Jump to content
Sign in to follow this  
lexke

Hoge Electriciteits Rekening !

Recommended Posts

haai !

mijn moeder heeft gisteren een electriciteitsrekening ontvangen. ze schrok haar een ongeluk !!!!

het verbruik is ongeveer het verdriedubbeld !!

nu is de vraag of het door het verbruik van mijn lamp komt...

de data van de aankomst van mn terra en het begin van de electriciteitsmeting komt overeen...

dus het zou wel eens heel goed kunnen dat het daardoor is... :(

ook heb ik me rond die tijd een tropisch aquarium aangeschaft waarvan de filter en de lamp constant aanstaan (lamp snachts uit naturlijk)

 

is dat echt dat het verbruik zo enorm is ??? :(

 

ik hoop dat ik mijn baardje mag houden...

mn moeder is er echt niet goed van...

we wonen maar alleen op een appartementje na de scheiding, en mn moeder is de enige inkomstenbron.. en zij werkt ook maar als tandarts-assistente... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi de rekening zal best stijgen onder invloed van je terra en je aquarium

zoiezo verbruikt een aquarium meer dan en terrarium ivm de pomp ed

maar verdriedubbelt

heeft je moeder er rekening mee gehouden dat de beslatingen en kosten van de meter ed ontzettend verhoogd zijn???

want dat was bij ons ook een grote klapper

je zou eens kunnen kijken met je moeder of er oudere aparaten in huis staan die vreten ook stroom

er is een aparaatje wat je kunt lenen via een site

weet niet uit mn hoofd welke meer

ging om zuinig met energie

dat aparaatje mag je drie weken lenen dat kun je aansluiten op je aparatuur geen was van 90 graden maar wel normale dingen

en die kun je dan aflezen dus hoeveel je terra per uur verbruikt of per 24 uur

en wat de kosten zijn

ook dus van de waterkoker strijkijzer tv pc stofzuiger lampen cvketel enz enz

mischien is dat wat

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

een goed aquariumfilter zal niet veel meer dan een 20watt per uur verbruiken, een goed verwarmingsapparaat maximaal 300watt als je een echte grote hebt, enkel weet ik niet wat voor lamp je gebruikt maar het is nu een optelsom.

 

Bedenk ook dat als je water op temperatuur is het verwarmingsapparaat meer uitstaat dan aan.

 

 

 

Theo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Lexke,

 

ik leef met je moeder mee, ik ben ook gescheiden, 3 kinderen en iedere maand kiele kiele.

 

Maar ik moet je zeggen dat ik sinds de komst van mijn terra (begin maart dit jaar) geen stijging van mijn verbruikskosten heb gezien. Sterker nog, vorig jaar moest ik bijbetalen en dit jaar speelde ik quitte.

 

Ik weet natuurlijk niet hoeveel jouw aquarium verbruikt, en hoe groot je terra is.

 

Ik ga wel heel bewust met stroom om. Heb dit jaar een nieuwe koelkast aangeschaft die een stuk groter en zuiniger is dan mijn oude beestje was. Ik gebruik mijn droger alleen als het regent. Ik ben heel nauwkeurig met lichten aandoen, heb in de kinderkamers spaarlampen. Ik heb geen grote diepvries.

 

Dus als ik jou en je moeder was zou ik goed nagaan, desnoods opschrijven, wat je allemaal thuis hebt dat elektriciteit gebruikt, wedden dat je sowieso door kleine dingen te veranderen al een boel kan bezuinigen.

 

Ik weet niet met hoevelen jullie thuis zijn, en hoe oud de kinderen zijn. Mijn kinderen hebben overigens een spelcomputer op hun kamer die heel vaak gebruikt wordt, en die hebben ze ook pas sinds dit jaar, en toch ben ik niet omhoog gegaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij betalen hier ook een enorme rekening van de electriciteit.

we zijn met z'n 5-ven thuis, (ma,pa,mijn 2 zussen en ik), mijn pc ligt 24 op 24aan, die van mijn zus ook, ik heb hier 4terra's staan, in de living staan er 2 warmwater aquariums, soms ligt er nog een broedkast aan, en soms liggen hier 4tv's tegelijk aan.

daarnaast moet je dan nog rekenen, dat wij verwarmen op electriciteit, water ook, afwasmachine, wasmachine, droogkast, oven wordt dagelijks gebruikt voor bakken van brood, 2frigo's, grote diepvrieskast, een vijver waarvan er continue een uv-lamp brand en een pomp circuleerd, en dan kom jij me zeggen dat je achterover valt van een hoge rekening?

ik denk als je die van ons zou bekijken, je nog meer achterover valt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lexke bedoelt natuurlijk dat de energierekening 3x zo hoog is nu, als ie was, en dat is wel iets om goed na te kijken, waar dat aan zou kunnen liggen.

