Jump to content
joriboy

Welke Bodemgrond Gebruiken Jullie ?

Recommended Posts

wat voor bodemgrond gebruiken jullie ikzel gebruik houtsnippers

maar wat is het beste ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

ik gebruik schelpen zand en zandbakzand/speelzand

 

die houtsnippers zou ik eruit halen . want je hebt een grote kans dat ze een keer een stukje hout binnen krijgen waardoor ze komen te overleiden .

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

hout snippers meteen verwijderen !

Ga naar gamma of een andere bouwmarkt, koop daar speelzand kost bij gamma 25 kilo voor 1,70 euro.

ff laten drogen dan in het terrarium doen gaat goed !

kan ook schelpen zand is iets duurder maar wel een lekker geurtje in jou terra !!

zou het wel ff zeven want soms zitten er erg grove stukjes schelp in (of je moet die flessen kopen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jup houtsnippers eruit en zand erin.

Houtsnippers verteerd niet, en kan verstoppingen veroorzaken of schuren van de maagwand of darmwand.

Er bestaat ook terrariumzand, maar dat is megaduur.

Ik gebruik gewoon wit zand. 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

houtsnippers gebruik ik alleen voor mijn slang

voor mijn baardjes gebruik ik schelpenzand(uitgezeeft)

en in een ander terra heb ik zand van reptie-farm

das perfect maar wel duur

 

gr kevin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf heb ik al enkele zandsoorten geprobeerd, maar hou het op schelpenzand!

Bij het eerste gebruik zeef ik eerst de grote stukjes schelp eruit daarna doe ik het in de terrarium!

Er zijn 2 soorten schelpenzand! Wit en bruin. De witte is fijner, de bruine wat grover!

Weekelijks zeef ik het zand en 2 keer per jaar vervang ik het zand volledig! Ook kan je bij Marc eucalyptus olie of citroen olie kopen waarvan je, na het zeven van het zand enkele druppels op het zand kan doen! Zo heb je een frisse geur in de terrarium/huis!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jip goedkoopste oplossing !

Ik persoonlijk vind schelpen zand mooier uit zien in het terra wel zeven ziet het nog mooier uit wel de witte !

veel succes !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelf gebruiken we terug het reptie-farm zand.

 

waren even overgestapt,toen er geen reptie zand meer voorhande was,op rijnzand,schelpenzand,en scheldezand.

 

buiten zeer goedkoop is er geen enkel die het reptie-farmzand waardig kan vervangen

 

met reptie-farm zand ruikt zelfs na drie maand als het ververst word ,nog niet

wat van de goedkoopere oplossingen niet gezegd kan worden

(en daar de terarium's bij ons in de woonkamer staan is de geur,en vooral geen geur zeer belangrijk )

 

dat het redelijk duur is is een feit,maar kan perfect uitgewassen worden

(er staat bij ons een emmer van 25 lieter van voorig jaar september onder water als test,en heb deze midag gekeken,alles is nog in prima staat

bij het uitwassen geen geur,en kleurverlies(enkel het drogen is een probleem met ons zomers weer)

 

hebben veel zand nodig voor ons nieuwste probeersel,waar we de baardjes zelf willen laten kiezen waar en in welke omstandigheden ze willen zitten,maar daar later meer over

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het helemaal eens met Erwin want gebruik het zand van Marc ook en moet er eerlijk bijzeggen dat dit duurder is dan gewoon zand maar na een bepaalde tijd geeft dit zand geen slechte geur af wat niet kan gezegd worden van schelpenzand en speelzand.

 

Na een bepaalde tijd was ik mijn zand en laat dit dan drogen en dan terug in het terrarium en dan heb ik dus terug proper zand ;)

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×