Jump to content
Sign in to follow this  
esma

F.a.q.

Recommended Posts

Ik weet niet precies waar ik deze vraag moet neerzetten, dus doe ik het maar hier.

 

Ik heb misschien een ideetje voor op het forum, (wanneer alles weer een beetje loopt)(en er wat meer tijd is om nieuwe dingen te introduceren)

 

Is het geen idee om frequently asked questions topic (f.a.q.) aan te maken?

Vaak kom ik vlak achter elkaar de zelfde vragen tegen, die met een beetje zoeken best al opgelost kunnen worden.

 

Of denken jullie dan dat er minder gepost zal worden? dat is natuurlijk ook niet de bedoeling...........................

 

En op vele vragen is ook geen standaard antwoord, en die moeten ook gewoon gepost blijven worden hoor, maar op sommige vragen is wel een kant en klaar antwoord

bv de vraag: wat voor groente mogen baardjes hebben en welke niet

Ik weet dat het met de zoekfunctie wel op te zoeken is, maar ik heb ook vaak moeite met de zoekfunctie omdat ik dan een verkeerd trefwoord in tik ofzo

 

Ik hoop dat jullie snappen wat ik hier mee bedoel (ben niet zo goed in uitleggen :P )

 

Het is absoluut geen kritiek hoor, want het forum werkt perfect, maar ik bedoel misschien is het handig!

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Esma, dat vind ik wel een goeie, want vooral voor mensen die nog niet zo heel lang op het forum zijn lijkt me het erg handig. Dat gezoek allemaal, ik zoek me soms ook suf naar iets, en dan kan ik het niet vinden, en dan blijkt het er toch al op gestaan te hebben.

 

Bijvoorbeeld idd van wat ze aan groenten en fruit mogen eten, en wat denk je van de vraag wanneer je kan zien of je een man of vrouw hebt. Die mooie foto waarop het duidelijk wordt uitgelegd is een poosje geleden weer boven water gekomen, maar die zou ook heel handig op zo'n topic passen. Want iedereen die een klein baardje heeft gekocht komt vroeg of laat met die vraag.

En zo kan ik nog wel meer dingen bedenken.

 

Ik denk dat het iig goed is dat we hierover eens grondig nadenken.

 

Sowieso moet ik zeggen dat ik dit een ontzettend goed en gebruikersvriendelijk forum vind. Ik kijk wel eens op andere fora rond, en post ook wel eens wat zo hier en daar, maar eigenlijk vind ik het vaak een heel gezoek en gedoe. En hier is het zelfs voor een redelijke digibeet als ik goed te doen, behalve die foto's....... ahum.

Maar uiteindelijk gaan die er ook komen hoor, maar jullie moeten met mij gewoon ontzettend veel geduld hebben.... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil dit topic nog eventjes onder jullie aandacht brengen, want het is een beetje in de vergeethoek geraakt....

Jongens, reageer eens, wat vinden jullie van Esma's idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je wel!

B)

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben heel zeker een voorstander!! voor beginnende reptielliefhebbers zou het heel goed zijn zo kunnen ze alles meteen opvragen en weten ze juist wat ze moeten doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het ook een goed idee

ben ook nog maar juist begonnen met baardjes en was wel handig geweest als de meeste vragen in een f.a.q stonden .

moet wel zeggen door al dat gezoek leer je wel iedereen sneller kennen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

het is op zich wel een goed ide omdat je dan gelijk het andwoord op je vraag hebt , dus minder lang hoeft te zoeken .

