Jump to content
Sign in to follow this  
Roel

Advies Hoogte Terrarium

Recommended Posts

Heyy mense ben van plan om in de bouwvak 15 july t/m 15 augustus een eigen hoek terrarium te maken wat is beste hoogte ik koop altijd 2 lampen bij reptielen zaak en die gaan gauw kapot doordat bak laag is hun geven advies om hem 60 hoog te maken maar ik wil met veel plataus werken ik dacht aan 70 a 80 hoog en 1,5 meter diep en dan haaks is wel goed voor 2 baardjes tog ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Roel,

 

Ik raad een te hoog terrarium af.

 

Baardagamen klimmen graag, maar kunnen moeilijk terug naar

beneden.

Dus kans op valpartijen.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad is zo,n hoogte niet aan te raden

tevens is het bij zo,n hoogte moeilijker het terra te verwarmen

warmte stijgt tenslotte op

dus ik zou zelf 60cm als max aan houden

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hoogte is zeer goed hoor. Baardagamen klimmen nu eenmaal graag en zitten het liefst op een hoge plaats hun omgeving af te speuren. Deze soort is nu eenmaal 'semi-arboreal' en gebruikt hoogte voor meerdere doeleinden (oa. thermoregulatie,...). Als je de klimgelegenheid zo maakt dat ze makkelijk op en af kunnen is er geen probleem. In de natuur zitten ze soms 3 meter hoog in de bomen dus 70-80cm gaat de zaak niet uitmaken. Nadeel is wel zoals gezegd :hoe hoger, hoe lastiger te verwarmen.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites
De hoogte is zeer goed hoor. Baardagamen klimmen nu eenmaal graag en zitten het liefst op een hoge plaats hun omgeving af te speuren. Deze soort is nu eenmaal 'semi-arboreal' en gebruikt hoogte voor meerdere doeleinden (oa. thermoregulatie,...). Als je de klimgelegenheid zo maakt dat ze makkelijk op en af kunnen is er geen probleem. In de natuur zitten ze soms 3 meter hoog in de bomen dus 70-80cm gaat de zaak niet uitmaken. Nadeel is wel zoals gezegd :hoe hoger, hoe lastiger te verwarmen.

 

Groeten Olly

Ik dacht dat het woestijn dieren waren en in de woestijn heb je toch geen bomen???

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat snap ik en hij zal ook cker gewoon een berg hebben waar die alle kanten op kan geen steile rots en dat verwarmen komt wel goed hoor desnoots goi ik er 4 lampen in :D bedankt maak hem 75 hoog en dan de lampen nog naar beneej dan kom je onderkant bak tot onderkant lamp 60 uit ongeveer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Perconte

 

Baardagamen zijn niet echt pure woestijnbewoners. Ze bewonen eerder halfwoestijenen en droge open bossen. Maar hun verspreidingsgebied is zo groot dat er tal van verschillen in de plaatselijke habitat is.

 

@ Roel

 

je baardagame(n) zullen de hoogte zeker appreci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×