Jump to content
gummy

Beurs

Recommended Posts

Ik kan bijna terug praten, vandaag was het stilletjes...gelukkig kan ik deze week van thuis uit werken :lol:

Het was een kijk- en praatbeurs vooral dat laatste heb ik gevoeld vandaag :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik kan bijna terug praten, vandaag was het stilletjes...gelukkig kan ik deze week van thuis uit werken :lol:

Het was een kijk- en praatbeurs vooral dat laatste heb ik gevoeld vandaag :lol:

@ stefan

haha stefan ja da kunde voorhebben he als ge goed kan praten :P.

maar kelly zal da wel is ni mee ingezeten hebben dat is stil is thuis :lol:

maar achter de stand werd er ook veel gekeken ze,he stefan haha :P

en het was bij sommige mensen ook een heel goed jaar geweest :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik kan bijna terug praten, vandaag was het stilletjes...gelukkig kan ik deze week van thuis uit werken :lol:

Het was een kijk- en praatbeurs vooral dat laatste heb ik gevoeld vandaag :lol:

lol.was als een houten beurs dus!

daar loop je rondjes van 4 uur, :cheer:

leuk hoor,maar de volgende keer beter het keeltje goed gesmeerd houden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo Sander ,

 

niet vergeten dat de wetten in Belgie verschillen met deze in Nederland en wij hier een vlarem moeten hebben om in orde te zijn ( wat bij mij dus wel het geval is ) en wij een meldingsplicht hebben wat inhoud dat wanneer je een vlarem 3 aanvraagt je maar 30 dieren mag bezitten en daar zit de nakweek bij ingerekend  :blink:

Ik denk niet dat jullie dit hoeven te doen in Nederland of zie ik dit verkeerd???

Dit is in Nederland precies zoals je zegt, in Nederland is er eigenlijk geen enkele controle. Laat staat een meldingsplicht.

Maar jullie komen op voldoende beurzen en zijn ook goed ingevoerd in de Belgische "scene" .... de misstanden in Nederland zijn toch ronduit stuitend ?

 

Sorry voor het "offtopic" maar ik vind het een zeer interessant onderwerp om over te discussi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Sander ,

 

zoals Anita al aangaf " zolang iedereen ieders mening respecteert is er weinig loos denk ik " en dit was hier deze maal wel degelijk het geval en vond dit dus ook eens een zeer interessant onderwerp om over te discussi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor ons zit de beurs er ook weeral op.

Het was inderdaad hoofdzakelijk een kijkbeurs en fotobeurs :) en wat ik ook opmerkelijk vond was de beleefdheid waarmee dit gebeurde, eerst toestemming vragen en achteraf nog een leuke babbel.

Wat ik jammer genoeg niet kan zeggen van blijkbaar de vele leden die aanwezig waren en zich de moeite ontzagen om zich even voor te stellen en daarin kan ik Maarten dus bijtreden op een gezicht kan je dus niet zien of je hier lid bent.

Toen de beurs op haar einde liep ben ik dan eindelijk eens een rondje gaan maken (ja Maarten ook Stefan kan bevestigen dat ik naar jouw vroeg) en ben mijn bestelling gaan ophalen bij Joerie met name een nieuwe man voor mijn collectie Gonocephalussen want zoals sommigen weten is dit toch ook wat onze trots, dus bedankt Marco dat je er naar vroeg ;) en ook de andere mensen waarmee we toch nog een leuke babbel mee hadden. :)

Nu wat de discussie betreft die hier op gang gekomen is in het topic kan ik kort zijn.

Deze problematiek heb ik al een jaartje of twee terug op het forum geopent en is me dan ook niet goed bekomen.

Maar ik ga hier kort mijn eigen mening zeggen en dat is dat ik niet akkoord ben met de uitspraak dat baardjes nu betaalbaar zijn voor iedereen en dat iedereen er kan van genieten.

Om de eenvoudige reden "dit was al zo", het enige verschil is dat je vroeger een standaard baardje kocht voor 30

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ mark

beurzen in verschillende landen verschillen zeer veel in regelgeving

ook belgie en nederland verschillen op veel punten

daar openen we wel eens een topic over,want veel van wat verboden is in belgie is zelfs op het belachelijke af wat dieren aangaat

 

@ sander

de prijzen mogen gerust wat lager ,zeker nu met de moeilijkere tijd voor sommigen,(ook in moeilijkere tijden is een hobby hebben belangrijk)maar of de beestjes er minder om verzorgd worden betwijfel ik ,mensen die zo redeneren zullen dit ook doen met duurdere beestje

 

@ jo

moeten maar eens een speldje of stikker van reptie-farm forum invoeren

(hebben dit al eens gedaan)

persoonlijk vind ik dat ieder voor zichzelf moet uitmaken hoeveel er gevraagd word voor zijn of haar nakweek

 

de prijs word bij velen bepaald de morgen zelf op de beurs,na het zien van de andere prijzen zijn(en gaan daar dan onder zitten met de hoop meer en sneller van de nakweek af te zijn)

de volgende die daar is gaan kijken gaat ook daar onder de prijs zitten

tegen de midag zijn velen al tevreden met de helfd van de helfd van het voor ogen hebbende bedrag

dit komt door dat niet iedereen elke week op beurzen te vinden is,en men de prijzen niet kent

velen hebben gekweekt,en denken de prijzen te krijgen die ze zelf voor het beestje betaald hebben of meer zelfs

wie niet aanpast blijfd er mee zitten(zeker wie het nadeel heefd om veel mannen in zijn nakweek te vinden)

