Jump to content
metallicattim

Dierenarts Zuid-limburg

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik heb me een tijdje niet meer laten zien hier, maar toch vraag ik graag om jullie hulp.

Mijn baardagaam, Jaymz, mannetje van bijna 7 jaar oud is sterk vermagerd en beweegt bijna niet meer. Hij eet al een tijdje niet meer fatsoenlijk, nu had ie wel vaker periodes dat ie een week niet at, maar nu loopt het uit de hand.

 

Zojuist toen ik weer bij mn ouders kwam waar de bak staat, bewoog Jaymz bijna niet meer en is zijn ruggengraat goed zichtbaar en zijn staart is zichtbaar dunner geworden. Zijn ogen zijn ook maar amper open en het ademen gaat heeel langzaam. Hij was ook helemaal koud, dus ik heb een warmtelamp erbij gezet.

 

Ik wil dus naar een dierenarts met Jaymz, maar ik kan zo 1 2 3 geen vinden in zuid-limburg die ook reptielen behandelt.

 

Iemand misschien een adresje voor mij in de buurt van Kerkrade/Heerlen?

 

Alvast bedankt!

 

Grtz Tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt, maar dat is alsnog een 30 min rijden vanuit Kerkrade, ik weet niet of dat wel goed gaat met Jaymz zolang in de auto.

 

Ik heb zojuist eff een foto van Jaymz gemaakt:

 

JaymzZiek.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oharme die ziet er niet best uit......Ik zal echt even bellen! Pak hem goed in met een warmtemat of desnoods een kruik (met doek eromheen) en ga naar de DA het zo laten schiet niet op.....

 

 

 

Groetjesss Vanda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zouden er nog DA dienst hebben zondagavond?

 

Ik wil eigenlijk niet wachten tot morgenvroeg...

 

Het gekke is dat ik hem 2 dagen terug nog vrolijk door de bak zag banjeren, daarom had ik totaal niet in de gaten dat er iets mis was. Zoals ik al zei, hij at wel vaker een paar dagen niet, dus ik maakte me geen zorgen.

 

Maar zoals je op de foto ziet, het is toch ernstig, ocherm :(

 

We hebben zo'n zak met pitjes erin, die leg je in de magnetron en die blijft dan een minuut of 15/20 echt goed warm, daar leg ik hem dan in een handdoek in als ik naar de DA ga. Word waarschijnlijk meteen morgenvroeg om 08:00, ik heb 2 adressen gevonden, maar ik weet niet zeker of die ook reptielen behandelen, morgenvroeg dus meteen bellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onze DA heeft altijd 24 uurs dienst er is altijd iemand in die praktijk die aanwezig/dienst heeft! Ik persoonlijk had gebeld om het te proberen, maar als je zegt nee, ik ga morgen.....okee

 

Laat je het nog even weten hoe het afloopt?

 

Groetjessss en succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb naar de DA in landgraaf gebeld maar die konden me niet helpen...

Die in heerlen ook niet...

Dr. Wetzels in maastricht heeft geen dienst en het apparaat geeft me het nummer van een andere arts...

 

Ik ben bang dat ik tot morgenvroeg moet wachten :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wetzels is morgen pas vanaf 09:00 open...

Dan moet ik maar verlof pakken, want ik moet eigenlijk om 09:30 vertrekken richting mn werk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey tim.

das lang geleden!

hopelijk red jaymz het tot in de ochtend,en kan je verlof krijgen om met hem naar de da te gaan.

heel veel sterkte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopenlijk komt alles in orde met het baardje :unsure:

 

Hij ziet idd niet zo goed uit. :(

 

Onze dierenarts is altijd te bereiken met een spoedgeval. Jammer dat er ginder geen te bereiken valt.

 

Veel beterschap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo eindelijk tijd voor een update, ik moest eigenlijk om 10:30 beginnen met werken, maar dat is 14:30 geworden...

 

Vanmorgen dus meteen Wetzels in Maastricht gebeld of ik langs kon komen, hij had wel nog een operatie, dus ik kon vanaf 10:00 langskomen.

Jaymz op een handdoek op een warmtekruik gelegd en in de auto richting maastricht.

 

Meteen op de eerste blik zegt de DA al, "oei, die is op sterven na dood" :(

Toch een vitaminespuit en een ontwormingskuur gedaan.

En een sondevoeding gedaan, dat moet ik nu 3x per dag doen.

En 3 dagen lang ... geven ( ben even kwijt hoe het spul heet, pantonine? ik weet het niet meer... )

 

Het is nu afwachten of hij het haalt, want hij is gewoon erg zwak.

Volgens de DA is het een kwestie of hij het vandaag redt dan komt het wel goed, maar hij was erg pessimistisch hierover...

 

Hij heeft uitdroging, ondervoeding en bloedarmoede... hoe dat zo is kunnen gebeuren weet ik echt niet, ik probeer mn beestje, die 6 jaar wat ik hem nu heb, altijd zo goed mogelijk te verzorgen. Ik voel me ook best schuldig nu, want ik had beter moeten zien dat hij zo weinig/niets at...

 

Het is nu duimen dat ie het haalt :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Tim,

 

Als ik de foto zie, vrees ik het ergste.

 

De baardagame is zeker heel zwak.

 

De uitdroging, bloedarmoede en ondervoeding komt waarschijnlijk door inwendige

parasieten.

 

Succes en sterkte, hopelijk komt hij er nog door.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

de DA was ook al niet te positief over het vervolg :( Ik ga mn beestje echt wel missen als ie het niet haalt :(

 

De parasieten worden nu toch bestreden door die ontwormingskuur, of moet ik daar dalijk nog een kuur voor doen, zou hij beter worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist eff mn vader gebeld, die stond net op het punt om hem de 2e voeding van vandaag toe te dienen, en Jaymz was toch weer op een andere plek in de bak gaan liggen, dus helemaal futloos is ie niet.

 

Ik blijf hoop houden dat het toch nog goedkomt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Nathalie :)

 

Kreeg zojuist SMS van mn pa, dat de voeding is gelukt, dus weer een stapje dichterbij herstel zullen we maar zeggen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb Jaymz zojuist begraven onder zijn dakpan waar ie altijd zo graag op of onder lag...

 

Binnenkort een mooi beeldje kopen, dat zal ik er dan bovenop zetten.

 

R.I.P. Jaymz :(

 

Jaymzpan.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Tim,

 

Gecondoleerd en veel sterkte in de ze moeilijke periode.

 

Groetjes Marc en Berlinde B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

R.I.P Jaymz

 

Veel sterkte Tim

 

Groetjessss Vanda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie!

 

Weet iemand misschien waar je mooie beeldjes krijgt, liefst van een baardagame ( ik heb ze wel eens gezien ) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh heeft hij het niet gehaald? :(

 

Heel jammer, ocharme het beestje. :huh:

 

Mooie fotootjes wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rond 4 uur toen hij de 2e voeding kreeg was ie nog zo levendig volgens mijn vader en buurman, hij was nog helemaal tegen het spartelen

En om 20:00 toen ik de 3e voeding wilde geven, was ie weg :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel sterkte met dit zware verlies :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×