Jump to content
Lieke

Schandalige Advertentie

Recommended Posts

Ik denk dat de eigenaar eigenlijk niet beseft dat hij zeer slecht bezig is (was), want anders zou hij moeten beseffen en beschaamd zijn om deze foto's erop te zetten.

Jammer voor deze dieren, maar ik denk als je alle huiskamers zou gaan bekijken waar onze schatjes zitten, je dikwijls aan de grond zal genageld staan hoe sommige dieren hun leven moeten slijten of aan hun eind komen.

Daarom geef ik steeds aan de mensen mee dat de dieren er niet voor gekozen hebben om in gevangenschap te zitten, maar dat het dan wel verdomd onze plicht is en erop moeten toezien dat deze dieren met respect en met de beste zorgen moeten behandeld worden.

Anders moet je maar met je poten (sorry voor het taalgebruik) van deze dieren afblijven en dat geld niet alleen voor reptielen maar voor alle dieren :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat de eigenaar eigenlijk niet beseft dat hij zeer slecht bezig is (was), want anders zou hij moeten beseffen en beschaamd zijn om deze foto's erop te zetten.

Jammer voor deze dieren, maar ik denk als je alle huiskamers zou gaan bekijken waar onze schatjes zitten, je dikwijls aan de grond zal genageld staan hoe sommige dieren hun leven moeten slijten of aan hun eind komen.

Daarom geef ik steeds aan de mensen mee dat de dieren er niet voor gekozen hebben om in gevangenschap te zitten, maar dat het dan wel verdomd onze plicht is en erop moeten toezien dat deze dieren met respect en met de beste zorgen moeten behandeld worden.

Anders moet je maar met je poten (sorry voor het taalgebruik) van deze dieren afblijven en dat geld niet alleen voor reptielen maar voor alle dieren :angry:

amen ik ben het helmaal met je eens !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

amai amai , ik snap het echt niet dat je het zover kan laten komen . je moet toch al ni echt slim zijn om te kunnen zien dat het beestje echt niet gezond behandeld is. schandalig is het gewoon, en idd dat je dan ook nog zo'n foto's als een te koop aangeboden diertje .

 

hopelijk vind hij of zij wel iemand die het beestje er trug bovenop kan helpen en het nog een fijn leven kan bieden .

 

brr doet echt niet goed om te zien hoe andere mensen met de beestjes bezig zijn , ofwel koop je er eentje en geef je er alles om en anders kan je beter een pluche beer kopen waar je geen eten ofzo moet insteken .

 

:(:(:(:(:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is een schoolvoorbeeld van Rachitis,en hoe het niet moet

 

deze word veroorzaakt door geen uv lamp te hangen,of door geen vervangende vitaminen met D3 te geven aan de baardjes

 

ook ziet men soms wel een uv lamp hangen,maar brand deze al zo lang in het terrarium,dat ze geen uv meer afgeeft,of slecht geplaatste uv lamp

 

niet iedereen vind de weg naar het forum,en verzorgen de baardjes met de uitleg welke ze gekregen hebben bij de aankoop,of wat er van onthouden word

 

jammer

 

maar er zijn slechtere voorbeelden te vinden

zo waren we op een advertentie ingegaan enkele jaren geleden voor 4 volwassen vrouwen

deze zaten hun volledige leven (2jaar al )in een terrarium van 50/50/50 cm,enkel met een spotje van 25 watt in een donkere garage

deze hadden zelfs het uitzicht niet meer van een baardagaam,en waren tussen de 25 en35 cm groot(en al twee jaar oud)

het enige levend voedsel dat deze hadden gezien waren regenwormen en maden ,en ze aten voornamelijk brood

deze moesten weg,daar men er een kleintje hadden bijgekocht,en dit voor de ogen van de kinderen de kleine in stukken hadden getrokken

 

hebben deze toen gratis meegekregen en laten inslapen bij de dierenarts

de rekening hebben ze wel netjes betaald,en schrokken van hun verwaarlozing,daar ze ook niet beter wisten

 

daar bewees een goed forum zeker zijn nut

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een spijtige zaak met voorbeeld hoe het niet moet.

Dit gebeurt meer dan je denkt, spijtig genoeg!

 

Zoals Jo aangeeft zal die jongen zelf niet beseffen dat hij iets verkeerd doet, mede door te weinig info of impulsieve aankoop...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De advertentie werd ondertussen verwijderd. Ik heb ze dus niet gelezen maar kan we er wel iets bij voorstellen.

