Jump to content
Sign in to follow this  
Guest sparks

Baardagaam Met Andere Hagedis?

Recommended Posts

Guest sparks

Waarom zeggen mensen dat je een baardagaam niet met een ander soort hagedis in 1 bak kan zetten ???

dat kan tog gw00n? <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sparks,

 

Dit is kan in principe niet, vroeg of laat gaat dit fout.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sparks

hmmm ow want ik heb namelijk een baardje met een leguaan samen en die zijn aardig vriendjes en willen niet meer zonder elkaar als die baardagaam en leguaan los lopen in me kamer waar de leguaan is is de baardagaam ok :rolleyes:

als de leguaan onder de lamp lig gaat de baardagaam op hem liggen zonnen...

en soms loop me leguaan alleen los en wil die gelijk terug in ze hok maar als de baardagaam erbij los zit vermaak die zichzelf wel...dus vond vreemd dat word gezegd het kan niet...

wou mijne uit elkaar halen maar doe ik juist niet omdat ze zo graag bij elkaar zitten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sparks

hmmmm...tja kan gebeuren!!!

die van mij zijn dus duidelijk vriendjes en ken nog iemand heb ok kameleon bij 2 baardjes dus ja...hoef niej altyd zo tezijn dat de 1 de andere dood maak of iets ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan aan mij liggen hoor... Maar die hebben toch een totaal andere leefomgeving??? Hoe wil je die dus bij elkaar zetten??

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmmmm...tja kan gebeuren!!!

die van mij zijn dus duidelijk vriendjes en ken nog iemand heb ok kameleon bij 2 baardjes dus ja...hoef niej altyd zo tezijn dat de 1 de andere dood maak of iets ;)

hoi,en welkom

je vraagt wat,krijgt antwoord,terwijl je het voor jezelf hebt uitgemaakt wat je antwoord is!vreemd hoor.

maar goed ,ik heb geen idee hoe oud je iggy is,maar als hij op leeftijd komt gaat hij uiteindelijk toch voor het baardje.

hoe je erbij komt om een woestijn bewoner bij een boomtop bewoner te zetten vind ik ook een raadsel.iggys mogen pertinent geen dierlijke eiwitten,terwijl het baardjes dieet hoofdzakelijk dierlijk eet.iggys zitten in een hoge vochtigheid graad,enz enz.

maar je zal het wel weten.

groetjes anita

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sparks

nou dat is heel makkelijk he die leguaan kiest zelf waar die ga zitten want die 2 terra's kan die in en uit lopen staan met elkaar in verbinding omdat hij altyd bij het baardje wil zitten heb ik die terra's aan elkaar gemaakt ene terra is woestijn en de andere is met bomen takken en al die dingens...en t0g 9 van de 10 keer kiest hij ervoor om bij het baardje tegaan...en ze kunnen verschillend eten ja kan je kan tog ok verschillend eten neer zette ;)

die leguaan is tr0uwenS 2 en die baardjE een half jaar

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sparks

em ze lopen anywas hoofdzakelijk altyd los hok staat open dus ze kunnen gaan en staan waar ze zelf willen ;)

en tot nu toe heb ik nog geen last van gehad dat ze samen zitten...

en dat ik iets vraag en me eigen conclusie al had getrokken kan maar vr0eg me gew00n af waar0m werd gezegd dat niej kon want ken nog meerdere mensen die baardjes met kameleon en leguaan en nog paar hagedissen loslopend door een huis heb enz drom vroeg ik me af ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmmm ow want ik heb namelijk een baardje met een leguaan samen en die zijn aardig vriendjes en willen niet meer zonder elkaar als die baardagaam en leguaan los lopen in me kamer waar de leguaan is is de baardagaam ok 

als de leguaan onder de lamp lig gaat de baardagaam op hem liggen zonnen...

en soms loop me leguaan alleen los en wil die gelijk terug in ze hok maar als de baardagaam erbij los zit vermaak die zichzelf wel...dus vond vreemd dat word gezegd het kan niet...

