Jump to content
Sign in to follow this  
metallicattim

Webcam In Terra!

Recommended Posts

Hey mensen,

 

mn neef kwam op het idee om een webcam in het terra te hangen, zodat je altijd waar je ook bent eff naar je beestje kan kijken :D

 

Iemand dit wel eens eerder gedaan?

Wat heb je nodig?

- webcam

- pc die dag en nacht aanstaat ( bij wijze van )

- 1 of ander programma dat de beelden online zet ofzo?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Tim,

 

Ik ben er ook mee bezig om er een te plaatsen in het buitenterrarium.

 

Maar door tijdgebrek is het er nog niet van gekomen.

 

Volgens mij moet dan wel je pc aanstaan, maar hier weet onze webmaster

meer van. (maxximum)

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pc staat toch 24/7 aan dus dat is geen probleem, ik weet alleen niet welke software ik nodig heb om het uit te zenden naar een website, maar dat ga ik wel eff op een ander forum vragen :)

Ik dacht dat misschien iemand het al eens gedaan had hier :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ik heb dat nog nooit gedaan

en aangezien mn terra,s in de woonkamer staan heb ik dat ook niet nodig

succes ermee grtjsssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo!

 

Ik heb me er al een beetje in verdiept dus ik denk dat ik maar eens uitgebreid antwoord ga geven op deze vraag.

Een webcam in je terra kan op 3 manieren.

 

1. Je pakt een 'ordinaire' webcam, die je in je terrarium plaatst.

Je moet dan zorgen voor een goed software pakket die

er voor zorgt dat je vanaf een andere plaats, toch op je pc kan kijken.

(tot op heden heb ik nog niets werkend gevonden.)

Er is een website die Camerades heet, ofziets.

Werkt redelijk, wel wat vertraging, maar de omgeving van de site

waar je je beelden te zien krijgt, is niet erg mooi.

Dus eigenlijk niets om als link op je homepage te zetten.

Je PC zal ook dag en nacht aan moeten staan voor beeltransmissie.

Tevens moet je een lange kabel nodig hebben, om van je terra naar je comp te gaan.

 

2. Je kan ook een Beveiligingskit kopen van bijv. Trust.

(deze optie hebben wij in gedachten.)

Het is een draadloos systeem, dwz tussen camera en pc, want camera heeft wel 230VAC nodig.

Er gaat een speciale PCI kaart in je computer. Ik denk dat daar een IP nummer aan is gekoppeld, waardoor je dat ip in je explorer kan intikken, en zodoende je beelden kan bekijken.

 

3. Deze optie is voor Professionals.

Natuurlijk zijn we dit allemaal :D maar het kost ook enorm veel geld.

Het is een camera, waar als het ware een soort PC in zit.

Het enige wat je dan nodig hebt is 230VAC en een Ethernet kabel die rechtstreeks (of via router) op internet zet.

Ook hier weer het verhaal van het IP-adres.

Tevens moet je ISP (Internet Service Provider) meerdere pc op je kabelmodem c.q. adsl modem ondersteunen, ander ben je verplicht een router te nemen zodat je het mac adres kan klonen.

vb: Zeelandnet ziet wanneer er 2 pc's via hub of switch op 1 kabelmodem zitten,

tenzij er een router tussen zit.

 

Lang verhaal, misschien wat saai of moeilijk om te lezen.

Nu de cijfers:

Ik weet het niet meer exact maar ik dacht dat optie 2 zo'n 300 euro kostte

en optie 3 zo'n 750 euro.

 

Hopelijk heb ik jullie voldoende geinformeerd.

 

GrTz

 

Maxximum <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor de nuttige info! maar zoals je al zegt dat kost enorm veel geld!

 

Ik ga het gewoon via optie 1 doen, normale webcam erin plaatsen op veilige plek, en dan met een kabel naar de pc ( staat toch altijd aan ) en ik heb een PHP programma gevonden wat heel goed werkt en de beelden in realtime op je monitor tovert. >> MyOwnCam heet het programma.

