan weer gaat kosten en dan noch eens de verzendingskosten betalen voor nieuwe dieren zie ik nog niet zo dadelijk zitten hoor <_< want weet wat deze dieren mij nu al gekost hebben.

 

Dit zijn mijn citrussen en deze dieren kunnen er niet aan doen dat ze naar Belgie verstuurd geweest zijn en

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kirsten

 

dat u foto's hebt ontvangen (en van mooie citrussen)hebt u zeker een streepje voor op ons

hoop van harte dat u deze ook mag ontvangen

 

wij hebben er maandenlang om gevraagd,en telkens een andere uitvlucht gekregen van "onze fotograaf is met vacantie" "de dieren moeten vervellen"

"terry is naar de formule 1 en zodra ze terug is zeker" "we gaan naar belgie voor de formule 1 en daarna"

het eene uitvlucht na het andere

zoals gerrit al aanhaalde nu weten we waarom

 

had ik de foto's gezien van mijn dieren,met hun benaming erbij had ik toen reedts mijn ongenoegen laten blijken

 

er zit een citrus x citrus bij die op hun sitte staat alszijnde TANGERINES

deze kleurvorm zou zeer mooie citrussen geven volgens terry(waar ikzelf mijn twijfels bij heb)

 

hoe haal je het in uw hoofd,een andere kleurvorm te sturen ,en dan nog durven vragen OF WE TEVERDEN ZIJN

 

dat ze niet meer reageren is een gekend recept voor wie weet dat hij of zij iemand bij de neus heefd genomen

 

als we nog eens iets bestellen,zal het wel binnen de afstand moeten zijn dat we gemakkelijker aan hun deurbel kunnen hoor :rolleyes::rolleyes:

 

maar blijven posetief,het kon ook slechter :(:( ze konden ook 7mannen opgestuurd hebben :blink: )

 

 

 

groetjes

erwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

het terugsturen zoals ze in hun garantie vermelden ,NOOIT

deze dieren zijn hier,en blijven hier(dan zijn er toch een paar die voldoende voetsel hebben)

 

ook is terugsturen geen optie

dit kost dan meer dan de dieren zelf

 

700 DOLLAR + 800 EURO heen

700 DOLLAR + 800 EURO terug

 

DIT IS DE PRIJS DIE BETAALD WORD VOOR DE TRANSPORT,EN INVOERTAX :angry:

 

en dit zonder de garantie ooit een enkele cent terug te zien,of andere mooie dieren te ontvangen

 

of deze prijs hetzelfde is voor eenenkel dier weet ik niet(zullen we zien bij kirsten)

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

godsamme zeg wat een gedoe, daarom doe ik het ook liever niet.. je weet nooit wat die gaste ermee uit vreten of zoals hier blijkt zomaar wat in een doosje knikkere... daarnaast, wie zegt dat t een collector qualitie is voor t zelfde geld hebben ze er gewoon eentje uitgeplukt.. t nadeel ook dat je t niet "fftjes" terug stuurt of ff langs gaat. ik zou t persoonlijk nooit doen alleen al om dit gedoe.

 

maar wel beter dat ze eindelijk een goed tehuis hebben!

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje met een rechtzaak dreigen,is toch echt amerikaans,maar zoals jullie zeggen,de dieren kunnen er niets aan doen,zouden zo de dupe word <_< en

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou, 't is wel een "mooi" verhaal, dat hele Citrus-gedoe.

 

Voorlopig probeer ik nog steeds goede moed te houden. Van nature ben ik erg optimistisch, maar het wordt eerlijk gezegd na alle ervaringen van de afgelopen weken steeds moeilijker om vrolijk te blijven...

 

Anyway, zo zou mijn koppeltje eruit moeten gaan zien:

 

Citrusjes.jpg

 

Nu maar eens afwachten wat er over 2 weken in dat doosje zit...

 

Groetjes,

Kirsten

Kirsten als het mee zit blijven de diertjes die jij hebt besteld ook s'nachts hun kleur houden.

