Jump to content
Sign in to follow this  
Ray

Nieuw Op Het Forum

Recommended Posts

Hallo allemaal ;)

 

Ik ben Ray uit rheden.Ik heb zelf sins 8 maanden geen baardagamen meer maar vindt het toch nog heel leuk om er alles over te volgen op het net.IK heb zelf nog wel kennissen in het buitenland die zelf soms baardjes importeren uit amerika.Ik krijg dan ook regelmatig mooie foto's toe gestuurd.Deze kennissen proberen mijn dan ook regelmatig over te halen om weer te beginnen met baardagamen :)

Maar ik heb daar helaas zelf de ruimte niet meer voor.Maar niet te min vindt ik het toch leuk om nog overal een beetje rondt te kijken.Ik hoop dat het geen probleem is op dit forum??

 

 

groetjes Ray. ;) ps hier een foto van een van mijn oude diertjes

47777gjn.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ray

welkom op dit gezellige forum

leuk om je hier te zien

ik heb je baardjes en je terra nog op foto gezien toen je ze nog had en te koop had

waren inderdaad mooie dieren en een waanzinnig mooi terra

en dat je geen baardjes meer hebt maakt voor ons niets uit hoor

je bent hier van harte welkom

en al heb je geen dieren meer je hebt wel je ervaringen

en wie weet als je in de toekomst weer ruimte hebt he

nou ik zou zeggen veel plezier hier grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi gbf.

 

Hartstikke bedank voor je leuke en warme onthaal ;) Ik zal zeker ook mijn ervaring willen delen met jullie want daar zijn forums toch voor ;)

Alleen moet ik wel zeggen dat het niet overal even gewaardeerd wordt .Maar dat ter zijde . ;)

Ik moet er wel bij zeggen dat ik mijn diertje nog regematig zie op foto's

omdat deze ook naar het buiteland zijn gegaan kan ik ze natuurlijk niet zo heel vaak in het echt zien :(

Ik heb wel regelmatig kontact met deze mensen die inmiddels kennissen zijn geworden :D

Dus zo zie je maar wat je aan baardjes over kunt houden ;)

 

 

groetjes Ray ;)PS het diertje op de foto's is inmiddels al 53cm en 500Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom Ray....

 

Alle tips en ervaringen zijn altijd welkom, dus als je iets te zeggen hebt ga je gang zou ik zeggen ;)

 

greetzz Nick

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ray

53 cm het is toch geen german giant????

das echt groot zeg

tegenwoordig zie je niet vaak van die grote baardjes meer

zijn je baardjes naar duitsland gegaan?

neem ik tenminste aan omdat je vlak bij de duitse grens woont

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi welkom op deze forum.

 

Ik heb ook geen baardagaam :(

Maar ben druk bezig 1 aan te schaffen :D Duzzuh aan jouw ervaringen heb ik wel wat.

 

Groetjes Tonweya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks guys!! ;)

 

Mijn dieren zijn naar belgie gegaan gbf.Het klop er zit wel german giant door heen.Deze dieren kwamen ook uit amerika.Ik denk zelf dat ze dit doen omdat er met kleur toch best wel veel word ingeteeld om zo mooi mogenlijk kleuren terug te kweken.Het enige nadeel is dat de dieren daar door steeds kleiner worden.

Vandaar denk ik dat ze er german giants door heen zijn gaan kweken om de dieren toch op een fatsoenlijk maat te houden.Ik moet zeggen dat ik ze toch wel groter heb gezien hier ;)

 

 

groetjes Ray.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ze nog niet zo groot gezien ray maar eerlijk is eerlijk tegenwoordig lijkt het wel of ze steeds kleiner worden

ik heb het al eerder gezegd maar er word te vaak veels te vroeg gekweekt is mijn idee

de vrouwtjes zijn nog niet uitgegroeid maar zitten samen met een mannetje

dus tada en volgens mij heeft dat toch teveel invloed op de groie en is dat de reden dat er niet meer zoveel grote baardagamen zijn

daarom wachten wij ook met kweken tot de baardjes oud genoeg zijn en dus volgroeid

niet dat de grote belangrijk is maar wel de gezondheid van het dier

grtjssssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

PRECIES GBF!!! ;)

