Jump to content
Sign in to follow this  
NiteSpeed

Wit Hoofdje

Recommended Posts

Hoi,

 

Het is normaal dat een baardagame in stukjes verveld.

 

Ook kunnen ze na een vervelling lichter van kleur zijn.

 

Sommige baardagamen eten stukjes van hun oude huid op.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is normaal dat een baardagame in stukjes verveld.

 

Ook kunnen ze na een vervelling lichter van kleur zijn.

 

Sommige baardagamen eten stukjes van hun oude huid op.

Oh okay, want mijn luipaardgekko's stroopten zelf met de hulp van hun mond/lippen hun oude huid zelf er helemaal af. Dan krijg je echt het handschoentjes effect zodra hij de huid bij zijn voeten lostrekt :D.

 

Goed, dank je voor de info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee zo werkt het dus niet bij baardagamen

die vervellen echt in delen

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

jups idd in delen, helemaal nix aan de hand.

 

Die van mij at ook regelmatig zn vel op, heb het em vaker zien doen, lijkt wel offie het lekker vond...

Helaas vervelt hij nu niet meer, vind ik wel jammer, vond het altijd leuk om te zien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ons baardje vervelde de laatste keer eerst pootjes en staart, een aantal dagen later werd zijn kop helemaal grijs en dat heeft wel een week geduurd. Toen vervelden zijn kop en romp. Ik moet zeggen dat dat niet echt soepel verliep. Het duurde lang (daaaaagen) en het ging echt stukje voor stukje.

Wat helpt is na een badje (soms gaat hij bij ons gewoon onder de warme kraan) zachtjes over het als los zittende vel wrijven. :P

 

Groetjes, Andrea

Share this post


Link to post
Share on other sites

He hallo!

Baardagamen vervellen vaak in een paar dagen.

Maar heeft hij continu een witte kop of alleen maar tijdelijk? Baardagamen kunnen zichzelf ook wit maken als ze het te warm hebben. Zodat ze minder warmte opnemen. En als ze het echt te warm hebben zitten ze met de bek los.

Maar mijn man heeft wel vaker een witte kop vergeleken met het vrouwtje.

groetjes stiek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn kleine rudie groeit en verveld echt goed,heeft ook een wit voorhoofd,maar langdurig zitten met de bek los kan ook een aanduiding zijn voor een longaandoening.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar heeft hij continu een witte kop of alleen maar tijdelijk? Baardagamen kunnen zichzelf ook wit maken als ze het te warm hebben. Zodat ze minder warmte opnemen. En als ze het echt te warm hebben zitten ze met de bek los.

Ja, ik ben niet geheel achterlijk. Ik lees me goed in, en heb al jaren ervaring met reptielen en dergelijke, dus dat soort dingetjes weet ik wel. De bovenkant van zijn hoofd is echt permanent wittig, een stuk witter dan de rest van zijn lichaam, in welke kleur hij op dat moment ook is.

 

Oh, en voor de rest ziet hij er erg gezond uit. Of eigenlijk moet ik zij zeggen :).

Ze is lekker alert, en al zit ze met haar mondje open, zodra ik even beweeg zie je haar nieuwsgierig omdraaien en haar mond dichtdoen en een beetje door de bak banjeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar heeft hij continu een witte kop of alleen maar tijdelijk? Baardagamen kunnen zichzelf ook wit maken als ze het te warm hebben. Zodat ze minder warmte opnemen. En als ze het echt te warm hebben zitten ze met de bek los.

 

 

Ja, ik ben niet geheel achterlijk.

denk dat stiek dat ook wel snapt dat je niet achterlijk bent

stiek wil je helpen en probeert naar alle faceten te kijken

want ook al heb je zoveel ervaring met reptielen we zijn allemaal mensen en kunnen allemaal fouten maken he

ik vind het wel een goede vraag want er zullen best mensen zijn die de temperatuur te hoog in hun terra hebben

mischien zou en foto van je baardjes koppie meer duidelijkheid kunnen geven

wij hebben er ook wel eens een waar het net is of het koppie wit is

net of al het pigment weg is maar dit gebeurt bij die van ons meestal vlak voor ze gaan vervellen

ik kan merken dat nu ik het sproeien wat aan het afbouwen ben ze wat langzamer/moeizamer gaan vervellen dus ik wil het sproeien toch weer wat meer gaan doen tot ze toch wat ouder zijn en zelf minder gaan vervellen

we sproeiede voorheen elke dag en nu soproeide ik de ene dag wel andere niet maar dat is dus nu ze nog in de groei zijn te weinig merk ik

succes met je baardje

en zoals ik al zei een foto kan een beter beeld geven dus als je die mogelijkheid hebt en het wil plaats dan eens een foto

grtjsssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat ik morgen, of beter gezegd vandaag wel even een foto post.

 

Maar het lijkt me al erg duidelijk, tot nu toe is alleen het uiteinde van zijn staart verveld, echt het puntje. Zijn hoofd, en dan met name de bovenkant van zijn hoofd is enorm wit/grijs tot zijn lippen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Als ik het zo lees moet je gewoon nog even geduld hebben, ik denk dat

je baardje gewoon gaat vervellen.

 

De ene tijd gaat dit wat sneller als de andere tijd.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou me geen zorgen maken,want als ik je beschrijvingen lees heb ik dit ook gehad met mijn diertje,en dit is vanzelf weggegaan. Ik he het gewoon veel vochtig gemaakt en op een dag was het gewoon weg...

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

maak je geen zorgen hoor !

Ik kan aan de kleur van mijnbaardje zien of hij gaat vervellen.

 

Eerst vind ik dan wat kleine stukjes ( stukje van zijn pootje/ staart bv ), en soms pas na enkele dagen vind ik een gigantisch stuk wat losgekomen is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×