Jump to content
Sign in to follow this  
erwin

German Giant

Recommended Posts

hallo

wat is een german giant?

is dit een grotere baardagaamsoort

of verwijst dit naar een ?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is inderdaad een grotere soort, die wordt al snel ruim 50cm.

moet wel lukken, want heb vandaag een german giant red x standaart aangekocht. beestje is ongeveer een 10tal weken, en is al vrij groot! vooral de staart is immens lang! :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

proficiat met je nieuwe aanwinst.

die vind je zeker in de gaverbeek :D (grapje hoor)

zijn ze duur in aankoop?

erwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

German Giant is inderdaad een naam voor de pogona vitticeps

deze soort is speciaal gekweekt op grote zoals andere soorten gekweekt worden onwille van de kleur

de german giants zijn dus de grootste pogona's die te verkrijgen zijn, het zijn ook vaak sterke dieren en verschillende kleurvariaties vind men hier ook in terug

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest David

Het is in een ander topic al ter sprake gekomen, maar ik denk zo ene in bezit te hebben. Het beesje is nu een half jaar oud, meer als 40 cm en die staart is er zeker de helft van. Ook is ie anders van structuur: grover gebouwd, andere vorm van kop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ooit ergens gelezen dat de 'German Giant' vermoedelijk een kruising is geweest tussen Pogona vitticeps en Pogona barbata.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Web%20Jethro_OrangeGermanGiant.jpg

 

@ Olly een GG is volgens mij echt geen kruising tussen een vitticeps en barbata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb die duurder betaald dan een gewone baardagaam, met et is bij mij dan ook wel een GG red x standaart

is nu 10weken, en lengte is 29cm! en woog maar 46gram

verder staat ie dus iets te mager, maar das normaal als ge die bij een dealer haalt, daar krijgen ze te weinig voeding!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zeght opzich nog niet zo veel over de uiteindelijke lengte van je baardje.

Sommige nesten van bepaalde ouders groeien nu eenmaal erg hard.

 

Ik heb een nest gehad van 2 ouders die in 1 maand tijd 20 cm waren, dit waren ook geen GG's, maar gewoon baardagamen die erg hard gingen.

 

Ze stoppen op een gegeven moment gewoon dus ze halen eerder hun uiteindelijke lengte.

Het zegt dus niet zo veel als een baardagaam al zo vroeg zo groot is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik las laatst ook iets over een baardje die maar uiteindelijk 35 cm is geworde oid is het nou gewoon een hoe zeg je dat iets dat in de bouw van het beestje is of is het een vitamine voer en uv kwestie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal gesproken is het genetisch bepaald wat het dier max aan lengte kan worden uiteindelijk.

Slechte voeding geen of te weing uv, vit- en kalk tekort, stress, ziekte enz. kunnen hier onvloed op hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de verkoper heeft mij dit in ieder geval wijsgemaakt dat het een GG is.

en volgens zijn grote lengte kan dit nu voorlopig wel, maar het is altijd afwachten of het daadwerkelijk een grote zal worden, want tis geen zuivere GG red, maar gekruisd met een gewone standaart. dus grote valt af te wachten, evenals de kleurencombinatie, want momenteel zit er nog niet veel kleur in.

heb nu 4vrouwen, en 2 mannen, in 3 terra's.

mvg

jeroenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi jeroen

als het german giant bloed de overhand neemt

en dit dier word zo extreem groot

dan zul je die toch ook apart moeten gaan huisvesten

of er een andere dame die super groot is bij moeten plaatsen

anders kan dit toch tot problemen leiden

of niet??

heb je hier al wat opbedacht??

ben niet nieuwsgierig hoor ;) helemaal niet :D

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan maak ik mij een terra extra eh :D

ik ga er nu eentje bijmaken voor mijn 2 jonge vrouwtjes, en dan kan de baardagaam van david in de bak van de andere 2 nu, zodat die wat ruimer zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Jeroeni en ik dacht dat ik helemaal gebeten was door de baardjes microbe maar zo te horen ben ik dus niet de enige op dit forum :lol::lol::lol: .

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjah, ik ben er nog niet zo heel lang mee bezig, maar ik krijg er maar geen genoeg van :D

nu zijn het er voorlopig nog "maar 6", maar dit zal zich nog verder uitbreiden.

er liggen momenteel 20eitjes in een broedstoof, dus deze moeten ook nog komen :lol:

ik zal dus na eerst een bak te hebben gemaakt voor de grote, nog een extra mogen bijmaken voor de kleine ukjes. bezig blijven is de boodschap :lol:

mvg

jeroenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×