 

Ik ben zelf ooit een mannelijke baardagaam gaan halen bij mensen thuis. Hij zat in een klein terrarium bij de mensen in de garage. Het terrarium stond te koop en dat was eigenlijk wat we moesten hebben. Maar het dier mocht gratis weg en toen we het zagen hoe hij erbij zat konden we niet anders dan het mee te nemen. Het arme dier moest eten wat er voorbij kwam gevlogen of gekropen.

 

Het was onze eerste baardagaam. Hij was heel mager en zag er echt slecht uit. Hij was ook heel schuw in het begin. Ondertussen is het dier er bovenop.

 

Dergelijke dingen gebeuren jammer genoeg h

Share this post


Link to post
Share on other sites
Denk dat de aanbieder meeleest op dit forum :D

 

advertentie is verdwenen.

of heeft een mailtje gehad :rolleyes::rolleyes::rolleyes: met een verwijzing naar het forum hier :rolleyes::rolleyes:

 

nu weten ze wat te doen als er nog eens een beestje in huis komt :blink::blink:

 

 

groetjes

Erwin& Sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had ook een mail gestuurd, die niet zo mals was... vind dit schandaling en heb het dan ook laten blijken in die mail.. kan het niet laten! en volgens mij dacht hij dat ze er zo moesten uitzien, anders vraag je er dan ook geen 350 euro voor

 

maar dit gebeurt nog te veel!!!

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik had ook een mail gestuurd, die niet zo mals was... vind dit schandaling en heb het dan ook laten blijken in die mail.. kan het niet laten! en volgens mij dacht hij dat ze er zo moesten uitzien, anders vraag je er dan ook geen 350 euro voor

 

maar dit gebeurt nog te veel!!!

 

groetjes

met vriendelijkheid word soms meer bereikt dan met scherpe woorden

 

zoals u zelf aangeeft,niet iedereen is ervaren

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is gewoon onwetenheid,beter een goed forum aanbieden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is een mail naar hem gegaan, Voor het baardje grattis af te halen.

En dat hij z`n eigen moet schaamen om z`n beessie te koop te zetten.

En daarna was de koop weg.

Als ik verwaarloose baarden zie, gaat er een mail naar de dierenbescherming.

Jammer voor de baazen, maar ik kan het niet aan zien.

Als je dieren neem, zorg er voor hoe het moet, en als je het niet weet, koop dan niets.

Dieren kunnen niets zeggen, Dus doe ik het voor de dieren.

 

Groetjes wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat het niet alleen de verantwoording van de eigenaar zelf is, maar ook van de winkeliers en de kwekers om de kopers zo goed mogelijk te informeren. Ik heb hier ook kleintjes zitten en heb al een verzorgings/voedingslijst uitgeprint die ze mee krijgen als ze een baardje komen ophalen. Maar ook dan kan het helaas nog gebeuren dat een diertje niet goed verzorgd wordt. het gebeurd niet alleen bij baardjes ik heb 3 jaar op een dierenambulace gewerkt en moest toen voor mijn eigen geestelijke gezondheid stoppen ik kon de knop niet meer omdraaien er is gewoon zoveel dierenleed in de wereld. Mijn maag draaide er gewoon elke keer weer van om. En om even terug te komen op de dierenbescherming die kunnen soms gewoon heel bar weinig betekenen hoor ivm met de regels en wetten waar ze zich aan moeten houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is idd schandalig, ik ben tegelzetter op de bouw, ik moest poosje geleden tegelen bij renovatie project huurwoningen, wat je daar allemaal niet tegen komt, daar was een vrouwtje die had in een bijkeuken zo'n 80 volwassen schildpadden zitten ik rekken met zeer kleine bakjes, grote deuken in de schilden stinkende hokken vreselijk gewoon ik heb geen verstand van schildpadden maar weet zeker dat daar zeer zeldzame soorten bij zaten en dat die deuken in die schilden zoiezo niet kloppen, er was nergenst geen lamp te bekennen, ik heb er wat van gezegt maar jah die vrouw werd er boos om, en de buren hielden slangen en schorpioenen en vogelspinnen ook veelste veel terra's in 1 huiskamer maar ik moet daar wel van zeggen dat daar alles perfect verzorgt werd met juiste lampen enz erbij, hokken zagen er super schoon uit en ook volgens mij wel goeie grote dusjah het kan wel, maar somige mensen moesten ze afschieten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind dat het niet alleen de verantwoording van de eigenaar zelf is, maar ook van de winkeliers en de kwekers om de kopers zo goed mogelijk te informeren. Ik heb hier ook kleintjes zitten en heb al een verzorgings/voedingslijst uitgeprint die ze mee krijgen als ze een baardje komen ophalen. Maar ook dan kan het helaas nog gebeuren dat een diertje niet goed verzorgd wordt. het gebeurd niet alleen bij baardjes ik heb 3 jaar op een dierenambulace gewerkt en moest toen voor mijn eigen geestelijke gezondheid stoppen ik kon de knop niet meer omdraaien er is gewoon zoveel dierenleed in de wereld. Mijn maag draaide er gewoon elke keer weer van om. En om even terug te komen op de dierenbescherming die kunnen soms gewoon heel bar weinig betekenen hoor ivm met de regels en wetten waar ze zich aan moeten houden.

