Jump to content
Sign in to follow this  
Kannegieter

Dierentuinen

Recommended Posts

Hallo,

 

ik wilde even weten naar welke dierentuinen jullie zijn geweest die echt de moeite waard waren. Bij voorbeeld doordat ze een mooi dierenbestand hadden of mooie biotopen.

 

Ik zelf ben abonnementhouder van Blijdorp geweest. Erg mooi dierenbestand en de verblijven worden er ook steeds mooier. Ze werken daar echt aan betere leefomstandigheden. 15 euro is het zeker waard.

 

Mijn favoriete dierentuin is Burgers Zoo. Hele mooie verblijven en een goede prijs kwaliteit verhouding. Alleen het reptielenbestand en het vissenbestand is matig. 15 euro is het zeker waard.

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf ben ik erg tevreden over Inguana in Vlissingen.

Ze hebben dan wel geen leeuwen en olifanten maar zeker veel reptielen en amfibieen. De biotopen zijn niet echt geweldig maar dat komt weer omdat het een stichting is die afhankelijk is van giften.

Entree prijs tot kwaliteit is goed te noemen. Locatie is schitterend. 2 oude meisjesscholen in hartje Vlissingen.

 

Marco.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi marco

daar wil ik zekers ook heen,maar vanuit gelderland is het echt vreseljk ver weg.

maar wij gaan met pinksteren altijd duiken in zeeland,dus dan gaat iguana zeker op het menu komen te staan. op het forum van dp in belgie staan veel mooie fotos,zeker de moeite om eens te bekijken,het aanbod daar is giga,

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antwerpen zoo is wel leuk, niet te groot en overzichtelijk.

Reptielen hebben ze er wel, maar niet zo veel, maar de leguanen lopen daar los rond.

Veel dieren staan buiten, maar vind wel dat sommige hokken wat aan de kleine kant zijn.

Maar ik vind het wel de moeite waard, leuke middelmaat dierentuin waar je toch de hele dag rond kan lopen.

De rest van de dierentuinen in nederland is alweer te lang geleden voor mij om daar een oordeel over te geven.

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

en niet ver van het sealife heb je het serpentarium

egt heel mooi massa's slange en hagedise boomkikkers krokodille

dit is aan de dijk van blankenberge niet supergroot maar wel heel mooi :)

 

grtz jelle

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het over sealife scheveningen he denk dat jij sealife in blackenbergen bedoelt of niet???

daar zijn wel heel wat jaartjes terug ook welleens geweest was ook heel mooi ja

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat we na 2 dagen tot de conclusie kunnen komen dat we niet genoeg naar de dierentuin gaan! :P

anita

(zal voor die prijzen ook niet snel weer gaan!)

maar dolfinarium ligt hier om de hoek angelique ,je bent van harte welkom hoor,je komt langs nijkerk :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik echt een shit dierentuin vind is die van Amersfoort. Hoge entreeprijzen niet normaal. Ze hebben daar vrijwel geen reptielen en vissen, iets wat mij beide erg trekt. Ook is het niet aan te raden om met een druilerige dag daarheen te gaan aangezien vrijwel alle verblijven buiten zijn.

 

Pluspuntje vond ik de witte tijgers. Ze zitten in een heel mooi verblijf en zijn zelf vrij uniek. Nou moet ik zeggen dat ze zoiezo een mooie collectie kat-achtigen bezitten, met verblijven die wel de moeite waard zijn.

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou de katten zijn idd mooi,er waren welpen van de witte en de siberiche tijgers,het voordeel is de plastic wanden,je staat echt maar cm van ze verwijdert. de vijver is mooi,maar zielige kleine visjes hoor!

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello Zoo lovers!

 

Al vele jaren komen wij bij het Noorder dierenpark in Emmen.

Zij hebben er dit jaar een heel nieuw park bij geopend aan de rand van de stad op loop afstand van het centrum park.

Educatief is het park naar mijn idee meer dan een tien waard.

Gezellig voor het helegezin ook een tien!

 

Maar je loopt er enorme blarne op je voeten want het is echt mega groot.

Je hebt er ook het biogron over de oertijd en de dinoos en daar vindt je dan ook de haaien.

De entree is behoorlijk maar ik moet zeggen dat ik dat er heel graag voor over heb.

Dit jaar waren we getuige van de start van de geboorte van een giraf, perongeluk off course!

 

P7290070.jpg

 

P7290071.jpg

 

Maar de bevalling verliep verder in de stal.

De verzorgers hebben en er een paar uur over gedaan om de dieren op de verkeerde tijd toch binnen te krijgen!

dat is pas geweldig om te zien.

Ik kies boven een heleboel toch het noorder dieren park in Emmen.

 

greetz Margreeth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk ben ik heel erg te spreken over iguana. Doordat het een stichting is hebben deze mensen ook echt een hart voor dieren. Het ziet er niet altijd even mooi uit maar deze mensen snappen wel hoe je met dieren omgaat.

 

Tja de laatste keer dat ik in een dierenpark was kwam ik er met een klein eendje vandaan. Die liep los op het pad en geen ouders te bekennen. Ja dan maar mee naar huis. Trouwens dat eendje staat wel bij mijn foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over Emmen heb ik goede dingen gehoord, maar het is vanuit Spijkenisse veeeels te ver rijden <_< !! Wat een geluk dat je getuige was van die geboorte.

 

Iguana, ik heb er veel over gehoord maar weet nit zo goed wat het is. Is dat die toko in Delft?

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zo'n 2 maanden terug in Dierenpark Rhenen geweest. Was wel leuk voor een dagje uit, maar erg geweldg vond ik het niet. Ik vond het terrariumpje met de pijlgifkikkertjes echter helemaal geweldig en d'r zaten een paar mooie Leguanen in een mooi verblijf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat Ouwehands dierenpark Tuvai? Ik hoorde dat ze daar stevig aan de gang zijn om het een stuk interessanter te maken. Maar dat proces schijnt nog in volle gang te zijn.

 

Grst Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is dat Ouwehands dierenpark Tuvai?

Yip, dat is 'em.

 

Ze waren er inderdaad op verschillende plekken van alles aan het verbouwen, maar dat was meer bij de tijgerkooien en andere hokken. Het enige waar reptielen zaten (wat leguanen, brilkaaimannen en pijlgifkikkers) was bijna helemaal vooraan bij die grote kooi waar al die Ara's en Flamingo's in zitten.

 

Dat gebouw waar die reptielen in zaten zag d'r niet uit alsof d'r aan gewerkt werd eigenlijk. Jammer. Weet iemand of d'r hier een dierentuin ligt waar ze echte Komodo Varanen hebben? Heb d'r altijd wel eens eentje in 't echt willen zien. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×