 

Ik ben heel benieuwd hoe ze zijn als ze aankomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Wat ik niet begrijp in dit ganse verhaal is,

als je er zoveel geld tegensmijt, waarom ga je dan eerst niet ter plekke gaan kijken, zo heb je toch misschien een betere garantie.

Een vliegtuigticket is nu ook niet meer de grote prijs en had misschien dit leed toch enigsinds vermeden kunnen worden.

 

grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jo,

 

Volgens mij kun je niet zomaar even naar Amerika.

 

Bovendien wordt het dan volgens mij helemaal onbetaalbaar.

 

En ook al zou je de baardjes zien zitten en reserveren, moet

je nog maar afwachten of ze deze gereserveerde baardjes zouden

opsturen.

 

Ik heb onlangs nog baardjes uit Duitsland binnnen gekregen, en ook deze

waren niet helemaal volgens mij verwachtingen.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Jo en even naar Amerika gaan was voor mij geen optie daar ik de tijd er niet voor heb daar ik dagelijks moet werken ( ben namelijk zelfstandige ) , ben al blij dat ik af en toe eens een beursje kan meepikken ;)

Had eerst gedacht om naar Amerika op reis te gaan dit jaar maar heb spijtig genoeg niet de tijd gehad om op vakantie te gaan dit jaar door mijn beroep.

 

Zoals Marc al aangaf heb je dan nog geen garantie dat het de dieren zijn die je gekozen hebt want ze versturen toch maar wat ze zelf willen of je moet dadelijk voor 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gerrit ;)

 

Ik begrijp zeker en vast de omstandigheden.

Maar ikzelf zou dit dus nooit doen, want dit is echt gokken voor veel geld.

Wat ik wou zeggen is als je er toch zoveel geld tegensmijt het misschien beter is dat je zelf ter plekken gaat kijken, ook is dit veel persoonlijker dan een paar lettertjes via mail of post.

Als ik de berekening nu maak en kosten die jullie eventueel zouden maken voor retour, dan kom je er waarschijnlijk nog beter vanaf.

Maar nog eens dit is iets dat zo bij me opkwam toen ik dit las en misschien is dit niet realiseerbaar of geen garantie.

Al bij al wens ik jullie veel succes met de dieren die jullie nu in jullie bezit hebben en ook met de toekomstige dieren.

Dat er mooie nakweek moge uitkomen.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Gerrit  ;)

 

Ik begrijp zeker en vast de omstandigheden.

Maar ikzelf zou dit dus nooit doen, want dit is echt gokken voor veel geld.

Wat ik wou zeggen is als je er toch zoveel geld tegensmijt het misschien beter is dat je zelf ter plekken gaat kijken, ook is dit veel persoonlijker dan een paar lettertjes via mail of post.

Als ik de berekening nu maak en kosten die jullie eventueel zouden maken voor retour, dan kom je er waarschijnlijk nog beter vanaf.

Maar nog eens dit is iets dat zo bij me opkwam toen ik dit las en misschien is dit niet realiseerbaar of geen garantie.

Al bij al wens ik jullie veel succes met de dieren die jullie nu in jullie bezit hebben en ook met de toekomstige dieren.

Dat er mooie nakweek moge uitkomen.

 

Grtzzzz :D Jo

voor ons was het zeker geen gokken hoor,dachten dat er nog mensen zoals wij van hun woord een eerzaak maakten

 

veel geld ?ja,volgens de baardagaamenwereld(de springpaarden kosten een beetje meer :rolleyes: )

 

ter plaatse gaan is een optie,maar we waren meschien naief,te denken dat we even eerlijk terug zouden behandeld worden

 

de bedoeling van het geheele avontuur is dat ik een patroonloze citrus wil,en dat deze zelfs voor zeeeer veel geld zelfs niet te koop is

 

deze worden maar om de ongeveer 250 jongen geboren

sommige geven zelfs nooit een patroonloos jong.

 

dus we hopen er zelf voor elk een te kweeken :cheer:

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×