Jump to content
vanessa22

Eitjes Vallen In Na 37dagen...

Recommended Posts

ik heb 6eitjes van men baardje in natte broedstoof liggen..ze waren mooi vol tot eergisteren..ze beginnen in te deuken...wil dit zeggen dat ze niet bevrucht zijn? wat moet ik doen???

Share this post


Link to post
Share on other sites

om uit te komen is het wat vroeg,maar zou kunnen indien de temperatuur veel te hoog staat

 

ook kunnen de embryotjes afgestorven zijn,door bijvoorbeeld het doosje met eitjes schuin te hebben gehouden bij het afkuisen van de drupels van het deksel,of even met het doosje geschut,is soms voldoende)

 

zou enkele dagen afwachten,enkel invallen is nog niet slecht,verkleuren is slechter(bruin worden)

 

hoop dat ze het redden

 

groetjeserwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik was gisteren even verder gaan neuzen hier op het forum en kwam toen een onderwerp tegen dat ook iemand na 4weken ingedeukte eitjes had, en toen is er daar gezegd dat ze te droog lagen. en dat er beste nieuwe vermiculiet werd genomen eerst op temperatuur zoals de andere en ze dan verleggen. wel dit heb ik gedaan,en het heeft precies resultaat buiten bij 2 heeft het nog niet geholpen ...ze zien nog steeds mooi wit en vol dus helemaal nog niet bruin... dus het enige wat we kunnen doen is hopen en onze duimen gekruisd houden h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik perliet veel beter dan vermuceliet

De vochtigheid van de ondergrond is beter (persoonlijke mening)

ik veronderstel als ze mooi wit zijn en in vallen ze toch mss te droog staan

de tempratuur ligt ook redelijk hoog (ik broed uit op 27

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat de oorzaak echt is dat ze te droog stonden..dit is voor ons allemaal zo nieuw is eerste keer dat we uitbroeden h

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan de temp laten zakken,maar doe dat niet in 1 dag,maar druppel naast de eitjes wat water,wie weet trekken ze nog bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk zou ik eerst kijken of het de luchtvochtigheid is. Ik denk niet dat het aan de temperatuur ligt. Wij broeden de eieren probleemloos rond de 29,5 graden uit.

 

Wilco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Zoals Wilco al zei, komt waarschijnlijk niet door de temperatuur maar door

een te lage luchtvochtigheid.

 

Zit er een deksel op het doosje waar de eitjes inzitten?

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu dat vroeg ik mij ook af, staan er dekseltjes op <_<

Als dit niet zo is, zou ik met een spuitje rond de eitjes het vermiculiet bevochtigen en er dekseltjes op plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Vanessa ,

 

kan je even uitleggen van in het begin hoe je de eitjes in de vermiculiet hebt gelegd en wat je allemaal gedaan hebt want dit lijkt mij gemakkelijker om te reageren als we dit allemaal zouden weten en dan kunnen we je gemakkelijker vooruit helpen als je begrijpt wat ik bedoel ;)

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja er staat een dekseltje op ..met 2hoekjes afgeknipt...zoals beschreven stond..ik heb nu 2dagen geleden de eitjes in nieuwe vermiculiet gelegd op dezelfde temp als de vorige en men eitjes zijn terug bijgetrokken!!! buiten 1tje das nog een twijfelgevalleke.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok gerrit, zo heb ik het dus gedaan... ik heb men vermiculiet in water een half uurtje laten trekken, dan men potje gevuld, kuiltjes gemaakt in de vermiculiet met lepel voor de eitjes zodat ze half in de vermiculiet liggen, dekseltje genomen 2hoekjes afgeknipt en er opgezet men broedstoof (au bain marie) stond al paar dagen proef te draaien op een temp van 29.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×