Jump to content
Wilco

Pogona Mitchelli - Reduced Scales !

Recommended Posts

Het heeft dit jaar lang geduurd voordat ik eieren bij de Pogona mitchelli had. Uiteindelijk heeft een vrouwtje toch nog 12 eieren gelegd, waarvan er 11 zijn uitgekomen. De laatste 2 jongen missen een groot aantal van de schubben. Dit lijkt op iets wat ze bij de P. vitticeps Leatherback noemen :lol:

 

mitchelli_reduced_scales2.jpg

 

mitchelli_reduced_scales1.jpg

 

 

Wilco

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk dat de Pogona mitchelli ook gekweekt word,wist niet dat u deze had

 

de bovenste foto is duidelijk een leatherback van uitzicht

 

gefeliciteerd,mooi resultaat

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd met dit prachtig resultaat en je inzet :cheer:

Weinig mensen bezitten deze Mitchelli's en dus stel ik het zeer op prijs dat jij deze dieren nakweekt.

Ik wist al vanop je site dat jij deze dieren bezat, maar dat is dan ook het enige teken van leven hier in de lage landen bij mijn weten.

Hou ons zeker verder op de hoogte.

Proficiat en succes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn prachtig wilco,maar buiten dat ze schupjes missen,wat heel bijzonder is,is dit dan weer anders dan de lawsoni? en zo,wat is het verschil???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt, ik zal zo nu en dan eens een foto plaatsen...

 

Dit is weer een andere baardagaam ;)

De P. mitchelli is wat kleiner dan de P. vitticeps (ong. 37cm). Ze zijn iets ranker, zetten niet de baard op zoals de P. vitticeps en ze zijn iets actiever in het terrarium. Wat ik zelf heel mooi van deze dieren vind is dat ze erg snel van kleur kunnen veranderen. Het ene moment is hij bijvoorbeeld knal geel en nog geen 30 sec. later is hij helemaal grijs en is er geen geel te bekennen.

Helaas zijn er maar weinig mensen die ze hebben. Ik denk dat er wereldwijd een handje vol kwekers van zijn.

 

Wilco

Share this post


Link to post
Share on other sites
Helaas zijn er maar weinig mensen die ze hebben. Ik denk dat er wereldwijd een handje vol kwekers van zijn.

 

Wilco

Hoe ben jij dan eigenlijk aan je kweekdieren geraakt, want ik veronderstel dat dit zeker geen wildvang is daar er vanuit Australi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd prachtig, iemand die kan kweken met dieren die nog niet zoveel in gevangenschap voorkomen! Zulke mensen houden van de hobby!

Proficiat met deze nakweek en ik vind de vele vragen van Jo wel interessant, ben ook eens benieuwd!

 

Hou ons zeker op de hoogte, ook met foto's!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Helaas zijn er maar weinig mensen die ze hebben. Ik denk dat er wereldwijd een handje vol kwekers van zijn.

 

Wilco

Hoe ben jij dan eigenlijk aan je kweekdieren geraakt, want ik veronderstel dat dit zeker geen wildvang is daar er vanuit Australi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch wel apart, zo'n niet alledaags voorkomende soort!!!

 

Misschien in de toekomst ook eens over gaan nadenken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wilco,

 

Ook nog Gefeliciteerd met deze prachtig bijzondere nakweek. :cheer:

 

Succes met de opkweek.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super Wilco en van harte gefeliciteerd met de nakweek and keep up the good work :cheer:

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben enkele weken geleden deze Pogona mitchelli gezien op een beurs in frankrijk,(gerrit en ik)en hebben ze jammerlijk laten staan

 

de reden van het laten staan was dat ze er niet al te gezond uitzagen

 

deze mensen hadden vier soorten pogona mee

waneer we deze nogmaals tegenkomen brengen we zeker hun kaartje mee,en bezorgen het u dan wel

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hebben enkele weken deze Pogona mitchelli gezien op een beurs in frankrijk,(gerrit en ik)en hebben ze jammerlijk laten staan

 

de reden van het laten staan was dat ze er niet al te gezond uitzagen

 

deze mensen hadden vier soorten pogona mee

waneer we deze nogmaals tegenkomen brengen we zeker hun kaartje mee,en bezorgen het u dan wel

 

groetjes

erwin&sonja

Kijk dat zijn de betere berichten :D

De 4e soort zal de P.barbata zijn. Ik hoop dan dat dit wel echte (zuivere) barbata's zijn. Ik heb vele malen contact met mensen gehad die beweerde P. barbata te hebben, maar uiteindelijk waren dit helaas gewoon P. vitticeps.

