Jump to content
Sign in to follow this  
nejke

Groen Leren Eten?

Recommended Posts

ik zou graag eens weten hoe je uw beestjes groen en andere kan laten eten...

 

ik bied ze ...andijvie,chinese kool,krulsla,ijsbergsla,bacilicum,

en fruit ...appel , aardbei, kiwi, ananas enz

 

 

het fruit geef ik met een pincette aan en dan nemen ze het wel heel veel moeite ,

maar de groente zet ik dan mooi gesneden op een schotelke en het is precies decaratie in het terra .

 

dus mss een paar dagen geen levend voedsel geven ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan eerst eens proberen met worpjes bij onder de groente te doen, zodat ze weten dat daar eten te vinden is!

Telkens je voedsel dieren aanbied doe je dat in dat schaaltje.

Ik weet niet hoe jong de baardagaam is, maar wij zetten groeten/fruit bij de baardagamen vanaf dag 1.

Hoe ouder de baardagaam is hoe moeilijker zal het worden om ze het te leren.

Bij een jonge baardagaam zou ik niet echt aanraden om deze enkele dagen geen eten te geven, best werk je dan met wormpjes.

En elke dag proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kuno heeft gelijk,hoe ouder de dieren zijn de lastiger het word om ze echt goed groente te laten eten,maar het is ongezond voor ze om alleen dierlijk te eten.

de kleintjes hier vallen uit zich zelf een schoteltje andijvie aan in 2 weken tijd.

hoe oud zijn de kleine nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De baardjes zijn 10 weken en 13 weken. We hebben van in het begin altijd wat groen bij in het terra gelegd. Van de Golliwoog (of hoe noemt dat ding :rolleyes: ) plant eten ze wel veel. Maar andere groenten en fruit eigenlijk niet. Buiten wat knabbelen op basilicum blaadjes enz..

 

De wormpjes onder het groen.. dan halen ze wormpjes er netjes uit :rolleyes:

 

De twee volwassen baardjes krijgen ook altijd groen en fruit. De ene eet nog wel van haar groenten. Vooral ijsbergsla en worteltjes vindt ze lekker. Maar meestal eet ze van de groenten nadat ze krekels ofzo gegeten heeft.

 

Maar de andere trekt al een vieze snuit als ze het nog maar ziet.

 

Maar ik denk dat we ze te veel voedseldieren bijgeven. Volgens mij mogen ze veel minder voedseldieren krijgen (maar maak een man dat maar eens duidelijk :rolleyes::D:P )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×