wou mijne uit elkaar halen maar doe ik juist niet omdat ze zo graag bij elkaar zitten

die van mij zijn dus duidelijk vriendjes en ken nog iemand heb ok kameleon bij 2 baardjes dus ja...hoef niej altyd zo tezijn dat de 1 de andere dood maak

 

baardagamen leven in de woestijn.. kameleons in het regenwoud en leguanen ook...

totaal andere leefomgeving. + leguanen worden veel groter dan baaardjes en kameleons sijn echte stress diertjes. ze kunne er zelf niet tegen om met 2 in 10 terrarium te zitten. ze vallen er soms dood van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

JE KAN TOCH OOK APART ETEN NEERZETTEN ....

 

Zei hij dat nou echt? Sorry maar waar heb jij op het ITO gezeten? Dat je twee aparte bakjes aanbied wil toch niet zeggen dat ze ook uit 2 aparte bakken zullen eten. Een leguaan zal als hij ee sprinkhaan voorbij zite springen ook wel eens toehappen hoor...

 

Enne weleens gehoord van luchtvochtigheid, stress, dominante en onderdrukking?

 

Ik ga me er verder niet meer mee over uit laten (want kan er echt heel pissed over worden als 2 van zulke dieren bij elkaar worden gezet en de eigenaar is er nog trots op ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier wil ik zelfs nog niet op in gaan

als je zo een vragen stelt mag je toch verwachten dat er op afkeurende wijze wordt gereageerd

of niet soms <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
hier wil ik zelfs nog niet op in gaan

als je zo een vragen stelt mag je toch verwachten dat er op afkeurende wijze wordt gereageerd

of niet soms <_<

helemaal gelijk in

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sparks

snap niet eens dat jullie je druk blijven maken die leguaan en het baardje kunnen gaan waar ze willen als ze er zelf voor kiezen bij elkaar tegaan zitten dan moeten ze dat tog zelf weten...

ik vroeg alleen iets en jullie maken je zo druk als ze al zolang samen zitte en nog steeds leven dan zullen ze het tog niet slecht hebben ;)

en die leguaan kwam bij iemand vandaan die hem zwaar verwaarloosde dat je al ze botjes en ribben in ze lijf zag en niej meer vervelde nu vervelt hij bijna elke maand zo snel groeit hij en is super dik gew0rden sinds ik hem heb dus zo slecht zal hij het hier niet hebben...

en snap niet wat je over dat eten zeg ben bij een man geweest met een reptielen zaak en die zeg dat geen kwaad kan als een leguaan af en toe een worm of krekel eet!!!!!!!!!!!!!!!

en dat vand ie kameleon ga ok nergens over wat gezegd word want die kameleon loop los door huis en zit al meer dan jaar met die baardjes dus volgens mij doen jullie zelf iets niet goed dan mensen lopen afkraken als die beesten naar zin hebben en gelukkig en gezond zijn wat is er mis dan?>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten eerste is het al hardstikke slecht om de hele dag je dieren los in de kamer te laten lopen(ivm tocht bij de grond).

 

Ten tweede : 9 van de 10 mensen in een dierenwinkel zullen nooit zeggen dat iets slecht is ,als ze hun dieren en spullen maar verkopen.

 

Ten derde: de baardagaam en de Leguaan hebben allebei een andere luchtvochtigheid nodig, als de baardagaam nog langer in de luchtvochtigheid van de leguaan blijft zitten, zal die waarschijnlijk snel een longontsteking oplopen.

 

ten vierde: dat ze nu nog vriendjes zijn, wil natuurlijk niet zeggen dat ze dat zullen blijven he :angry: .

 

Ten vijfde: De leguaan kan dus altijd het dierlijk voedsel van de baardagaam stelen, terwijk een leguaan helemaal niet zoveel dierlijk voedsel mag hebben.

 

Ten Zesde : Heb je er ooit wel eens overnagedacht hoe groot een leguaan kan worden en hoe klein een baardagaam dan blijft vergeleken met de leuguaan.