 

Dat jouw energierekening hoog is kan ik me voorstellen, maar dat is ook logisch met alles wat je noemt.

 

Maar ik weet uit ervaring dat je het als alleenstaande moeder niet breed hebt en dan schrik je je rot als er iets veel duurder uitvalt dan eerst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja idd, als je dus enige bent thuis als kostenwinner, dus mn moeder is dat heel moeilijk.

want wij kijken ook tv, en zetten ook de verwarming op, en gebruiken ook lichten.

maar als je bv nog een papa hebt om de kostne de splitten is dat makkelijker.

want tenslotte, of je nu alleen tv kijkt of met 2 ;) maakt dus niet uit, maar je betaald wel de helft.

 

en idd, mn moeder heeft hier nog een oude 2de frigo staan die je heel vaak hoort 'opslagen' met een beetje lawaai. en die gaat ze volgende week leegmaken en stilleggen.

 

en ja voor de rest...

mn aqua is 100cm, de lamp is maar 25Watt, de verwarming weet ik niet..

en mn terra is 122cm en heeft 1 lamp van 100Watt.

 

die 100watt zal wel al veel doen aan de rekening...

maar ik hoop dat het meer die oude koelkast is, want die heeft mn moeder ook pas opgestart rond de tijd dat ik mn aqua en terra had...

 

De tv en de pc mogen nu enkel appart aan staan.

en kamer in ~> licht aan, kamer uit ~> licht ook uit !

 

en met een hoge rekening bedoel ik dan dat ze vroeger steeds per maand 67 euro betaalde, en nu krijgen we een rekening waar we meteen 299 van moeten betalen

(omdat ze hebben gezien we we ineens meer verbruiken dan onze 67euro)

en dan schreven ze op dat we de komende maanden steeds 109 euro moeten betalen...

dus dat is en ENROM verschil !!

eerst dachten we dat er iemand op onze electriciteit leefde van het appartement :D maar dat kan natuurlijk niet.

 

ps: dat toestelletje zou wel handig zijn ;)

maar we zullen eerst die oude koelkast eens uitschakelen

 

groetjes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ma schrok ook toen ze de rekening zag maar ik heb het helemaal uitgetelt en het kost hier zo een 65 euro per jaar.. we waren vergeten dat er ook een diepvriezer en een wasmachiene was bijgekomen.. (ook door scheiding)

Ik hoop echt dat je hem mag houden!ik moest mijn baardje zelf ook bijna weg doen.. succes nog he

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

je kan een beetje Kijken of er in huis hetzelfde word gedaan als een jaar terug ,

als dat zo is is het verschil mogelijk van het terrarium .

bij mij scheelde het met 12 lampen en 4 tls zon 50 euro per jaar ,

ik weet niet hoeveel lampen jij hebt en wat het wattage is maar dan zou je Kunnen uitrekenen hoeveel je per jaar kwijt bent ,

suc6 ermee

 

greets edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach ja

 

wie reptielen houd weet dat het elektra kost

 

normaal gezing gebruikt ong 3000 kwh

 

ik gebruik ietsje meer 5800 kwh.

 

denk dat wiet kwekers nog meer verbruiken als 10k kwh.

 

peter

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja het zal gewoon flink oppassen worden ;-)

mn moeder gaat elke maand het verbruik van de meter opschrijven, en zo kunnen we stilletjes ook een beetje zien wat we die maand veel hebben verbruikt...

wij wonen hier in een vrij oud appartement, dus alles is hier heel oud.

we hebben zelfs geen nachttarief :angry:

we gaan proberen goed op te letten.

 

en eventueel eens naar zo'n toestelletjes te vragen dat ergens werd vermeld in deze topic ;-)

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

he lexke

ik wil ook wel voor je uitrekenen wat het kost hoor per jaar ,

moet ik aleen wel weten hoeveel lampen je hebt en hoeveel watt.

 

greets edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites
he lexke

ik wil ook wel voor je uitrekenen wat het kost hoor per jaar ,

moet ik aleen wel weten hoeveel lampen je hebt en hoeveel watt.

 

greets edwin

bedoel je alle lampen dat er in huis zijn?

want dan wordt dat wel tellen hoor :D

of enkel de terrarium lamp ?

mijn terra lamp is een active flood heat van 100 Watt en hij brand 12 uur per dag.

