Jump to content

Recommended Posts

Ik zit er sterk aan te denken om in een keer een hele zooi diepvrieskrekels te bestellen. Ze kunnen niet ontsnappen, ik heb er dan altijd genoeg in voorraad en ik hoef niet naar de winkel 15 km. verderop te gaan met het OV als mijn krekels weer eens op zijn (en dat gaat snel met die levende krengen).

 

Hebben deze beesten genoeg voedingswaarde (lijkt mij van wel, aangezien ze gezond en al in de diepvries worden gegooid en niet honger lijden in een winkel). Waar kan je ze het makkelijkste bestellen, en weet ik veel wie er nog wat meer over te vertellen heeft :rolleyes: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ik zou er zelf niet voor kiezen

als je iets invriest word zoiezo met de tijd de voedingswaarde mider

als je de keuze maakt zou ik niet voor bevroren kopen gaan

maar verse krekels kopen

deze goed voeren oftewel gutloaden

en dan zelf invriezen

je bent er dan zeker van dat de krekels zo oud zijn als je denkt

en er zeker van dat ze genoeg gevoerd zijn

maar ik zou dus gaan voor vers

ook inverband met het jagen wat gewoon lastig is met dode krekels ;)

grtjsssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ik heb altijd diepvries krekels,maar ik heb maar 1 beardie dus neem maar een half bakje per keer.zie geen probs,zolang je ze maar niet te lang laat liggen en voldoende groentes fruit en vitamines geeft.

ik heb net ook wat bevroren pinkies gekocht,gaan er ook goed in.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net rondgekeken, en zag dat je normale diepvries krekels kan kopen, en ook gevriesdroogde krekels. Gevriesdroogde krekels zijn bijna de helft duurder, maar er wordt wel gezegd dat de voedingswaarde van deze krekels veel beter is.

 

Iemand die ook ervaring heeft met vriesdrogen of niet?

En waar haal jij je krekels, Anita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had nog nooit gehoord van diepvries krekels??? maar dat weet ik dan ook weeer, niet dta ikze ga gebruiken hoor, maar intresant om te weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik had nog nooit gehoord van diepvries krekels??? maar dat weet ik dan ook weeer, niet dta ikze ga gebruiken hoor, maar intresant om te weten.

Het lijkt mij erg handig om te hebben, zeker als je er weer eens achter komt dat je krekels op zijn en je hebt geen tijd meer om naar de winkel te gaan, of in het weekend. Zo vaak zijn die speciaalzaken niet open, helaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vriesdrogen gaat veel sneller dan gewoon invriezen,dus meer behoud van voedingswaarden.gewoon gevroren betekend dat ze eerst de koelkast ingaan om op te stijven,en dan pas in de vriezer.duurt dus veel langer,is de kas groter om vocht mee te vriezen,dat droogt de krekels uit,en dus nog meer vitamine verlies.

ik breng de krekels mee uit belgie,waar een bakje 10 euro kost,maar dan heb je er honderden..

ik weet niet waar je woont,anders kan je altijd een adv.plaatsen op marktplaats ofzo.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb vroeger mijn volwassenen lange tijd gevoerd met diepvries sprinkhanen om de simpele reden dat ik teveel nakweek had. nadelen heb ik nooit ondervonden, wel gaf ik ze de nodige vitamines,groente,fruit en kalk maar dat doet iedereen denk ik.

hopelijk lusten ze je bo-frost spul :)

groetjes

tom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke ieder zijn eigen mening, maar ik ben dr geen voorstander van! Ik heb liever geen kriejoelende krekels en sprinkhanen in mn huis staan, maar doe het wel voor mijn baardje! We verstoren de natuur al genoeg voor onze baardjes en zouden moeten proberen de natuur zoveel mogelijk na te blijven bootsen! Je baardje hoord lekker achter zn beestjes aan te jagen!! Iedereen moet het zelf weten maar ik vind eigenlijk als ik eerlijk ben wel een beetje zielig! Ik vind het geweldig om te zien hoe mijn baardje achter zn levende voedsel aan gaat ...zo is de natuur!! (oke ik durf ze alleen niet zelf los te laten in het terra, maar dat doet mijn lieve vriend :) )

 

groetjes melissa

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi melissa het went hoor

gewoon af en toe proberen en over een paar manden weet je niet beter

stel dat je vriend er niet is moet je het toch ook doen ;)

kom op he oefenen maar hihihi

grtjsssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind het geweldig om te zien hoe mijn baardje achter zn levende voedsel aan gaat ...zo is de natuur!!