Ik vind dat het niet alleen de verantwoording van de eigenaar zelf is, maar ook van de winkeliers en de kwekers om de kopers zo goed mogelijk te informeren.

 

dat vind ik ook dat dat verplicht moet zijn, mijn eerste reptiel was een hoehnelii kameleon, winkelier prate dat mij voor dat dit een beginners reptiel was, ik kreeg er warmtekabel bij voor op de bodem van het terra, terwijl het klimmers waren, toen was ik ook nog maar 14 maar toch schandalig, gelukkig dat ik toen der tijd mensen vond die mij echt goed hebben geholpen en later op forum's gewoon ook goed geinformeerd ben daardoor is het beeste erboven op gekomen het is gewoon smerig hoe somige winkeliers vanalles in je handen stopt zonder dat mensen ook maar iets ervanaf weten :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet JDG wel groot gelijk geven.

 

Ken ook zo iemand dat zijn baardjes mis huisvest.

Zitten gewoonweg op reptie-bark, geen UV lamp in de terra en dan is de terra nog te klein ook.

Heb hem er al op gewezen dat zijn dieren niet goed zitten, en heb als antwoord gekregen, HEB ER NOG NOOIT PROBLEMEN MEE GEHAD.

Wat ik ook zei, het hielp gewoonweg niet, deze kerel wou gewoon niet luisteren, en dierf dan nog zeggen dat ik verkeerde informatie geef.

Dit was nu wel al een 2 jaar geleden, heb hem dan direkt gezegt als je niet wil luisteren naar goede tips, dat hij dan maar zijne plan moest trekken.

Ik heb er toen mijn handen van afgetrokken.

 

Regius

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is idd schandalig, ik ben tegelzetter op de bouw, ik moest poosje geleden tegelen bij renovatie project huurwoningen, wat je daar allemaal niet tegen komt, daar was een vrouwtje die had in een bijkeuken zo'n 80 volwassen schildpadden zitten ik rekken met zeer kleine bakjes, grote deuken in de schilden stinkende hokken vreselijk gewoon ik heb geen verstand van schildpadden maar weet zeker dat daar zeer zeldzame soorten bij zaten en dat die deuken in die schilden zoiezo niet kloppen, er was nergenst geen lamp te bekennen, ik heb er wat van gezegt maar jah die vrouw werd er boos om, en de buren hielden slangen en schorpioenen en vogelspinnen ook veelste veel terra's in 1 huiskamer maar ik moet daar wel van zeggen dat daar alles perfect verzorgt werd met juiste lampen enz erbij, hokken zagen er super schoon uit en ook volgens mij wel goeie grote dusjah het kan wel, maar somige mensen moesten ze afschieten

Ik ben zelf in het bezit van Schildpadden, een geelbuik (waterschildpad) en een Griekse Landschildpad. Schildpadden hebben wel degelijk licht nodig (ook UV trouwens)

 

En wat je tweede voorbeeld betreft: als de beestjes perfect verzorgd zijn, dan zal het wel niet veel teveel zijn, zolang je het aankunt is het geen probleem om meerdere terra's te houden. Zelf heb ik hier een Baardagaam, een Groene Leguaan, een Waterschildpad en een Griekse Landschildpad dus, ze zitten allemaal voldoende ruim, en het grotere terra, bedoelt voor de landschildpad staat reeds klaar. (Nu is het landschildpadje nog zeer klein, zij zit in het oude Terra, van m'n baardagaam, toen die nog jonger was).

 

Groetjes Pieter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×