Welke beurs was dit in Frankrijk?

 

Wilco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Wilco ,

 

denk dat Erwin zich vergist heeft en dat het op de beurs in Lohmar ( duitsland ) was dat we deze 4 soorten hebben gezien en was er wel even van onder de indruk want waren toch wel speciale dieren die we spijtig genoeg hebben laten voorbij gaan , heb er nog meerdere malen aan terug gedacht en heb er nog steeds spijt van :(

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

JUIST JA :cheer::cheer:

zat met suf te denken

kom me de stand zo voor de ogen voorstellen,ook de zaal,maar verder niet niets meer(heb me er over sufgedacht :( )

bedankt gerrit terug een pieker minder

 

voor de prijs moest men het niet laaten,en hebben er mee in de handen gestaan :(:(:(

 

weten nu wel wat te doen als we ze nog eens tegenkomen,kaartjes meebrengen

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt , ga ik weer wat e-mailtjes versturen ;)

Erwin, als je de stand zo voor ogen kan halen, weet je misschien dan of dit een Duitser was.......... dit kan mijn zoektocht versnellen :lol:

Ik had gisteren een e-mail naar een fransman gestuurd, deze melde mij dat de beurs niet in Frankrijk geweest kon zijn. Hij dacht zelf aan Barcelona. De reden hiervoor was dat daar iemand geweest zou kunnen zijn met Pogona minor minor. Een kennis van hem woont in Spanje en heeft hier een koppel van zitten. Er wordt nu contact met hem opgenomen :rolleyes:

 

 

Wilco

Share this post


Link to post
Share on other sites

het was zeker een duitse dame die achter de stand zat

 

waren partikuliere kweekers,want was ze nog op geen beurzen tegengekomen

 

indien U de organizatie van LOMAR kunt kontacteren kan ik wel de juiste standplaats beschrijven(zelf is mijn duits beperkt tot tetteren :blink: )

 

kijken zeker uit naar de andere soorten in het buitenland voor u en bezorgen u dan de gehevens wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had al even op de site van de organisatie gekeken. Hier staan de standhouders op met de dieren die ze verkochten. Een aantal hiervan waren bekende en die heb ik een e-mail gestuurd of ze misschien de dieren ook hadden gezien en deze persoon misschien een bekende van hen was. Tevens heb ik contact met de organisatie opgenomen.

Wel heb ik hier een zwaar hoofd in of het wel een 4e Pogona soort was. Ik zag dat de beurs in de buurt van Keulen was. Hier heb ik meerdere malen nakweek van de P. barbata aangeboden gekregen. Helaas bleek dit allemaal P. vitticeps te zijn....... als ik meer weet zal ik het laten weten.

 

Wilco

Share this post


Link to post
Share on other sites

de stand stond op de kop van de tweede rij van het podium te beginnen

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Wilco ,

 

de plaats waar ze stonden heeft Erwin al aangegeven en het ging om een dame vergezeld van haar man ( denk ik toch :lol: ) en het waren mensen van tegen de 50 jaar aan en de dame had een bril op.

Hopelijk helpen we je hier en beetje verder mee en vind je zo waar je naar op zoek bent , succes ermee en houd ons zeker op de hoogte ;)

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

van dames onder de 30 hebben we de naam,het kaartje ,en de telefoonnummers :o

van damens van boven de 50 weten we ze enkel staan :rolleyes::rolleyes:

 

 

 

grapje hoor

 

erwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×