 

groetjes melissa

En een pinky voeren vind ze dan weer zielig :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha,daar heb ik er ook wat van in de vriezer

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi anita ik ben geinterreseerd in de krekels en de pinky,s vooral omdat het me te duur wordt.Heeft u ook andere voedingdieren.en als je ze voor de helft dood geeft en voor de helft levend en alle vitamien enzo. is dit tog gewoon goed.

 

groetjes hanne

post-3-1118236842.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe bedoel je omdat het me te duur word

je betaald toch net zo goed voor de krekels ???

en de sprinkhanen en de pinkies enz enz

dus goedkoper zal het niet worden hoor

dat weet je nu eenmaal als je aan dieren begint

en je kweekt toch ook met je baardjes dan weet je van te voren dat die kleintjes ontzettend veel zullen eten

mischien begrijp ik je verkeerd

maar zoals het overkomt is ik vind het te duur worden zo van bevroren is goedkoper en zo te horen is dat niet zo

maar wel makkelijk omdat je het altijd in huis kan hebben zonder risico dat ze doodgaan

dat is wat ik eruit begrijp

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

met kweken wil ik wil ik de kleintjes gewoon levend voer geven maar mijn volwassen baardgamen wil ik ook wel wat ingevroren krekels kopen.En omdat ze een klere lawaai maken en omdat de helft dood is voordat je ze voert.En het lijkt mij ook wel goedkoper.

 

groetjes hanne

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi mischien een tip koop je krekels dan bij een betere leverancier

want wij hebben absoluut geen last van halve bakjes met dode krekels

en diepvries is een idee alleen ik zou wel even testen of je dieren het wel eten de meeste zien toch graag levend voer

grtjssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hanne,

ik ben het wel met angie eens hoor!

hier is nijkerk kan ik 1xper week krekels bestellen,die moet je dan eigenlijk ook gelijk opvoeren als je niet weet hoedat je ze goed levend kan houden!ik heb 10 pinkies bevroren gekocht op de beurs in hoevelaken,nou is rudie gewent aan dode krekels,dus dat is geen prob.bevroren krekels is inderdaad goedkoper dan levend,mits je ze binnen bepaalde tijd kan opvoeren,goede vitamine erbij geeft en calcium strooit.ik krijg een beetje het idee dat je toch een beetje overhaast bezig bent.dit zijn geen normale gezelschaps dieren zoal een hond kat of cavia,maar daar ben je zelf nu ook wel achter.

maar rudie krijgt niet alleen bevroren,ik heb een dubia kweek,waar ik heel gelukkig mee ben.dat zijn flinke diertjes om te voeren,hoogwaardig voedsel voor beardys.het zijn de makkelijkste diertjes om te houden,een vrouwtje kan met tussenpozen van 6 weken 200 babys krijgen,dus na een aantal maanden heb je alle soorten en maten.maar goed dubia moetten ook op een warmte matje om te kweken,maar dan heb je ook wel wat.

het enigste is dat je moet vergeten dat het kakkerlakken zijn,voor mij zijn het gewoon mooie kevertjes in een terra.

dus lezen ,lezen lezen.leren! dan weet je wat je moet doen,komt het goed :P voor de rest,weet ik ook geen handelaren voor voer ofzo bij jou in de buurt,maar als je hulp nodig hebt weet je me te vinden.doeg

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind ook dat je niet alleen dood kan geven ik heb mijn baardagaam altijd levend voer gegeven(alleen soms ingevroren pinky,s)maar als er een keer een krekel dood is eet ze die gewoon op.En ik vind de bakken waar mijn krekels in zitten stinken.mijn kamer is niet zo groot en stink vrij snel.Ik ben ook aan het proberen om krekels te kweken,omdat er opeens jongen krekelstjes in me terrarium liepen.En ik dagt ze ook wel zelf te kunnen kweken(k ben nog bezig)dit ook om voer voo mijn jongen baardgamen die over een paar weken uit gaan komen.

 

groetjes hanne

 

p.s. hoe duur kost een grote zak ingevroren krekels van zo,n 250 stuks.

(ik heb drie volwassen baardagamen dus komt wel op).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×