 

dit lukt dus niet,de leatherback stond 3 jaar geleden nog 1500

Share this post


Link to post
Share on other sites

als dit eigenlijk de bedoeling is om de speciallekes betaalbaar te maken voor iedereen dan is het gemakkelijk voor ons .

ik moet er niet van leven dus ik kan gemakkelijk over een 3 maand 3 nesten hypo leathers hebben en over 5 maand hypo trans leathers en hypo trans als ik alles op alles zet .

en dan kan ik alles tegen 75

Share this post


Link to post
Share on other sites
als dit eigenlijk de bedoeling is om de speciallekes betaalbaar te maken voor iedereen dan is het gemakkelijk voor ons .

ik moet er niet van leven dus ik kan gemakkelijk over een 3 maand 3 nesten hypo leathers hebben en over 5 maand hypo trans leathers en hypo trans als ik alles op alles zet .

en dan kan ik alles tegen 75

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nick en Liesbeth, dit gebeurt al langer hoor! De markt is aan het verzieken omdat er zoveel aanbod is omdat er zoveel gekweekt wordt.

Meer mensen die baardagamen gaan houden willen ook nog eens kweken om dan te verkopen, velen denken dan ook dat het een mooie opbrengst is maar als je dan zoals Jo aangeeft alle kosten erin verrekend heb je niet veel meer over.

Spijtig dat het zo gebeurt en ik geef je geen ongelijk dat je zo reageert.

Share this post


Link to post
Share on other sites
als dit eigenlijk de bedoeling is om de speciallekes betaalbaar te maken voor iedereen dan is het gemakkelijk voor ons .

ik moet er niet van leven dus ik kan gemakkelijk over een 3 maand 3 nesten hypo leathers hebben en over 5 maand hypo trans leathers en hypo trans als ik alles op alles zet .

en dan kan ik alles tegen 75

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 nesten hypo leathers hebben en over 5 maand hypo trans leathers en hypo trans als ik alles op alles zet .

en dan kan ik alles tegen 75

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou is dit hele topic toch al naar z,n grootje,dus wil ook nog even wat aanhalen!

dan heb ik het niet over geld ofzo,maar waar blijven allle baardjes?!

in 4 jaar is het met het kweken razendsnel gegaan en veel mensen hebben al heel bijzondere dieren in huis,maar er word niet meer gesproken over gewoon leuke baardjes zoals een standaard.

maar nu word een dier toch wel een jaar of 10 oud, mann wil ik dus weten waar al die dieren zijn,ik heb zelf 2 mannen zitten,waar ik met m,n nieuwe vrouwtjes niks kan,maar wegdooen vind ik ook geen optie,en strakjes nog een bak met een man lijkt me toch ook zo wat!!! om maar een voorbeeld te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nou is dit hele topic toch al naar z,n grootje,dus wil ook nog even wat aanhalen!

dan heb ik het niet over geld ofzo,maar waar blijven allle baardjes?!

in 4 jaar is het met het kweken razendsnel gegaan en veel mensen hebben al heel bijzondere dieren in huis,maar er word niet meer gesproken over gewoon leuke baardjes zoals een standaard.

maar nu word een dier toch wel een jaar of 10 oud, mann wil ik dus weten waar al die dieren zijn,ik heb zelf 2 mannen zitten,waar ik met m,n nieuwe vrouwtjes niks kan,maar wegdooen vind ik ook geen optie,en strakjes nog een bak met een man lijkt me toch ook zo wat!!! om maar een voorbeeld te geven.

Ik denk dat je je verbaasd hoeveel dieren er binnen een jaar doodgaan ... door uiteenlopende redenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat weet ik,maar er zijn toch ook zat dieren die wel goede verzorging krijgen,al zal dat niet de meerderheid zijn. gezien de volume dat er verkocht/gebroed word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even over deze advertentie, ik zie hier weinig hypo in.

Het kind moet een naam hebben h

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja er had direct een nieuw topic geopend moeten worden,toen het begon maar tuurlijk wat laten aanslepen,maar zitten intussen op pagina 5,en inderdaad het ging over de beurs en niet over de prijzen maar ik kan ook wel goed de nicky begrijpen ze,maar met alles is er een dipje geweest,maar die prijzen komen nogwel trug maar heeft zijn tijd nodig,een goe vb zijn de korenslangen,maar jo ik gaan met dit sluiten over de prijzen en hoop dat er nieuw topic over komt,want we zijn goed afgedwaald van het begonnen topic,ik wil gwn een tip geven aan de beheerders als er afgedwaald word van een topic gwn een nieuwe openen,want het is ook niet leuk voor de persoon die de topic geopend heeft,het is niet om te moeien(niet abn :o )maar dat wou ik eens kwijt

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor alle duidelijkheid Maarten ik ben zeker niet de persoon die tevreden is met de huidige prijzenoorlog zoals je al eerder in dit topic kon lezen en geen abn waar :huh::P dit hebben we nu toch wel gehag h

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ maarten bedankt voor die kapaza link. er staat een foto van mij bij :shoot: dat is zeker geen hypo.

das graag gedaan eric ;) ,we hebben nog altijd de pups he hahah :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor alle duidelijkheid Maarten ik ben zeker niet de persoon die tevreden is met de huidige prijzenoorlog zoals je al eerder in dit topic kon lezen en geen abn waar :huh::P dit hebben we nu toch wel gehag h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×