Jump to content
Sign in to follow this  
Salenia

Cordylus Tropidosternum

Recommended Posts

Na de baardjes die onlangs ben gaan houden heb ik inmiddels twee Cordylussen gereserveerd. Ze mogen over 5 weken weg bij Kameleon in Tilburg.

 

Ik heb al wel wat informatie gevonden, http://www.tallbo.com/index.shtml, maar extra info kan nooit kwaad.

Heeft iemand caresheets van deze erg interessante diertjes?

 

Ik heb twee vrouwtjes gereserveerd, als het uberhaupt vouwtjes zijn in het nest, weet iemand nog een mannetje te koop ergens, wel een juvenile vanwege de afmetingen van de vrouwtjes?

 

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou,als ze over een paar weken weg mogen,zijn ze nog erg klein,en zal een juvi man al te groot zijn denk ik.

je kan er voor kiezen om een koppel te nemen uit tilburg,mist de ouders niet verwant zijn,en je de nakweek niet als koppel verkoopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uitstekend voorbereid dus weer, ik zorg meestal dat ik eerst alles over dieren weet voordat ik ze aanschaf <_<

 

Zohiezo import, dus dat is al het 2e dat jammer is :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uitstekend voorbereid dus weer, ik zorg meestal dat ik eerst alles over dieren weet voordat ik ze aanschaf <_<

 

Zohiezo import, dus dat is al het 2e dat jammer is :(

Hallo John,

 

Beetje jammer die reactie van je.....

Heb me wel degelijk voorbereid, vroeg alleen of er meer caresheets te vinden zijn. Des te meer info over een aan te schaffen diertje des te beter.

 

Wat ik namelijk wil is de bak volledig en zo goed mogelijk ingericht te hebben en daarnaast de beste verzorging voor de diertjes te geven.

 

En ik weet niet waar je het woord import vandaan tovert, dat is dus al de 2e opmerking van jouw die jammer is.

De jonge cordylussen die ik koop zijn van ouders die ook al nakweek waren.

 

Maar goed, loop me nu te verdedigen tegen iemand die ik totaal niet ken en wie weet hoe die zelf met dieren omgaat.

 

Maar goed dat anderen op dit forum wel positief reageren, ik hoorde dat dit 1 van de betere forums was namelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

heb je goed gehoord!

maar als het om dieren gaat word er soms heftig gerageerd.

je krijgt echt het voordeel van de twijfel hoor,maar het komt dikwijls voor dat mensen pas komen als ze al dieren aangeschaft hebben,en het goed verkeerd gaat!

maar het is goed om te horen dat je hier nakweek kan kopen!

je zal betere dieren krijgen,en hoeft de import niet meer! dat is altijd een goede zaak vind ik!

hou ons op de hoogt van je vorderingen,en plaats zeker wat fotos als je je dieren op gehaald hebt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
nou,als ze over een paar weken weg mogen,zijn ze nog erg klein,en zal een juvi man al te groot zijn denk ik.

je kan er voor kiezen om een koppel te nemen uit tilburg,mist de ouders niet verwant zijn,en je de nakweek niet als koppel verkoopt.

Hallo Anita,

 

Dankjewel voor je reactie!!

De jonge diertjes zijn op dit moment al zo

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi

heb je goed gehoord!

maar als het om dieren gaat word er soms heftig gerageerd.

je krijgt echt het voordeel van de twijfel hoor,maar het komt dikwijls voor dat mensen pas komen als ze al dieren aangeschaft hebben,en het goed verkeerd gaat!

maar het is goed om te horen dat je hier nakweek kan kopen!

je zal betere dieren krijgen,en hoeft de import niet meer! dat is altijd een goede zaak vind ik!

hou ons op de hoogt van je vorderingen,en plaats zeker wat fotos als je je dieren op gehaald hebt!

He die Anita,

 

Wellicht was mijn reactie ook niet de juiste echter is mijn instelling dat je voorzichtig moet zijn als je iets op een forum plaatst. Vooral als de post een negatieve strekking heeft.

 

Voordat ik iets negatiefs ga posten, als ik dat uberhaupt ga doen, dan zou ik toch eerst van de situatie bij diegene op de hoogte moeten zijn.

Een natuurlijk de berichten eerst goed doorlezen :D

 

Maar goed, genoeg gezegd over dit voorval.

 

Op naar Houten en daar wat goede contacten opbouwen.

 

Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol, heb je er ook zo,n zin in!!

eerst in de rij,hopelijk is het droog.en dan maar aanschuiven en hopen dat je wat mensen tegenkomt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
lol, heb je er ook zo,n zin in!!

eerst in de rij,hopelijk is het droog.en dan maar aanschuiven en hopen dat je wat mensen tegenkomt!

In de rij? Wordt het zo druk daar?

Hmm, denk dat ik dan maar vroeg wegrij.

 

Heb inmiddels contct gelegd met twee Duitse Cordylus fanaten, zij hebben me van erg goede info voorzien.

 

Begin morgen met de bak in orde te maken, weet nu ook exact welke verlichting, substraat enz de dieren nodig hebben.

Op de beurs eens rondneuzen naar de inrichting, bodemmateriaal, achterwand enz enz.

 

Cheers,

 

Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×