Jump to content
Sign in to follow this  
Marielle

Eendagsmuisjes

Recommended Posts

Is het normaal dat mijn baardagaam nooit op de muisjes kauwt, maar ze ineens naar binnen schuift <_< Vind het namelijk een beetje vreemd, aangezien hij op de krekels wel altijd goed bijt. Het lijkt me eigenlijk ook niet zo gezond...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja...in stukjes gesneden voorgeschoteld krijgen kan ie wel vergeten :blink: Vind ze nu al vies...haha. Maar ja, aangezien het gezond is voor mijn baardje krijgt ie ze toch :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn volwassen vrouw slikt ze ook in 1 keer naar binnen zonder te kauwen, en ze heeft er nog nooit last van gehad.

ik heb ook wel eens levend gegeven, dar schud ze even mee maar dan ookj hap slik weg

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ene kauwt wel de ander niet

kan weinig kwaad hoor verteerd wel

maar je zou eens een wat groter exemplaar kunnen geven waar ze wat meer werk aan heeft

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die ik laatst had zitten die kauwde er wel op maar dat is ook niet alles hoor. Ik had een levende in het terra gelegt. Hij kijkt er naar kauwt erop, en dat beestje begint ineens te piepen. Uiteraard hoorde men vriendin dit die het gelijk zielig vond etc etc. en ik moest ze maar niet meer voeren als zij er bij was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, ja dat is ook wel weer een beetje vervelend om te horen, die piepjes. Ach ja...als het toch goed wordt verteerd maakt het ook niet uit dat ze niet kauwt

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn die eendagsmuisjes echt goed voor je baardje? ik heb ook al gehoord dat het niet echt nodig is, het mag wel maar hoeft niet...

 

Hoe is jullie mening daarover?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Nest muisjes en ratjes zijn goed voer voor baardjes.

 

Let wel op; niet ieder baardje lust ze.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar houden jullie de wasmotjes in? Ik had ze in een tupperware bakkie gedaan maar daar vreten ze dus gewoon doorheen. Moet je ze in een munitie bak bewaren ofzo :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey perconte

 

Waar houden jullie de wasmotjes in?

 

in de koelkast dan nemen ze een soort rust aan

als je ze wil voeren even tijdje uit de koelkast en ze gaan weer bewegen

probeer maar eens

groetjes michel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik koop mijn wasmotlarven in Dierenparadijs daar krijg je ze gewoon in een bakje en daar blijve ze mooi in tot ze op zijn :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik koop mijn wasmotlarven in Dierenparadijs daar krijg je ze gewoon in een bakje en daar blijve ze mooi in tot ze op zijn :D

dat komt omdat ze behandeld zijn met een produkt, en ze zitten op van die eierkartons zeker? en de bakjes staan er heel de week totdat de week erop verse worden geleverd?

 

door dat produkt verpoppen ze zich niet en hebben ze ook niet de drang om zich een weg naar buiten te vreten.

 

of dat het goed is voor je baardjes is nog maar de vraag.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij ons gaan de muisjes ook hap slik weg, en ze lusten het heel graag!

 

 

gr kevin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn wasmotjes zitten in zaagsel, en dat bakkie zet ik dan in de koelkast, en als ik ze ga geven peuter ik er een paar uit, en die geef ik dan. In het begin moesten ze eerst een beetje op temperatuur komen en gaan bewegen, maar nu kennen mijn baardjes ze al en vliegen ze er op af.

 

Maar hoe lang kan je ze eigenlijk goed houden in de koelkast, weet iemand dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt eraan hoe voedzaam ze zijn gekweekt denk ik.

Als ze niet zo vet zijn dan zijn ze al gauw door hun reserve heen denk ik

als ze goed gekweekt zijn op voedingsbodem van honingraad, en ze lekker dik zijn dan kunnen ze best een poosje mee.

Meestal worden diegene die niet meer zo goed zijn donker van kleur of zwart deze geef ik dus niet meer.

Maar hoelang????? ik durf er geen tijd bij te zetten

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar Esma, daar heb je me al erg mee geholpen, want dat wist ik dus niet van dat donker worden, alhoewel mijn female intuition me toch al wel zei om die niet meer te geven, en dat heb ik dus ook niet gedaan. Maar dan kan ik je vertellen dat ze toch wel weken goedblijven hoor, in de koelkast, die van mij staan er nu al 4 weken in, en er zitten nog enkele goede tussen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

heb dat met de mijne ook geprobeerd en enderdaad ze moesten het niet hebben

dus geef ik zoals gewoonlijk de gewone krekels en wormen en salade

dat eten ze zonder problemen

ze hebben me gezegd dat ik beter nog eens zou proberen als ze een jaar oud zijn de mijne zijn nu bijna 5 maand oud

denk dat het nog wat te vroeg was

 

groetjes muis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gisteren ook moriowormen gekocht. Moet je die dan ook in de koelkast zetten? Mijn baardje had al lang niet meer gepoept dus ik zette hem gisteren in bad: komt het muisje er gewoon onverteerd uit!!! Daar zal hij wel flink last van gehad hebben lijkt me zo, erg zielig. Zit nu echt te twijfelen of ik er binnenkort nog wel 1 kan geven.... Want dit vond ik ook maar niks...

Share this post


Link to post
Share on other sites

morio wormen hoeven niet in de koelkast, die vreten niet door bakje heen

 

He jammer dat ie er in zijn geheel weer uit kwam, misschien over een maandje of zo nog eens proberen en dan kiijken of hij er weer uit komt

Ik weet niet hoe oud je baardje is (zal hier misschien wel ergens staan, maar ben te lui om terug te zoeken tussen al die post berichten :P:P:P )

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, ik dacht dat ze dan misschien langer goed zouden blijven in de koelkast....?

Mijn baardje is ongeveer 10 maanden oud en 42 cm. Groot genoeg dus voor een muisje, zou ik denken..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik koop mijn wasmotlarven in Dierenparadijs daar krijg je ze gewoon in een bakje en daar blijve ze mooi in tot ze op zijn :D

dat komt omdat ze behandeld zijn met een produkt, en ze zitten op van die eierkartons zeker? en de bakjes staan er heel de week totdat de week erop verse worden geleverd?

 

door dat produkt verpoppen ze zich niet en hebben ze ook niet de drang om zich een weg naar buiten te vreten.

 

of dat het goed is voor je baardjes is nog maar de vraag.....

ik denk niet dat ze behandeld zijn met een product hoor en ze zitten ook niet in eierkartons ze zitten gewoon in zaagsel.. maar goed dat je het zegt ik ga het er toch eens vragen!! En toch kan ik het moeilijk geloven dat wasmotlarven door deze potjes kunnen vreten.. dan zouden ze toch ook gewoon je baardagaam op vreten? :unsure: ..

 

grtss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal je vertellen wat er kan gebeuren als je je wasmotlarven niet in de koelkast zet. Dan gaan ze zich sneller verpoppen, en dan krijg je dus motjes. Mijn wasmotlarven waren binnengekomen toen ik op vakantie was, en ik kwam een dag of 2 daarna thuis, en er zat al een motje in het doosje. Dat was toen het zo heel warm was, dan gaat het natuurlijk helemaal snel.

En dat is volgens mij de reden dat je ze in de koelkast moet zetten.

 

En morio's bewaar je gewoon droog, met een stukje brood erbij en een stukje fruit, toch hetzelfde als je meelwormen bewaart (niet dat ik die geef hoor, maar in de dierenwinkel bewaarden we ze op die manier).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×