Jump to content
Xenagama

Rattlesnake Roundups...

Recommended Posts

Tegen deze praktijken moet zeker iets gedaan worden

ik heb de petitie dan ook onmiddelijk getekent

1871 was mijn handtekening maar daar kunnen er nog heel wat bij

dus mensen waar wachten jullie nog op !!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal vast veel commentaar hierover krijgen, maar ja het zij zo dan.

 

Die rattle snake roundups worden gedaan omdat de ratelslang in amerika een heel groot sociaal probleem is. Vooral in de buitenwijken komen ze vaak gewoon het huis in. Om het overschot en de groei van de populatie ratelslangen onder controle te houden zijn deze round ups georganiseerd.

 

Vaak zie je van die series op NGG of discovery waar ze dan weer keurig worden losgelaten in de natuur door van die snakebusters die dan huis aan huis bezoeken doen als er weer een slang is gespot. Maar de warheid is echter minder waar, de slangen wordenalleen voor dat tv-programma losgelaten, maar in het echt worden ze afgemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze slangen zijn daar ongedierte, ze bijten teveel mensen vandaar dat er regalmatig op geruimt moet worden, ziet iemand een ander idee om dat tedoen?

alledag ruim 5000 spuitjes geven?

ik vind dat dit hun manier is en er ik me er niet me ga bemoeien zoon beestjes heeft ook meteen geen gevoel meer heb ik het diee als het hooft er af is.

 

als we eerst bij ons zef beginnen bijvorbeeld:

veel mensen gebruiken ratten gif voor ratten dit is ook zeer dier onvriendelijk, een rat krijgt ban binnen dan zoveel bloedingen dat het van binnen uit helemaa dood bloed.

 

 

 

is dit raar wat ik zeg?

 

:unsure:

mark

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is toch niet normaal :angry: :(:(

 

maar wat mark18 zegt zit zeker wat in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Verschrikkelijke foto's. :(

 

Maar helaas komt dit ook in ons land voor met sommige dieren. :(

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ongezouten mening...

 

Het klopt inderdaad dat het een sociaal probleem is zoals kelly&carola al schreef.

Maar laten we dit even verder bezinken...een sociaal probleem. Mensen leven overal en kunnen zich overal aanpassen waardoor ze overal leven en er dus nagenoeg geen plaats meer overblijft voor andere levensvormen. Dus door de steeds groeiende (en ongezonde toename voor de mens) toename van de levensverwachting en hoeveelheid mensen, hoeveel zijn dieren hier niet de dupe van?

Als mensen niet in de buurt van dergelijke dieren gaan leven of meer nog...als mensen aanvaarden dat ze hun levensgebied moeten delen met gevaarlijke dieren is dat hun keuze. Dat zijn nu eenmaal de risico's aan de plaats. Ik vind niet dat dergelijke massamoorden moeten plaatsvinden om een zo al succesvolle soort als de mens verder zonder gevaar te laten verderleven. Voor mij (maar wie ben ik...) verdient elke soort levenskansen in de natuur, waarom zou deze blijkbaar succesvolle doch giftige soort dit niet verdienen. Telkens wordt er wel geneut en moord en brand geschreeuwd als er een of ander dier een mens doodt (bv. een krokodil/gifslang...) maar hoeveel van die soorten hebben al niet het loodje moeten leggen juist om het feit dat de mens overal wil leven of uit winstbejag?

Tuurlijk hebben we hier makkelijk praten in landen zonder gevaarlijke dieren...

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfft

ik heb 14jaar in californie gewoont,ben nu gelukkig een poosje weer terug want ik had me aardig aangepast.

de rateltjes maken mooie sleutelhangers hoor,kosten niks.

deze zaken maken mij altijd altijd onzeker.aan de ene kant moet overschot gelimineert worden,aan de andere kant is het erg dat mensen moetten wonen in het leef gebied van wilde dieren. waarom walgen we van deze foto's en slaan vervolgens een vlieg dood.leven is leven,elke keer als ik dubia van boven haal voor mijn beardies denk ik:weer een familie uit elkaar gehaald,maar je ze staan onder de voedsel keten bij beardies,dus is het terechtvaardigen.waar ik woonde werden coyote vermoord,omdat ze de hondjes en poezen opaten van de nieuwe bewoners die veel geld betaalde om te kunnen wonen waar de coyote leeft.

als ik bij de vietnamees ging eten kon ik de sigaret niet afslaan,ook de kubusjes dierenbloed,afwijzing was voor hun belediging.

nou ik kan ook nog wel even doorgaan,maar uiteindelijk ben ik tegen zinloos geweld,tegen dieren en mensen.

maar zolang mensen elkaar niet respecteren hoe kan je dan verwachtten dat ze dieren gaan repecteren.

verbeter de wereld en begin bij jezelf,voor een ander kan je geen verantwoording dragen.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens de F.D.A. (Food and Drug Administration) in de USA worden er jaarlijks ca. 8000 mensen door gifslangen gebeten.

Dit levert 9 tot 15 doden per jaar op.

 

Jaarlijks worden er tussen de 15.000 en 20.000 mensen vermoord door andere mensen in de USA.

 

Dus waar hebben we het over?

 

De mensen gaan in het leefgebied van bijv. ratelslangen wonen en gaan dan zeuren over slangen in hun tuin?

