Jump to content
Sign in to follow this  
patrick78

Dit Is Miko Mijn Baardje

Recommended Posts

hoi

echt goed is het niet te zien,maar het is een leuk diertje hoor,een beetje magertjes!er mag wel wat meer vet aan komen.

als je weer naar de winkel gaat neem dan ook wat wasmot larven mee,dat zijn dikmakers,maar alleen dat,zit dus niet veel voedingswaarde in!

heb je ook vitamines gehaald en calcium?

om bij te voeren zou je ook gecko pap of nutribird 19 kunnen voeren met een spuitje.zelf ben ik er geen fan van,maar je zou eventueel een kuipje katten voer kunnen voeren.wel goed bepoederen.

kan je een foto plaatsten waar de hele bak op staat.

alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb vitamine en calsium gehaald geef hem iedere dag vitamine poeder op z`n voer en 2 keer per week calsium !!ik zal ff een foto maken waar het hele terra op staat !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Eigenlijk zou het omgekeerd moeten zijn. Normaal zou je elke dag calcium of gemalen sepia moeten geven en 2 keer per week vitaminen.

Ikzelf geef ze 1 keer per week de vloeibare multivitaminen van Marc met een spuitje en zo weet je ook dat ze de vitaminen binnen hebben.

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hij lijkt wel wat mager!

Hoe groot is jou terrrium?

Wat ook leuk is voor de inrichting van het terrarium is een grotje en/of grote takken waarop Miko kan klimmen en schuilen! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ik ook nog van plan !!

hij schuilt nu achter het hout heeft hij een kuil gegraven !!

daar ligt hij ook het meeste !!

bedankt voor de tip

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi patric

de terra is aan de kale kant ,je zou zelf ook meer in je kamer hebben dan een bed en een stoeltje.hij zal zich vervelen,en is is maar weinig te ontdekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja,echt vanalles wat tot je verbeelding spreekt,

veel mensen gaan aan de gang met vezameld piepschuim,sate prikkers en tegel lijm en maken zelf grotjes,rotsjes een leuke achterwand met een verhoging .maar je kan ook een halve terra planten pot plaatsen,en wat nep hedra of een ander plantje,of wat keien uit de voor tuin(wel even uit koken of 48 uur in de vriezer).een oude houtstronk of een tak kan ook,het liefts van een fruitboom.keuze zat dus.maar plaats het zo dat hij kan kiezen voor de warmte,en plekjes om gewoon te luieren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DE LAMP DIE IN JE TERRA HANGT GEEFT DIE ENKEL WARMTE OF OOK UV ?

 

als ze enkel warmte geeft zou ik er toch een uv lamp bijhangen

 

groetjes

d+n

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoehiezo een daglichtbuis nog! Hoeft absoluut niet duur te zijn!! Reptisun is uiteraard prima, maar bijvoorbeeld ook een Tl van philps ( kleurnummer 865 ) is een prima daglichtbuis!

Echt waar, het verschil in gedrag van een baardagaam in een bak met of zonder daglichtbuis is echt een WERELD van verschil en we willen allemaal dat onze dieren happy zijn en actiever gedrag vertonen, toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben totaal geen voorstander van tl.tenzij je de correcte zeer dure voor schakelaar aan koopt.de tl flikkeren,wij kunnen h niet zien,maar je diertjes zeker wel!en een tl houd de uv waarde maar voor hooguit 6 maanden op de gewenste waarde.

maar laten we patrick niet nog meer in verwarring brengen.

op dit moment is er 1 fitting,en de bak is te warm en de temp moet wat omlaag.met wat aanpassingen in de bak zou het dier al zeer snel tevreden zijn.ik ga er van uit dat er d3 in de vit zitten(kijk even patrick!).

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ben totaal geen voorstander van tl.tenzij je de correcte zeer dure voor schakelaar aan koopt.de tl flikkeren,wij kunnen h niet zien,maar je diertjes zeker wel!en een tl houd de uv waarde maar voor hooguit 6 maanden op de gewenste waarde.

maar laten we patrick niet nog meer in verwarring brengen.

op dit moment is er 1 fitting,en de bak is te warm en de temp moet wat omlaag.met wat aanpassingen in de bak zou het dier al zeer snel tevreden zijn.ik ga er van uit dat er d3 in de vit zitten(kijk even patrick!).

Maar met alleen een warmtespot kom je natuurlijk helemaal niet tot de gewenste UV waarde ;)

Daarnaast vind ik het overdreven te zeggen dat je na een half jaar je Tl moet vervangen, de waarde mag wel iets achteruit gaan, maar jaarlijks vervangen is voldoende.

Daarnaast vind ik jouw mening over het feit dat vitamine d3 toereikend is complete ONZIN, sorry dat ik het zeg, maar er is nog altijd UV licht nodig ( UV B) vind ik in voldoende mate.

Met jouw methode voorkom je misschien botziekten, maar zorgt in ieder geval ook voor lethargie en lusteloosheid.

