Jump to content
Sign in to follow this  
knoppertje

Vraag?

Recommended Posts

ik vroeg me af wat de afmetingen van een terrarium moeten zijn voor 1 baardagaam. moet dit ook min. 100/50/50 of mag dit bijv ook80/40/50 zijn.

aangezien ik een baaragaam wil aanschaffen na veel info over dit beestje opgezocht te hebben.

 

alvast bedankt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Goed dat je eerst informatie verzameld voor je aan de prachtige

hobby wilt beginnen.

 

Voor een baardje raad ik een terrarium aan van 100x50x50cm.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zoals Marc aangeeft zou ik ook voor 1 baardje een terra van 100cm op 50cm op 50cm gaan.

In die van 80 hebben ze niet veel plaats als ze op hun lengte zijn!

 

Goed van je dat je info op zoekt, des te meer je al weet des te beter voor je nieuwe huisgenoot!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook voor een terra van 100x50x50, goed dat je van tevoren eerst info opzoekt!

 

groetjes laura

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de reacties hier kan je al zien dat er nog teveel mensen zijn die zo'n beestje kopen zonder er veel vanaf te weten. Dus pluim voor je dat jij dat wel doet!

Wat de afmetingen betreft ben ik het met de rest eens.

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan natuurlijk ook een bak nemen die kleiner is maar dan zou je wel een grotere moeten kopen naar mate die groeit,

 

je kan een maat nemen van 100 x 50 x 50 ,

 

maar ook , 80 x 80 x 50 dan is het oppervlakte groter,

 

of een met een kleiner oppervlakte maar met meer plateau's zodat de missende ruimte op de grond verholpen word,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stefan ,

ik heb per ongeluk jouw antwoord gewist want inplaats van op "citeer" te drukken heb ik op verwijderd gedrukt :( sorry hiervoor want kan het niet meer terug ophalen :angry:

 

dit wou ik antwoorden op jouw reaktie :

 

Hallo Stefan ,

 

een terrarium met hoogte van 60 cm raad ik dan weer af want vind zelfs 50 te hoog maar dit is enkel mijn mening , heb er zovelen bij mij staan maar dat weet je wel h

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stefan ,

ik heb per ongeluk jouw antwoord gewist want inplaats van op "citeer" te drukken heb ik op verwijderd gedrukt :( sorry hiervoor want kan het niet meer terug ophalen :angry:

 

dit wou ik antwoorden op jouw reaktie :

 

Hallo Stefan ,

 

een terrarium met hoogte van 60 cm raad ik dan weer af want vind zelfs 50 te hoog maar dit is enkel mijn mening , heb er zovelen bij mij staan maar dat weet je wel h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Hoogte van een terrarium is afhankelijk van wat voor UV verlichting

er gebruikt gaat worden.

 

Voor Tl en Compack UV verlichting is een laag terrarium van bijvoorbeeld

40 cm goed te doen.

 

Wordt er gebruik gemaakt van bijvoorbeeld een Mega Ray 100 watt,

moet de hoogte toch 50 a 60 cm zijn.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stefan ,

ik heb per ongeluk jouw antwoord gewist want inplaats van op "citeer" te drukken heb ik op verwijderd gedrukt :( sorry hiervoor want kan het niet meer terug ophalen :angry:

 

dit wou ik antwoorden op jouw reaktie :

 

Hallo Stefan ,

 

een terrarium met hoogte van 60 cm raad ik dan weer af want vind zelfs 50 te hoog maar dit is enkel mijn mening , heb er zovelen bij mij staan maar dat weet je wel h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Marc ,

 

totaal mee eens met jouw antwoord maar de meeste werken dus met gewoon verwarmingsspots en uv -spaarlampen of balken en dan vind ik het beter om de terras zolaag mogelijk te houden.

Men kan dan ook wel aanhalen dan plaatsen we plateaus in het terra waar ze gaan opliggen of houten stronken onder de lichtpunten maar als je dan een bak van 1 meter hebt en er dit alles nog moet inplaatsen dan blijft er niet veel plaats meer over om te bewegen en hoeveel en hoelang maken ze daar gebruik van om er gaan op te liggen en hoelang heeft de uv lamp dan nut voor de dieren ;)

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×