Jump to content
Sign in to follow this  
Barend

Katten En Honden Eten

Recommended Posts

Ja ik heb ook wel is gezien dat je ze katten en of hondenvoer kan geven heb het een keer geprobeerd maar kan niet zeggen dat ze er dol op zijn plus dat er erg veel vet in zit wat ook niet erg goed voor ze is ;)

Ik zelf geef het liefst af en toe sla of verse klaverblad meelwormen dagelijks en krekels om de dag drie of vier de bak zit bij mij altijd vol met krekels maar onze baardjes zijn nogal verwend en eten het liefst uit de hand ja waarom jagen als je vrouwtje ze zo geeft vandaar dat ik ze om de dag drie a vier uit de hand geeft ze wennen snel aan verwennerij

 

Groetjes Karolina Lars Yellow Gizmo Stompie en de kleinste Spike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik voer geen kattenvoer omdat dit voor een kat is, maar er zijn hier ook enkele mensen die niks anders geven. Toen mijn baardje vorig jaar ziek was, heb ik het wel gebrobeerd, maar ik krijg het er niet in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ook wij voeren geen honden of kattenbrokken aan onze baardjes.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik voer meestal 1 keer per week een stuk of 5 brokjes natvoer aan Lava, wel goed afgespoeld anders is het veels te zout. Dus gewoon uit blik en ff onder de kraan de gelei enzo eraf spoelen. Lava vind het heerlijk... als ik met een schoteltje aankom wordt ie meestal al wild en het is ook zo op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Stormmeissie,

 

At lava dit dan onmiddellijk of heeft hij het moeten leren eten?

Ik heb al eens geprobeerd om kattenbrokken te laten weken, maar dit lukte niet zo goed en het stinkt ook zo geweldig :)

 

Misschien dat ik jouw manier wel eens kan proberen om te zien of ze het lusten.

 

Groetjessss

 

PS: Lique heeft veel ervaring met het geven van kattenbrokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het aan een satehprikker gedaan en er mee heen en weer bewogen voor zijn neus. Hij at het gelijk toen.. en nu weet ie wat het is en eet ie het van een schaaltje af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb die van mij ook geleerd om brokjes natvoer te eten (ze krijgt het overigens bijna nooit). Dit, door een blaadje andijvie erom heen te rollen en het dan voor haar te houden. Omdat ze gek is op andijvie, at ze alles op en sindsdien lust ze de brokjes dus ook :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Benjii,

 

Ik denk dat het baardje dan zeker last gaat krijgen van de lever en

nieren, waardoor deze niet oud zal worden.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
zou je een baarde kunne voeren met bijna uitsluitend kattebrokken?

grts

hhmm, dat lijkt me niet gezond... gezien de brokken zijn afgestemd op het lichaam van een kat.

maar als snoepje of extratje af en toe kan het geen kwaad, maar teveel lijkt me niet goed. volgens mij krijgen ze daar ook erge last van de darmen van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft iem toevallig een tabel van hoeveel van elke voedingsstof een baardje nodig heeft? dan kan ik eens vergelijken en zien hoeveel kattebrokken je zo n beestje nu echt kan geven (aanvullend met andere voedingsmiddelen natuurlijk)

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee zo,n tabel heb ik niet

je kunt best wel eens kattenbrokken geven

maar pak dan senior brokken

daar zitten minder zouten in

week die en voer die

maar doe dit dan als afwisseling

want het jagen is o zo belangrijk

en tevens afwisseling is ook zeer belangrijk

jij word patat ook na een paar weken wel beu

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf zijn we zeker ANTI kattenvoer, zeker dat blikvoer waarin teveel conserveermiddelen zitten dat echt niet gezond is voor de lever van je baardje! Daarnaast is het ook allemaal maar afval vis/vlees of wat dan ook wat in zo'n blikje zit......