 

het terra is het belangrijkste vind ik. ik zou nu echt wel eens willen weten hoeveel het verbruikt .. ?

want jullie hebben toch vaak meer terra's staan he, en ik kan moeilijk geleoven dat ieder van jullie allemaal millionairs of billionairs zijn haha ! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

aleen de terras6keer 50 watt 14uur

6keer 30watt 14uur

3keer 58 watt 13uur

9keer 35 watt 14uur

1keer 28 wat 13uur

7keer 11 wat 10uur

 

 

zal maar al beginnen sparen zeker voor de rekening toekomt :angry:

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

woow ja idd...

dat zal ook wel een hoge rekening worden vrees ik.

vooral als je nu nog de dagelijkse huishouden gebruik moet bijtellen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

he lexke ik bedoelde aleen het terrarium :P

 

als je er van uitgaat dat de stroom

Share this post


Link to post
Share on other sites
he lexke ik bedoelde aleen het terrarium :P

 

als je er van uitgaat dat de stroom

Share this post


Link to post
Share on other sites

he, maar ik kan heel goed geloven dat het ongeveer 83 euro per jaar is he.

ik had dat ookal uitgerekend VOOR ik mn baardje kocht.

dus 83euro gedeeld door 12 maanden is 6.9 euro per maand dat we extra moeten betalen dan he. allemaal in orde.

maar op de rekening staat dat we van 67 euro per maand naar 109 euro per maand gaan !!! dat is inmens !!

dat is een electriciteitsrekening voor een reuze villa waarvan alle toestellen DAG en NACHT branden !!

en wij wonen in een appartementje met zn 2tjes...?!

 

ach ik snap het niet !!

mamie is in ieder geval niet goed gezind, ..

die moet nog altijd bekomen ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

als ze de meter standen opmeten kijk je dan wel is mee of ze het goed intikken ?

het gebeurt namelijk vaak genoeg dat ze het verkeerd doen ,

 

ik weet ook niet of je een lcd of een plasma tv hebt ,

want deze nemen ook al staan ze uit tog nog veel stroom af .

 

telefoon laders die nog in het stopcontact zitten gebruiken ook stroom .

 

ik neem aan dat de stroom niet word afgetapt maar het zou kunnen .

 

greets edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Allemaal,

 

Wij betalen 420 euro per maand, en we hebben ook

nog een nachttarief meter. :angry:

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
he, maar ik kan heel goed geloven dat het ongeveer 83 euro per jaar is he.

ik had dat ookal uitgerekend VOOR ik mn baardje kocht.

dus 83euro gedeeld door 12 maanden is 6.9 euro per maand dat we extra moeten betalen dan he. allemaal in orde.

maar op de rekening staat dat we van 67 euro per maand naar 109 euro per maand gaan !!! dat is inmens !!

 

Ik vind dat erg weinig hoor!

 

Ik betaal nu 139 euro per maand voor z'n 2-en. gebasseerd op gebruik van vorige bewoonster. een bejaarde vrouw alleen. Ik heb alleen verwarming in de woonkamer en verder normaal wat elk huishouden heeft: tv, wasmachine, magnetron koelkast en dvd-speler en wat lampen. Dit is gebasseerd op gebruik voordat ik de tarrariums had.

Ik denk dat ik veel moet bijbetalen. en mijn maandbedrag ook omhoog zal gaan.

 

In mijn vroige flat betaalde in 129 euro per maand voor mij alleen en moest ik jaarrekening van 800 euro bijbetalen!! Ik had toen GEEN wasmachine en magnetron. Alleen wel pc hele dag aan...

 

dus ik vind 109 weinig eigenlijk voor 2 personen. Ik heb pas sinds 3 maanden een was machine, daarvoor waste ik bij kenissen en in wasserij.. en zelfs toen was het al zoveel. ik had toen ook nog geen oven en magnetron, nu wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoor aan alle kanten dat er in verband met de te verwachten hogere energie belastingen ed

de tarieven alvast door de energiemaatschappijen verhoogt word

zodat mensen naderhand geen torenhoge bij betalingen hoeven te doen

dit hoor ik iedereen uit mn omgeving vertellen

er waren mensen die geld terug kregen en toch een hoger bedrag moeten gaan betalen

die belde om uitleg en toen werd het bovenstaande verteld

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

bwa weinig of niet weinig...

wij gebruiken hier bijna niets hoor.

we hebben 1 een gewone tv.

we gebruiken het wasmachine bijna nooit hier ( moeder wast bij haar vriend thuis)

we hebben geen vaste telefoon.

we zetten de tv en pc altijd volledig uit, nooit standby.

 

dus wij gebruiken enkel het kookfornuis, frigo met minidiepvries en lichten...

en de boiler voor het warme water.

 

het blijft ons een raadsel waarom het plots zo is opgeslagen... :D

maar we gaan vanaf nu steeds zelf het verbruik van de meter opschrijven.

mn moeder had naar het verbruik gekeken, en het bleek overeen te komen met wat er in de rekening stond. dus toch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Marc en 420 euro per maand , hoeveel lampen heb je dan aan in de terras maar dat hoge bedrag zal wel niet enkel van de terras zijn denk ik.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×