Jump to content
Sign in to follow this  
Knik&Weazel

Boze Kami

Recommended Posts

hallo,

 

Onze kameleon is opzich best aggressief,

als ik mn bak opschuif zoals gister toen ik em wou pakken

kwan dr zn blaas geluidje uit et hok en ik al kijke en toen zag ik mn kami

met zn bek open naar mij toe blazen... dat doet iej nu altijd als ik em wil pakken, en heb hem er gewoon uitgehaald dan stopt iej wel met blazen en dreigen met zn bekje open... maar dan hij blijft ook geen seconde stil zitten... heeft iemand misschien tips hoe ik em makkelijker tam krijg..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik wel eens heb gehoord is dat kameleons hele stressgevoelige beestjes en absoluut niet geschikt om iedere keer te hanteren. Tam krijgen lukt volgens mij zowiezo niet, hanteerbaar misschien.... Maar mijn advies is om hem lekker in zijn terra te laten zitten. En er naar te kijken, daar is hij meer geschikt voor ;) Naar mijn mening koop je geen reptielen om ze steeds vast te pakken. Ik vind dat je ze de zorg moet bieden die ze nodig hebben en verder lekker met rust moet laten. Maar ja dat is mijn mening.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

okey.. dank je wel voor de informatie..

zal mn kami wel heel fijn vinde denk ik dan :P

zal em lekker rustig in zn bak laten en zo min mogelijk hanteren

groetjessss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn zeer mooie dieren maar wel iets moeilijker te houden dan een baardagaam!

Maar het zijn echt geen "schoothondjes" een reptiel haal je niet in huis voor vast te pakken! Je haald een stukje natuur in huis en daar horen ze in thuis en niet in de living!

Bij een baardagaam kan je ze al eens hanteren maar ook hier niet te vaak zodat ze niet in stress geraken!

kameleons laat je zeker best in het terra! Hanteren kan maar liefst zo weinig mogelijk! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ikdie van mij hanteerde legde ik gewoon mijn hand in de bak dan klommen ze er zelf op ,

maar dit deed ik alleen als de bak verschoond moes worden of er nieuwe planten ingingen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo en ik heb hier verscheidene kameleons zitten : furcifer pardalis en Chamaeleo melleri ( wildvang ) en bij mij zijn al mijn dieren hanteerbaar en zitten zelfs voor de ruit om er uitgehaald te worden als ze ons zien en ze ondervinden dus geen enkele stress hiervan omdat ze dus zelf vragen om eruit gehaald te worden.

Heb er dus meerderze zitten ( meer dan 10 ) en ze zijn mijn of andere familieleden hun aanwezigheid duidelijk gewoon want laat hun dus dagelijks een paar voedseldieren uit onze handen schieten en kan je dus verzekeren dat mijn dieren het leuk vinden om onze handen in hun terra te zien want als we niet vlug genoeg zijn zitten ze op onze handen.

Ik blijf er dus bij hoe meer vriendschap je je dieren geeft hoe meer je ervan terug krijgt.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad zoals Gerrit zegt, probeer je dier zoveel mogelijk voedsel uit je hand toe te dienen zodat hij je hand niet gaat zien als gevaar maar als een beloning.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

okey dan ga ik daar straks eens mee beginne

deed iej altijd wel maar eigenlijk niet vaak gedaan

dus zal eens kijke of iej alles uit mn hand wil eten

thnx voor de informatie

groetjessss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Knik&Weazel en in het begin gaat hij je hand nog als een bedreiging zien maar je weet de aanhouder wint ;) dus blijven proberen en dan komt het wel in orde.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ut ging al redelijk goed...:D

eerst deed iej zn bekje open en begon iej te blazen

en toen keek iej nog eens goed en toen kwam et tongetje al tevoor schijn

heb denk ik wel een stuk of 10 krulvliegen uit de hand gevoerd en toen kroop iej weer terug naar bove op zn vertrouwde plekje..:P

groetjessss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×