 

Ik zelf kweekte nooit eerder voor een vrouw 2 jaar oud was.Tegenwoordig hoor ik mensen praten over kweken als de dieren net een jaar oud zijn :(

Ik zelf keur dit totaal af.Ik praat dan wel over wildkleur baardjes die vaak kleiner zijn en of worden.Ik heb zelf een vriendin in amerika waar ik regelmatig mee chat

zij heeft monenteel ook jongen van 2 hele mooi dieren waar de man 57cm van is

en ook rondt de 500 gram.De vrouw die zij heeft is 46 cm en tussen de 400 450.gram.Deze dieren zijn ook al 2 jaar gweest.Ik zal een kijken of ik hier foto's van kan uploaden van haar dieren ;)

WebDSC00717.jpg

 

WebDSC00718.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi.

 

Ik kan de foto'zelf wel zien staan :huh:

zijn ze nu wel te zien?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hoor foto is nu wel te zien

mooi baardje zeg

is dat een citrus?

grtjsssssssssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een high yellow.De vrouw van haar komt van deze mensen af.

klik here

 

 

Ik heb zelf wel een keer een citrus bestelt bij fire and ice.Deze zouden toen via

jan en lucienne mee komen naar holland.Dit zou een backhold dier zijn.

Er zijn toen ik meen 3 citrussen mee gekomen waarvan een vrouw en 2 mannen.

Toen deze binnen zijn gekomen ben ik er achter gekomen dat dit een BREEDER

was.Ik heb ze toen gezecht dat ik deze niet wilde voor 500 euro omdat de afspraak was een backhold.Later heb ik vernomen dat iemand die op nr1B zit de vrouw heeft gekocht.Enn backhold is al vanaf jong al heel mooi van kleur en een

breeder niet.En deze blijven in de regelmaat ook wat kleiner ;)

 

 

groeten Ray.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo en welkom hoor,toch leuk om je erbij te hebben.

een kennis van mij heeft een german gold zitten,te leen om mee te broeden.ook al een prachtig groot dier,maar helaas had hij samonella,niet in qurantaine gezet want hij kwam van een goed adres,maar toch ook de vrouwtjes ook ziek gemaakt. nu zijn ze allemaal aan de beterende handmen paartijd kan doorgaan tot aan okt,dus hopelijk komt er toch nog een mooi nestje uit.dit dier zou in de verkoop 500euro moetten opbrengen,wel gezond dan.maar je het geluk om er eentje toch te leen te hebben.lol

doeg anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ray,

 

Welkom op het forum. :rolleyes:

 

Mooie foto's, van prachtige baardjes. :)

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie voor het leuke onhaal ;)

 

Ik wil er wel even bij zeggen dat alleen het dier op de 1e foto van mijn is geweest.

de andere dieren zijn van een vriendin van mijn uit amerika.

 

Het is zeker zo Anita dat als je elkaar kunt helpen helemaal top is.Want tenslotte willen we allemaal mooie gezonde en grote dieren hebben toch??

 

Tot slot wil ik nog even aan marc kwijt dat je een schitterend buiten terarrium hebt zeg.Ik zou daar heel trots op zijn.Maar dat ben jij denk ik ook wel ?? ;)

 

 

groetjes Ray ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je wist al dat ik net zo nieuw hier ben als jij , maar toch heet ik je nog ff welkom hier :D

HAve fun!

XXX MArijke

Share this post


Link to post
Share on other sites

THANKS!!!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Ray

Welkom op dit forum, mooie foto's die je hier geplaatst hebt

We zullen vaker van je horen neem ik aan

Gr van Ed :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ray,

 

Welkom hier op dit forum. Bedankt voor het plaatsen van de mooie foto's, echt een genoegen om naar te kijken!! :P

 

Groeten, Andrea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Ed & Andrea ;)

 

Ik zal zeker wel eens op het forum te vinden zijn ;) .En hoop van jullie ook wat te leren ;)

 

groetjes Ray ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×