ik vind aleen wel dat als je moet zoeken je ook andere onderwerpen tegen komt en die gaat lezen zodat je dat ook weer weet . terwijl je er anders meschien niet aan gedacht had

greets edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou echt heel fijn zijn, want soms ben je echt een poos aan het zoeken en dan heb je het nog niet gevonden. Goed idee Esma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het een goed idee, zo hoef je niet telkens dezelfde vragen te beantwoorden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom reageren Marc en GBF hier niet? Ik neem aan dat de faq niet totaal op jullie schouders zal rusten en dat er voldoende mensen hier zijn die wel een stukje willen schrijven waaronder ik zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

marc en gbf hebben het denk ik gewoon ff te druk kan gebeuren

maar ik vind het leuk dat jullie het een goed idee vinden

en ja het is nog maar een idee he, wil niet zeggen dat het er komt

maar zoals ik bedoel blijven er nog genoeg vragen over hoor, die lekker geforemd kunnen worden

want zoals ik al schreef niet op elke vraag is een pasklaar antwoord

 

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Esma, zo af en toe slapen ze hier een beetje, vind je niet, ik dacht, ik ga de boel ff wakker schudden, en het heeft gewerkt!! Bedankt voor jullie reacties allemaal :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Ik zal vanavond met de webmaster dit idee bespreken.

 

Alhoewel ik het niet snap, want boven aan het forum is er toch een

zoekfunctie. :huh:

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is wel een zoekfunctie maar als je een sticky faq maakt dan kunnen mensen daar gewoon in rond snuffelen als ze van alles willen weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi allemaal,

 

Ik zal vanavond met de webmaster dit idee bespreken.

 

Alhoewel ik het niet snap, want boven aan het forum is er toch een

zoekfunctie. :huh:

 

Groetjes Marc B)

je heb gelijk hoor marc die zoekfunctie is ook oke

maar ik kan er niet zo goed mee overweg, (dit zegt misschien iets over mij hoor dat kan ook :P )

Maar zoals ik al zei het is maar een ideetje

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zoekfunctie is idd heel handig, als je weet waar je naar zoekt. Maar jullie zullen het met me eens zijn, dat vooral voor mensen die net beginnen met het houden van baardjes een heleboel dingen vergeten, of nog niet weten (dat rijmt :lol: ), dus waar moeten ze dan naar zoeken.

 

Voor dit soort mensen is het gewoon erg handig dat er een topic is waarop de meest gestelde vragen staan. Zoals bijvoorbeeld een lijst met groenten en fruit die baardjes mogen eten, en misschien nog wel belangrijker, wat ze absoluut niet mogen hebben.

Zoals bijvoorbeeld een lijstje met voedseldieren voor kleine baardjes, vanaf welke leeftijd je weer ander voedsel mag gaan geven. (ik weet dat dat ook elders op de site staat, maar ik noem maar een voorbeeldje)

Iets over lampen,

het belang van vitaminen en kalk

Ik had bijvoorbeeld nog nooit gehoord van rachitis, ik wist wel dat ik kalk moest geven, maar het eigenlijke waarom daarvan wist ik niet. En daar ga je dan ook niet naar op zoek, omdat je uberhaupt niet weet dat het bestaat.

 

Ik kan me heel goed voorstellen dat het heel moeilijk is om zo'n topic in elkaar te zetten, maar net als Esma zei, het is maar een idee.

Daarnaast kom ik het wel vaker tegen op fora, zo'n topic, dus misschien is het handig om daar eens te kijken. Heeft het toegevoegde waarde voor ons, dan loont het zeker de moeite om daarnaar te kijken, heeft het geen toegevoegde waarde dan was het een leuk idee, maar niet meer dan dat.

 

doeidoei :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Iedereen,

 

Marc (Reptie-Farm) heeft mij deze vraag gesteld, en volgens

mij vind hij het ook wel een goed idee.

 

Ik ben alleen bang voor het volgende.

Op veel sites heb je van die F.A.Q. en daar staan meestal de meest simpele vragen op. Daar houd ik niet zo van.

(bijv. bij t-mobile: hoe bel ik naar mijn voicemail?

RTFM* zeggen ze wel eens op internet :D )

 

Hoe zien jullie dit?

een categorie, met daar per vraag een topic?

en krijgen we strax dan niet dubbele topic's?

of moeten we de vragen die al eens gesteld zijn, daarheen verplaatsen?