 

Ik heb het al met mn neef uitgeprobeerd, enige probleem is nog om een kabel te vinden die vanuit mn terrarium naar de woonkamer gaat, naar boven naar mn oude slaapkamer en van daaruit naar mn nieuwe kamer, dat is zeker een metertje of 10... USB kan dat niet aan, dus ik zal een versterker ertussen moeten zetten, maar volgens mijn neef waren die niet duur, dus zodra ik het allemaal geregeld heb, zal ik de link hier plaatsen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

een kennis van ons deed het ook via methode een en ik vond de beelden niet echt mooi hoor alleen als de dieren dichtbij zijn zie je ze goed anders is het nogal wazig en hij heeft echt wel een goede webcam

grtjsssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volges mij lukt dit nooit met een gewone pc, je hebt een server nodig zoals in van die servercentra's om het online te krijgen.

want:

- de uploadsnelheden zijn veel te traag van een internetverbinding.

- kost handen vol geld aan traffic.

Het kan zijn dat ik er volledig naast zit, zeg het me dan ff

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zit er idd ver naast :P

 

een webcam werkt al fatsoenlijk bij 15 KB upload en ik heb 64 dus ik heb voldoende ;)

En traffic daar is @home niet zo moeilijk over, in het begin had ik 50 GB traffic per maand, maar nu download ik wat minder, dus dan kan ik wel de cam aanzetten, enneh hij hoeft natuurlijk ook niet ALTIJD aan te staanhe ;)

 

Enneh je kan gewoon via je eigen pc met dat progrmma "MyOwnCam" de beelden online uitzenden die je dan via een webpagina kan bekijken.

Dat is het probleem niet, wat wel een probleem is om de cam op mn pc aan te sluiten, want die afstand is zeker 10 tot 15 meter...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi vind het nog mee vallen

ok zijn behoorlijke prijzen maar ahd het nog duurder ingeschat

maar zo,m 10-15 meter kabel en een versterker zal ook niet goedkoop zijn of valt dat mee????

grtjsssssssssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mijn neef waren die niet duur!

hij komt vanavond langs dus dan hebben we het daar eff over, ik wil dat eigenlijk wel doen, kan ik mn baardje tenminste overal in de gaten houden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

als hij precies voor het beeld gaat zitten wel ja maar zal toch lastig plaatsen zijn want met zo,n groot terra kun je onmogelijk overal tegelijk kijken he

grtjssssssssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is waar, mjah gewoon op de plek richten waar ie het meeste zit he ;)

 

ik heb al een idee, alleen die kabel nog regelen, en zorgen dattie boven komt...

 

Trouwens je vond de prijzen toch wel meevallen van die draadloos systemen he, nou dat waren dan wel de allergoedkoopste die ik kon vinden!!

De meeste zaten ergens rond de 300 euri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dat zijn geen leuke prijzen nee

succes en we horen het wel als je het voor elkaar hebt grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is natuurlijk makkelijk om een simpele webcam te pakken, en die te verlengen met een USB-kabel. Kost ook een heel stuk minder.

 

Ik denk wel dat als ik geld over heb dat ik dit ook ga doen, het is wel een fijn idee dat je altijd je dier kan controleren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is natuurlijk makkelijk om een simpele webcam te pakken, en die te verlengen met een USB-kabel. Kost ook een heel stuk minder.

 

Ik denk wel dat als ik geld over heb dat ik dit ook ga doen, het is wel een fijn idee dat je altijd je dier kan controleren.

jah dat ben ik ook van plan, maar die kabel word zon 15 meter, en ik weet niet of dat wel mogelijk is zonder signaalversterker, is eigenlijk meer een vraag voor fok! he ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is natuurlijk makkelijk om een simpele webcam te pakken, en die te verlengen met een USB-kabel. Kost ook een heel stuk minder.

 

Ik denk wel dat als ik geld over heb dat ik dit ook ga doen, het is wel een fijn idee dat je altijd je dier kan controleren.

jah dat ben ik ook van plan, maar die kabel word zon 15 meter, en ik weet niet of dat wel mogelijk is zonder signaalversterker, is eigenlijk meer een vraag voor fok! he ;)

Gelukkig heb ik in een computerwinkel gewerkt en ben ik veel in DIG te vinden. Ik denk niet dat je 15 meter makkelijk haalt, en of er USB versterkers zijn weet ik eigenlijk niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×