Jump to content
Sign in to follow this  
Saratjeuh

Onze Halsbandjes

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Het zijn geen grote leguanen maar toch heb ik besloten hier onze halsbandleguaantjes hier neer te plaatsen :D

Wij hebben sinds zondag op de beurs in Astelveen onze eerste halsbandjes gekocht. We hebben er lang over gedaan voor we besloten hebben er een koppeltje aan te schaffen maar ik was verliefd op ze geworden en ja zondag was het zover.

Ze zijn ongeveer 2 maandjes oud en ze doen het heel goed in hun nieuwe terra. Het is genieten om ze bezig te zijn, ze zijn super snel in springen en kunnen voor die kleine lengte al behoorlijk ver springen.

 

Nu even enkele foto's:

 

DSCN4112.jpg

 

DSCN4115.jpg

 

DSCN4116.jpg

 

Zo dit waren ze dan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie halsbandjes! Zijn echt super leuke dieren en daar ga je zeker veel plezier van hebben! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Saratjeuh ;)

 

Mooie aanwinsten heb je daar.

Kan me inbeelden dat deze onmiddelijk je hart hebben gestolen.

Halsbandjes zijn super mooie en actieve dieren.

Veel succes en plezier ermee.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

wat een schattige diertjes,daar ga je veel plezier van hebben denk ik!!

ik had geen idee dat ze zo rap waren,hihi. ik dacht dat het ook relaxte diertjes waren die de hele dag onder de lamp lagen te bakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Anita: ze zijn heel snel, ze liggen niet constant onder de lamp te bakken, ze lopen en springen heel het terrarium rond :)

 

Bedankt allemaal voor de reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn geen baardagamen die je kan vastnemen en die mooi blijven zitten maar ze worden in dezelfde omstandigheden gehouden als de baardagaam. Dus de temperatuur komt overeen, dierlijk voedsel, verlichting. Alleen eten halsbandjes niet elke dag groenten of fruit, je kan dit wel een keer per week aanbieden maar hier leven ze dus niet van.

Ze zijn super om naar te kijken en vinden het heel leuk als je onder hun kin kriebelt, dan komen ze helemaal recht zitten en zie je ze genieten.

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Sara volgend jaar niet alleen nakweek van baardjes maar ook van halsbandleguaantjes! Onze stand word groter en groter hahahaha!

Wij wensen jullie veel suc6 ermee en ik kom in weekend zeker kijken als ik de voedseldieren kom halen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het zijn geen baardagamen die je kan vastnemen en die mooi blijven zitten maar ze worden in dezelfde omstandigheden gehouden als de baardagaam. Dus de temperatuur komt overeen, dierlijk voedsel, verlichting.

 

Belangrijk verschilpunt is wel het feit dat deze een winterslaap houden en dus veel koeler moeten overwinteren dan de baardagaam.

 

Leuke en mooie dieren trouwens!

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×