 

Geef dan liever brokjes van Royal Canin of zow die je dan wat weekt.... Maar zelfs dit zou ik niet doen..... Je hebt in de reptielenwinkel ook brokjes die speciaal zijn afgestemd voor baardagamen, neem dan liever dit....

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je wat ik me nu altijd afvraag is waarom willen mensen kattenvoer geven

terwijl er genoeg passend voedsel is voor onze reptielen

als kattenvoer echt zo goed is was er al echt wel een fabricant geweest die op zn kattenvoer blikjes een etiket had geplakt van reptielen

want tenslotte draait het bij hen maar om een ding en dat is geld verdienen

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het gewoon handig. Niet iedereen kan dagelijks aan krekels e.d. komen. ik had een weekend geen geld omdat mijn pinpas het niet deed, heb toen kattenbrokjes gegeven.

 

en het is maar een naar .. ik vind vleesbrokken een betere naam, omdat het wel vaker als krachtvoer voor andere dieren wordt gebruikt.

 

Maar ik gebruik inderdaad wel A-merken : Hills, Lams en Royal Canin inderdaad. Deze gebruik ik ook voor mijn fretten. De katten krijgen deze "duurdere"brokken gemengd met "gewone merkloze" brokjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

even dit

kattenvoeding kan wel nuttig zijn als je baardjes het willen eten, als je bv. door je voedseldieren geen zit

maar ik zou het zeker niet gebruiken als hoofdvoer

teveel kattenvoer kan nl. voor nierproblemen zorgen

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry maar ik vind dat je gewoon hoort te zorgen dat je genoeg voedseldieren hebt

als je hondenvoer op is geef je je hond toch ook geen kattenvoer en zelf eet je toch ook geen katten of honden voer als je kast leeg is

wat repticare aangeeft zie je helaas steeds mer mensen zoeken naar goedkopere oplossingen

voedseldieren kunnen duur zijn

maar als je de juiste leverancier hebt valt dat best mee

kijk maar wat je bij de onlineshop betaald tegen over een dierenwinkel

en kijk ok je kan een keer zonder voer komen te zitten door overmacht

maar dan kun je ook zorgen dat je altijd een bakje gedroogde zijderupsen of baardagaamkorrels in huis hebt

dus iets wat voor hen is gemaakt

die kun je bewaren dus altijd op voorrraad en eens in de zoveel tijd voer je er wat van en als het op is zorg je dat je nieuwe hebt

altijd wat bijd e hand

wat wel voor je dier is ontwikkelt

kijk ieder moet het voor zn eigen weten maar zou zonde zijn als je baardagaam dood gaat door nier falen of leververvetting

want dat verzoorzaakt het als je te vaak kattenvoer of andere vette dingen voert

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

HOI

Ik ben het hellemaal eens met die gene voor mij als jij aan reptielen begint weet je als het goed is wat het kost en wat kost het nou een bakje krekels in de week oke en dagelijks moriowormen en nu na de zomer wilde kruiden zat die in ieder geval mijn baardjes heerlijk vinden wel even een waarschuwing niet alles wat buiten groeit kan je ze geven in boeken voor baardagamen staat precies wat ze wel en niet mogen en nog iets pluk ze niet bijde straat weg maar in open velden dan weet je zeker dat het goed is zelf heb ik in het begin ook wel is zonder voer gezeten dan ging mijn vriend pieren wippen ik zelf heb het niet zo met die glibber beesten maar voor nood vindt ik dit altijd een betere optie het leeft en heeft veel voedingswaarden en zoiets heb je toch liever voor je beesten dan dat gemische troep van de fabriek nou gbf ik moet wel eerlijk zijn dat ik het wel een keer geprobeerd heb maar mijn baardjes moeten er gelukkig nix van hebben en mijn kat vindt het heerlijk maar goed die vreet ook onsnapte krekels op nou dit was het wel groetjes en ik hoop dat jullie hier wat aan hebben

 

Karolina en de baardjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×