Waarschijnlijk kom je dan met een opmerking dat jouw dieren zonder uv bron en met d3 toevoeging actief genoeg zijn, maar je kan mij niet wijs maken dat die activiteit en het algemeen welzijn van de dieren in contrast staan met een terrarium waar wel een UV bron aanwezig is.

En dat verhaal dat baardagamen last hebben van flikkering is complete onzin, daar het juist gewaardeerd wordt als er een uv bron in het terra aanwezig is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo allemaal

 

ik heb ff gekeken en in mijn vit poeder (reptivite) zit d3

verder heb ik in mijn ter een 60 watt lamp gehangen (die volgens stello een uv spot is) de gemiddelde temp. is nu 30 graden in de koude hoek is het 25 graden en onder de spot is het 45 graden !!

is dit voldoende ???

 

ik ga morgen eens kijken voor terrarium decoratie !!

 

zijn er ook spots te krijgen die alleen uv licht geven en geen warmte ?? en zo ja welk merk ???

 

anita !! hoe oud zijn jou baardjes ??

 

bedankt voor de info !!!

 

john vraagje: wat is lethargie ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ojee john toch.

ik hoop toch niet dat je nu denkt dat ik nu in dicussie ga,want dat doe ik dus niet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het een mooi baardje hoor

geniet van het beestje..

hij mag wel wat aankomen maar dat wist je al..

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi patric

wat je zou kunnen doen is een extra fitting plaatsen en daar dan een goede spaarlamp in doen,vlak naast de spot,dan heeft miko er het meeste aan.maar ga dan wel uit dat dat toch weer een fikse uitgave zal zijn.het is een leuke hobby,maar in het begin best prijzig.

als je voor nep plantjes gaat kijk dan bij de action,of xenos,de tuincentrums zijn duur.schuilgrotjes enzo zijn ook duur,kijk een bij je in de tuin of je daar niets kan vinden.hier in het winkeltje heeft marc ook cactusjes,voor een mooie prijs.

heb je al een da gevonden,of er 1 in de buurt gebeld?je moet echt niet te lang wachten met poep onderzoek.

ik heb nu nog 3 baardjes,rudi ,wat een achter blijvertje was(9 maanden en 55 gram) zal nu een jaar of 4 zijn,het is mijn fav,ook al is het maar een grijs muisje.enk word 3 en is een grote knappert,en dan heb ik bonnie dat is een prachtig achterblijvertje dat ik van iljan heb gekregen,dit is een dametje,maar te klein om mee te kweken.de eitjes die ik heb komen binnenkort uit,dus kan ik er daar 1 van houden ,een dametje om straks bonnie gezeldschap te houden.

maar zie,de temp is al veel beter,let goed op of dat miko actiever word!dat zou geen week moetten duren hoor.

oja,geef je hem wel eens een badje,of even lekker sproeien met de plantenspuit?is goed voor hem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ojee john toch.

ik hoop toch niet dat je nu denkt dat ik nu in dicussie ga,want dat doe ik dus niet!

Ok, wel een vreemde uitspraak voor iemand die zo actief op dit forum is als jij!

Erg jammer, ik vind een discussie juist af en toe belangrijk omdat je binnen een hobby als deze toch vaak met verschillende visies te maken hebt.

Ik snap wel nu ik mn post teruglees dat ik het op een iets andere, iets meer genuanceerde manier had kunnen brengen, het was niet afzeikerig bedoeld ofzo!

Maaja, een forum en discussie is toch niet een hele rare combinatie dacht ik zo. Ik snap dat je je meeste tijd besteed aan het geven van goed bedoeld advies, maar dat wil toch niet zeggen dat een andere hobbyist die ook uit ervaring spreekt daar niet op mag inhaken, maar goed, ik snap dat nu dat het niet al te sympathiek overkwam, daarvoor mijn excuses.

Share this post


Link to post
Share on other sites

john

ik ben het met je eens hoor,ik ben gek op een discussie zo nu en dan.maar ik vind dat het geen plek heeft op het moment dat een beginner vragen aan het stellen is.

patric moet nu even op weg geholpen worden,en een geschikte inrichting de juiste temp en een ontlastings onderzoek .

om met technise termen enzo te komen nu heeft hij niks aan,dat komt later wel.

nou ja,dat is mijn mening!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ John

wat Anita zei dat het hier niet de plaats is om zo'n discussie uit te voeren is te begrijpen! Een beginner steld hier een vraag!

Maar ik begrijp jou ook! Daarom ga ik een nieuwe topic openen over de lampen waarop iedereen zijn/haar zegje mag doen! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat voor een voordelen heef die spaarlamp (heeft die uv) ??

 

heb een dieren arts gevonden nu alleen wachten dat miko z`n behoefte doet !!

en dan hoop ik natuurlijk niets ernstig is !!

 

wat zo het allemaal kunnen zijn als een baardje geen eetlust heeft ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

John en Anita jullie kunnen beiden je mening geven, maar het is gewoon aan patrick om te kiezen welke hij volgt. Ieders moet dat voor zichzelf uitmaken, maar mag zijn mening uiteraard wel verdedigen

 

groeten

michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×