Jump to content
Sven-1

Voor Mensen Van Oost-vlaanderen (belgie)

Recommended Posts

Je wil toch zeggen de Vlarem 3?

Hangt van je gemeente af. Hier in Limburg, in mijn gemeente, kost dit 12.5

Share this post


Link to post
Share on other sites

let wel op dat er verschil inzit,eerste flarum is voor 3 dieren,heb je er meer loopt het nog meer op!

en als je in een huurwoning woont,moet je toestemming van de huis eigenaar hebben!

(is wat ik weet als nederlandse,waar ik hier 300

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet zeggen bij ons (werk er wel) op de gemeente duurt het normaalgezien een 3tal dagen en dan is alles in orde voor de burger, voor die er werken een half uur;)

vind het wel erg want het kost overal weer anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites
let wel op dat er verschil inzit,eerste flarum is voor 3 dieren,heb je er meer loopt het nog meer op!

Denk dat je 30 bedoelt? kan dat? bij ons is het zo tot 29 dieren. Dan val je onder vlarem 2 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mensen jah gaat nergenst over anita, vorige week kwam er zo'n ventje je weet wel met stropdas aan de deur om te vragen of wij honden hadden, zo'n amptenaartje, en gaat echt nergenst over, zo aap zou je toch alle hoeken van de straat laten zien dus ik had gezegt als we niks hadden, dus gingen ze vragen of je nog mensen wist uit de buurt die dat hadden, waren controleurs van de hondenbelasting, nou ik zou me met zo een baan me eigen kapot schamen man, zo kan je toch nooit van zn leven trots zijn op je werk :huh:<_<:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prijs hangt af van gemeente tot gemeente.

Ook is er een groot verschil tussen vlarem 2 en vlarem 3 de zogenaamde meldingsplicht (tot 30 dieren).

In jouw geval denk ik dat je de laatste bedoeld en dan is aangifte bij de gemeente voldoende.

Hierbij moet je een kleine schets (plan) maken van je woonst en aanduiden waar de dieren zich bevinden (dus als dit niet standvastig is zet er zoveel mogelijk plaatsen op).

Als ze niet naar een specifieke benaming vragen vul dan gewoon hagedissen in anders moet je bij iedere andere soort die er achteraf bijkomt in principe een nieuwe aanvraag indienen.

Ook kunnen ze in sommige gemeenten soorten weigeren (hier heb ik vernomen dat slangen verboden zijn :blink: )

De prijs die wij hiervoor betalen is de prijs van de zegels en zoals ik mij meen te herinneren was dit indertijd ongeveer 15

Share this post


Link to post
Share on other sites
da wordt gerigistreerd op adres.is eenmalig te betalen,maar als ge verhuisd moeie het opnieuw aanvragen.kost rond de 150 euro.

Ik heb mijn vlarem ook 150 euro betaald.

Als ik verhuis moet ik enkel een nieuw plan bij voegen, terug de vlarem aanvragen is hier niet nodig, enkel je nieuwe adres doorgeven is genoeg.

Dit is me wel zo gezegt door iemand van de milieudienst.

 

Regius

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een gedoe zeg! lijkt ned wel,hier komen elk jaar 2 ventjes samen langs,ben je er niet komen ze rustig 3 keer terug tot je thuis bent! 100

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Heb vandaag navraag gedaan bij ons op het gemeentebestuur.

Aangifte zou voor mij neerkomen op 150

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je meer dan 30 dieren wilt aangeven loopt dit zeker niet van een leien dakje.

Hiervoor heb je nl. een millieuvergunning klasse 2 nodig (Vlarem2).

Een schets en omschrijving voldoen hier niet er word ook onderzoek vericht en er is veel meer kans dat deze geweigerd word.

Bij sommige soorten heb je deze vlarem 2 al nodig vanaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

merci Jo dus moest ik ff over de 30 zitten zullen ze er hier wel geen probleem van maken. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het laaste wat ik er deze zomer van hoorde in het gemeentehuis hier,was dat er tijdelijke verhogingen mogelijk zijn te bekomen op de 30 dieren indien het nakweek is

 

wacht nog steets op offici

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier in antwerpen kan je een tijdelijke klasse 2 aanvragen

deze is geldig voor 3 maanden en je kan het voor maximum 6 maanden krijgen

MITS BETALING NATUURLIJK voor 3 maanden is het 100

Share this post


Link to post
Share on other sites

in hofstade 150e? en dan in wetteren 15e das toch ook ni eerlijk.

as ek neig moe pisse kan ik tot daar geraken.

heb nu 8 beesten ma as ik nakweek heb van alles hier zit ik aan 150 beesten of zo.

moest er nen baardagaam bevalle zitte direct over u 30.

wat moet ik dan doen?

ge zeggen dak 28 reptielen of zo heb aja

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst en vooral,verhuizen :rolleyes::rolleyes:

 

het prijsverschil is groot

er zijn verschillende gemeentes die buiten de zegel niets aanrekenen(daar zullen de grondlasten dan ook duurder zijn vermoed ik)

 

kweken met baardjes kan bijna iedereen

een nieuwe thuis voor ze vinden is iets anders

zorg dat u NOOIT met 150 nakweekjes zit,want dan hebt u een groot probleem

 

deze kosten niet aleen een fortuin aan eten,maar u bent 6 maand bezig deze een nieuwe thuis te geven,(als je geluk hebt)en baardjes van 6 maand eten niet meer,maar vreten

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo sven en angelique ,

 

niet vergeten dat wanneer je per koppel kweekt je misschien wel 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij hebben de afrekening binnen van de electra!!

211,26

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×