 

Ten zevende: Ik vind je erg eigenwijs :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sparks

ten eerste jullie doen erg bijdehand

 

ten tweede als je niet goed lees wat ik zeg moet je ok geen commentaar geven

 

ten derde zie je ergens staan dat ze heel de dag los zitten er staat ze kunnen gaan waar ze willen

 

ten vierde die gene die mij dat zeg heb ik me beest niet gekocht dus waarom zou hij mij valse info geven terwijl niet in eigen belang is

 

ten vijfde als die man niet beste met me voor had zou die me niet gratis medicijn hebben gegeven voor die leguaan toen ik hem net had en hij op sterven na dood was!!!

 

ten zesde ze hebben allebij aparte hok en als ze dan samen gaan zitten moeten ze zelf weten je kan ze zeggen mag niet ze blijven tog doen

 

ten zevende die baardje zit altijd in ze eigen hok dus met de lucht vochtig heid is niks MIS!!!

 

ten achste als je ze eerst had gezien hoe ze eruit zagen op sterven na dood en nu zou je begrijpen dat ze een super leven hebben en niks tekort komen ;)

 

en als die baardje een long ontsteking zou krijgen had die die allaaaang moet hebben als alles volgens jullie zo SLECHT is pffff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joh zoek jij het lekker uit. :angry:

 

Je stelt toch een vraag of niet dan?

 

Misschien kan je beter gewoon raad aannemen van de mensen hier, waar de meeste al jaaaaaaaren baardagamen en leguanen hebben en zelfs met de dieren kweken.

 

Maar ja ,aangezien je volgens mij strondeigewijs ben,denk ik dat niemand meer je vragen beantwoord.

 

Ik wens je veel succes met de dieren en ik hoop voor jou en de dieren dat ze altijd goede vriendjes zullen blijven :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Starks,

 

Wij proberen je alleen maar raad te geven, tenslotte heb jezelf de vraag

gesteld.

 

Iedereen raad het af om de dieren samen te houden in een terrarium.

 

De toekomst zal het leren.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het zo goed was geweest had ik wel ff naar dierntuin Blijdorp gebeld om te zeggen dat ze gewoon alle dieren in 1 hok kunnen zetten. Want volgens Sparks kan dat en volgens de rest vd wereld niet dus dan zal Sparks het wel goed hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sparks

damnnnn jullie zijne gt bijdehand hier en als jullie dom reageren en ikd oe ok komen jullie bijdehand doen bel je blijdorp tog lekker pfff kat en hond kunnen tog ok samen waarom mij beesten niet en ik vraag iets normaals als jullie zo l0mp antwoord geven denk je ik neem jullie antwoorden nog aan met je stront eigenwijs heb niej met je geknikkerd hoor...

en die gene die me heb gezegd die heb al jaren die dieren die heeft zelf reptielen zaak dus weet niej wat je blij doe pffff ciaoooooooooo geen tyd voor zulke belachelijke mensend ie denken ze hebben die beesten zelf ontworpen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Spark,

 

Als je niet fatsoenlijk kunt reageren kun je hier beter wegblijven.

 

Ik zou wel eens willen weten welke reptielenzaak dit jou

allemaal wijs heeft gemaakt.

 

Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier heb ik gewoon geen woorden voor ..

wat een schande voor de hobby.

 

groeten

michael, weer diep teleurgesteld in een mede hobbyist

Share this post


Link to post
Share on other sites
damnnnn jullie zijne gt bijdehand hier en als jullie dom reageren en ikd oe ok komen jullie bijdehand doen bel je blijdorp tog lekker pfff kat en hond kunnen tog ok samen waarom mij beesten niet en ik vraag iets normaals als jullie zo l0mp antwoord geven denk je ik neem jullie antwoorden nog aan met je stront eigenwijs heb niej met je geknikkerd hoor...

 

 

 

Nee , zo aan je taalgebruik ben je de helft jonger als ik :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×