Dat is net zoiets als iemand die uit de Randstad naar het platteland gaat wonen en dan gaat klagen over de stank van mest. (en ook die sukkels bestaan) :)

 

Komop nou, deze slangen worden puur voor het vermaak gevangen en gedood.

Als er "teveel" zijn, dan regelt de natuur dat zelf wel. Dan is er niet genoeg voedsel en dan blijven alleen de "beste" over.

 

Ergens kwam de opmerking: ze worden weer terug gezet in de natuur. En dat terwijl ze gevangen worden om dat er teveel zijn? Hier klopt iets niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Komop nou, deze slangen worden puur voor het vermaak gevangen en gedood.

Als er "teveel" zijn, dan regelt de natuur dat zelf wel. Dan is er niet genoeg voedsel en dan blijven alleen de "beste" over.

Dat is het nou juist.

De ratelslang had

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is in dit geval juist andersom, de mensheid word gehinderd door de groei van de bevolking ratelslangen e.a. dus dan zul je jezelf moeten "verdedigen" en de natuur een handje helpen

 

Als je bv. de linkjes leest schrijven ze ook overal dat dit in eerste instantie de bedoeling was. Maar het zaakje is natuurlijk uit de hand gelopen met als gevolg dat het nu juist andersom is. Teveel slangen worden gedood en niet enkel meer gedood, maar meer om het vermaak van de mens. De dieren worden op vele manieren gruwelijk mishandeld en als laatste dan onthoofd voor het oog van de mens. Ook zijn hier soorten van ratelslangen bij, die lang geen succesvolle soorten zijn en met uitsterven bedreigd zijn. Bij het vangen van de slangen wordt veelal gas gebruikt om ze uit hun holen te krijgen waarbij ook andere dieren die in holen leven hiervan afzien....ja hoor wat een verdediging...

Dit kan je nu toch niet goedpraten zo'n praktijken? <_<

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites
Amerika is ruim gestrekt en immens groot. Het is niet zo dat de dieren daar worden gehinderd door de groei van de bevolking. Het is in dit geval juist andersom, de mensheid word gehinderd door de groei van de bevolking ratelslangen e.a. dus dan zul je jezelf moeten "verdedigen" en de natuur een handje helpen.

 

Want de natuur vind er wel een manier op, is de mensheid geen onderdeel van de natuur?

 

Amerika is inderdaad erg groot. En toch willen veel mensen precies in het gebied leven waar o.a. ratelslangen leven. Dus dan moet je niet zeveren dat er wel eens eentje in je tuin kruipt. Zoals ik al zei, er vallen jaarlijks in de USA 9 tot 15 doden door een gifslangenbeet.

Mensen kunnen "overal" wonen, terwijl reptielen "gedwongen" zijn om in een bepaald gebied te blijven.Dit heeft met het leefgebied te maken.

 

 

En wanneer je dan toch "overtollige" dieren gaat verwijderen, dan kan ik daar begrip voor opbrengen. Je laat ze vangen en weer uitzetten, zo ver mogelijk weg van de menselijke woongebieden. Dat gebeurt trouwens ook al.

 

Maar dat heeft helemaal niks met de Roundups te maken. Dat is niks meer dan dierenmishandeling ter vermaak van domme rednecks.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens de F.D.A. (Food and Drug Administration) in de USA worden er jaarlijks ca. 8000 mensen door gifslangen gebeten.

Dit levert 9 tot 15 doden per jaar op.

 

Jaarlijks worden er tussen de 15.000 en 20.000 mensen vermoord door andere mensen in de USA.

 

Dus waar hebben we het over?

 

De mensen gaan in het leefgebied van bijv. ratelslangen wonen en gaan dan zeuren over slangen in hun tuin?

Dat is net zoiets als iemand die uit de Randstad naar het platteland gaat wonen en dan gaat klagen over de stank van mest. (en ook die sukkels bestaan) :)

 

Komop nou, deze slangen worden puur voor het vermaak gevangen en gedood.

Als er "teveel" zijn, dan regelt de natuur dat zelf wel. Dan is er niet genoeg voedsel en dan blijven alleen de "beste" over.

 

Ergens kwam de opmerking: ze worden weer terug gezet in de natuur. En dat terwijl ze gevangen worden om dat er teveel zijn? Hier klopt iets niet.

precies! en hier ben ik het dus volkomen mee eens :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

het voordeel van mens te zijn is setectief zijn(wat ik doe is goed ,wat een ander doet is minder of slecht)

mooi lief kalfje--slachthuis---lekker sappig vlees

mooi lief veulen idem,lam wie niet met kerst.

wij rijden nooit over een weg die een trekroute van padden kruist

wij doden geen rat omdat een ander ze als huisdier heefd

we voeren geen levend voer aan onze lieve huisdieren

de reiger die mijn duure kois opeet is welkom

wij verbranden onze koeien en varkens niet masaal als ze ziek zijn

we wonen liever in een stapeldoos in de stad dan in een huisje op den buiten.

 

van al dit bestaan ook fotos die schokkend zijn,maar deze vergeten we liever,het is te dicht bij huis?????

 

LEEF GELUKKIG EN MAAK JE GELUK ZELF DAN BEN JE NOOIT TELEURGESTELD IN EEN ANDER

 

erwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×