Jump to content
Sign in to follow this  

Recommended Posts

Dit is ons nieuwe hypo mannetje! Hij komt van Jewel Dragons en is geboren op 1 november 2006. Nog een paar nachtjes slapen en dan woont hij bij ons!! Zijn terra is namelijk nog niet helemaal af....

 

baardje.jpg

 

baardje13.jpg

 

Wat is tie mooi he? Hihi

 

Groetjessss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo lotte

je pakt gelijk groots uit hoor!tis een mooiertje,alvast nog veel voorpret,en strakjes heel veel plezier met je mooie aankoop.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi lotte ;)

 

proficiat met je baardje

wat een knapperd :rolleyes:

veel suc6 ermee

en met de bouw van het terra

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx allemaal! We zijn er ook erg trots op!! :D

Vandaag heb ik de houtlijm over de achterwand gesmeerd, is nu dus echt bijna klaar! Als het goed is gaan we dinsdag ons baardje ophalen!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Lotte,

 

Gefeliciteerd met je nieuwe baardje. :rolleyes:

 

Dat je veel mag genieten van deze schoonheid. ;)

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisterenavond hebben we ons baardje opgehaald!! Jippie!! Hij moet nog erg wennen (is ook logisch). Heb hem sinds vanachtend nog niet van zijn plekje zien komen. Ligt voortdurend te zonnen met zijn oogjes dicht. Ook heeft hij nog niets gegeten. Maar dat is allemaal normaal denk ik. Hebben jullie nog tips?

Ik laat hem nu maar even met rust. Als hij wat beter gewend is zal ik een foto van hem maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi lotte ;)

 

prachtig !!!!!! :rolleyes: !!!!!!

laat hem nu maar lekker wennen aan zijn nieuwe verblijf

ik wens je er nog veel plezier mee

geniet er maar van

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat hem inderdaad met rust. Alleen blijft hij steeds op de koele plekjes liggen en voelt dan koud aan. Ik leg hem dan onder de lamp. Daar blijft hij dan liggen tot hij weer warm is. Ik heb gelukkig vakantie dus ben ik veel thuis. Kan ik hem een beetje in de gaten houden. Ben benieuwd of hij vandaag wel wil eten... Violgens mij moet hij ook vervellen op zijn kop. Dan eten ze toch ook minder?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Supermooi beestje.

Was zijn mest in orde?

Ht kan goed zijn dat hij nog moet wennen.

Qua drinken kun je hem gewoon in badje duwen of besproeien e :) Neemt ie ook vocht op :) Al

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij is vanmiddag voor het eerst in bad geweest. Hij heeft niet echt gedronken maar zal vast via zijn huid wat binnen gekregen hebben. Hij knapte er volgens mij wel van op. Was ineens klaar wakker. Nog steeds geen ontlasting gehad. En ook nog niet gegeten. Totaal geen interesse. Ik zag dat hij bij zijn neus en zijn staartwortel wat velletjes heeft. Denk dus dat hij moet vervellen. Dan eten ze meestal toch ook wat minder? Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi lotte

tis een schatje hoor,geef hem een weekje om te wennen,hij komt uit een goed huis,en even niet eten kan echt geen kwaat.bied voer aan,sproei hem wat en laat hem met rust,als hij koud wil liggen laat hem maar even,of is de temp zo koud dat het echt onder de 22 graden komt?

niet te veel stressen,en geniet van hem door de ruitjes heen,het komt echt wel goed.

doei anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de koelste plekken is het tussen de 22 en 24 graden. Ik bied hem nu iedere keer voer aan. Er staan wat groenten en ik had daar wat meelwormen doorheen gedaan. Die heb ik eruit gehaald. Ze gingen namelijk door het hele terra kruipen...

Ook heb ik er een paar krekels ingedaan. Volgens mij heeft hij er nu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op de koelste plekken is het tussen de 22 en 24 graden. Ik bied hem nu iedere keer voer aan. Er staan wat groenten en ik had daar wat meelwormen doorheen gedaan. Die heb ik eruit gehaald. Ze gingen namelijk door het hele terra kruipen...

Ook heb ik er een paar krekels ingedaan. Volgens mij heeft hij er nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de koelste plek.....is het 24 graden....

Onder de halogeen 50 watt lamp is het 44 graden, onder de 35 watt halogeen is het 33 graden. In de rest van het terra is het 30 graden.

En er hangt nog een UV

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op de koelste plekken is het tussen de 22 en 24 graden. Ik bied hem nu iedere keer voer aan. Er staan wat groenten en ik had daar wat meelwormen doorheen gedaan. Die heb ik eruit gehaald. Ze gingen namelijk door het hele terra kruipen...

Ook heb ik er een paar krekels ingedaan. Volgens mij heeft hij er nu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op de koelste plek.....is het 24 graden....

Onder de halogeen 50 watt lamp is het 44 graden, onder de 35 watt halogeen is het 33 graden. In de rest van het terra is het 30 graden.

En er hangt nog een UV

hoi

wat waren de afmetingen vam je terra ook al weer?

en haal al het levend voedsel uit de bak vreten alles aan ook je baardje als er verder niks te knagen valt.

als je besluid om meelwormen te voeren,doe ze dan in een glad bakje met een hoge rand,hij vind ze echt wel,en zet de meelwormen eerst een dag in meelwormen verbeteraar,er zit niks voedszaams in meelwormen,dus moetten ze eerst voedzaam gemaakt worden.

en nogmaals.rust!

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kc-dragons en vanessa:

 

Als je goed leest kan je zien dat dat om de koudste hoek gaat.... mijn temp. is volgens mij gewoon goed. Ik heb me gewoon aan de richtlijnen gehouden....

 

@ Anita:

 

Mijn terra is 120*50*50. We hebben net de overgebleven krekels eruit gevist. Ze bleken er allemaal nog in te zitten. Verder laat ik hem met rust (al twee dagen). De meelwormen gebruik ik niet als hoofdvoedsel maar als lekkernij. Ik had een speciaal bakje waar ze niet uit konden kruipen... dus wel!!!! Ik heb ze eruit gehaald. Er staat nu alleen een schoteltje met groenvoer in.

Zal ik er morgenochtend weer een krekeltje ingooien en dan afwachten? Oh ja hij kruipt ook steeds via de achterwand naar mijn UV spaarlamp. Wat kan dat betekenen? En verder laten we hem gewoon nog even met rust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×