Jump to content

Recommended Posts

hoi

van wat je verteld zal een arts nog weinig kunnen doen ,behalve je een leuke rekening sturen.

het is goed dat je het dier apart hebt gezet,maar ik denk niet dat hij het gaat redden,met 3 weken is er weinig te doen,uitval komt vaak voor.

maar hou de rest goed in de gaten,als er 1 gaat volgen er helaas meestal meer.

zijn je ouderdieren parasieten vrij?

haal voor alle zekerheid even zo,n flesje met gel om je handen te ontsmetten,voordat je met de kleintjes in aanraking komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

anita,hun ouders zijn parasiet vrij...ik had naar dierenarts gebeld maar die had geen tijd want was aan het opereren..moest later terug bellen..ik heb dan naar gekko reptieles in lier gebeld, en die heeft me een goede uitleg gegeven wat ik moest doen en wat het kon zijn..hij denkt dat het beestje een hartaanvalleke heeft gehad, door stress...snachts miss te veel krekeltjes int bakje, maar hij trilde de laatste 2dagen ook constant met zijn achterpootjes precies een zenuwtrek...op het moment ligt hij/zij apart in een bakje op keukenrol en niet vlak onder de lamp want dat werd me afgeraden omdat de temp er onder te hoog kan oplopen voor zo'n kleintje. hij/zij ademt en af en toe beweegt het een beetje...gisteren wat hij/zij nog zo goed...ik hoop dat hij/zij het haalt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

trillen met de achterpootjes zeg je??

mbd,metabolic bone disease!

het dier heeft calcium te kort!

Share this post


Link to post
Share on other sites

al hun voedsel wordt toch eerst in calcium gedaan hoor...hij/zij leeft nog steeds hoor en is precies terug een beetje aant doorkomen hij/zij zit nogwel apart om op positieve te komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal met de nodige zorgen en liefde wel in orde komen!

 

Veel succes met het baardje! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uv lamp hangen Kalk alleen is niet voldoende

Ze moeten de vitaminen ook omzetten

 

Groetjes Tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kalk hebben ze niet alleen nodig, geef ze ook vitamine D3.

Wij hebben voor al onze nakweekjes de vitamine D3 druppels van Marc hier van de online shop.

Ze krijgen de eerste 3 weken geen uv licht, enkel 2 maal per dag sproeien met die druppels verdunt met de juiste hoeveelheid water en bij hun voedsel bepoedert afwisselend kalk of gemalen stuifmeel.

 

ALs de pootjes trillen heeft het met kalk te maken dus als ik jouw was even extra kalk bijgeven door een beetje poeder met water te verdunnen en zeker vitaminen D3 geven!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor alle tips het kleintje stelt het goed!!!! een pak van men hart kstond zelfs snachts op om te kome kijken dat hij sliep enz...hij/zij is aan het vervellen nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×