Moeten de mensen kunnen reageren en/of aanvullen op een vraag?

of willen jullie dat iemand een vraag erop zet, met daar zijn antwoord,

en dan vervolgens de vraag sluiten?

 

Jullie kunnen de suggesties hier plaatsen, of naar mij mailen!

zet in de mail aub als onderwerp F.A.Q. Reptie-Farm.

(gebruik de mailknop aub, niet PM)

 

Groeten,

 

Maxx

 

 

*RTFM = Read the F#cking Manual <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat de mensen zeker niet mogen reageren op een faq, want dan wordt het weer een toppic, en daar krijg je weer een zooitje van. Het moet echt een sticky zijn, voor bijvoorbeeld Rachitus : Wat is dat en wat moet je er aan doen.

 

Als bijvoorbeeld iemand een lijstje heeft van groenten en fruit: wat mag en wat mag mijn baardje niet, moet je daar een sticky van maken, zodat je aleen maar kan kijken, want als iedereen daar op gaat reageren, krijg je van die paginas lange topics. Als je er wel wat over te vragen heb, kan je alsnog een toppic openen en dan kan iedereen reageren.

 

Zo zou ik het zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zoiets had ik ook in gedachten, maar dan wel een paar vragen op 1 stickey anders staat het weer vol met stickeys (of hoe je dat ook schrijft)

en gewoon bij elke bestaand topic boven aan f.a.q of stickey

en zekers niet reageren op die f.a.q anders is het niet te overzien.

 

Ik vrees dat er wel veel tijd in gaat zitten, maar als er misschien een paar mensen hier opm het forum ieder 1 topic onder handen neemt (diegene met veel ervaring) en dit naar marc of 1 van de andere moderators stuurt als het af is, zodat het nagekeken kan worden ????????????

Ik doe maar een gok hoor, zie ook in dat de moderators meer werk krijgen??

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, een sticky, ik ken wel een stickie, maar dat is toch heel wat anders haha.

 

Maar alle gekheid op een stockie, een sticky lijkt me heel handig. Dus niet op reageren, maar alleen info vandaan halen. Wil je er dan toch een vraag over stellen, dan kan je je eigen topic starten.

 

Ik denk dat dit wel handig zou zijn, en wat Esma voorstelt is ook heel goed. Maar zou het dan niet handig zijn als Marc mensen aanwijst (tussen aanhalingstekens) van wie hij weet dat ze over bepaalde onderwerpen heel veel weten, anders wordt hij gek van alle info die hij over zich heen krijgt uitgestort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

persoonlijk denk ik dat het het makkelijkste is als we als moderatie/administrator team eerst een lijst maken als daar behoefte aan is

em deze eventueel aan laten vullen door de leden

eigenlijk hebben we al zoiets bij dierenartsen en dierenwinkels

(deze moeten we nog na kijken of ze nog allemaal kloppen zijn we me bezig)

maar dat is eigenlijk net zoiets

als we hier wat onderwerpen bij plaatsen als voedingslijstje ed

kom je er al een heel eind

want als je alles in faq gaat zetten word dat weer een mega lijst waar men niet meer doorkomt

we zouden ook bovenaan elke topic een aantal sticky,s kunnen plaatsen

zoals bij ziekte,s :mestonderzoek,coccidiose,flagelaten enz enz

mischien is dat een goede basis

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het alleen geen open topic maken waar iedereen in kan reageren dan word het weer zo een onoverzichtelijk geheel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies daar heb je gelijk in

maar het is ook bij te werken he dus nog geen slot erop zoals bij dierenartsen nu ook niets is

dat topic willen we bijvoorbeeld geheel nakijken

of adressen ed nog kloppen en dan alle aanvullende dierenartsen erbij zetten

en dan onnodige posten verwijderen

dus eigenlijk al dat soort topics nakijken en eventueel nieuwe aanmaken dan komen we al een heel eind denk ik

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aha, een sticky, ik ken wel een stickie, maar dat is toch heel wat anders haha.

 

hahaha, mens ik heb tranen in m'n ogen van je :D:lol::D:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×