Jump to content
darkraver

Hamm

Recommended Posts

Ik en Erwin zijn daar ook aanwezig met een stand en als alles meezit gaan we daar weer een paar speciale dieren ontvangen :cheer:

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik en Erwin zijn daar ook aanwezig met een stand en als alles meezit gaan we daar weer een paar speciale dieren ontvangen :cheer:

 

Groetjes

houten is toch de dag erna?

zijn jullie daar ook?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een vraagje:

 

Nu hebben we horen op het nieuws zeggen dat je speciale winterbanden moet steken op de auto om naar Duitsland te rijden...

Heb je dit niet en ze houden je daar tegen is het telkens 20 euro boete. Houdt de politie je 5 keer tegen ben je 100euro kwijt... Krijg je een ongeluk wordt je zowiezo bestraft en aansprakelijk gesteld.

 

Weet iemand hier meer over???

 

Ik laat het hier ook maar even weten voor de mensen die naar Hamm gaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens de Duitse wetgeving (deze is van 1 mei van kracht) is men verplicht banden van het voertuig aan te passen aan het weer!

dwz bij sneeuw is men verplicht om winterbanden te hebben!

Politie treed hier heel hard tegen op! Boetes bedragen tussen de 20 en 40 euro.

Bij een ongeval kan je zelf mede-aanspraakelijkheid hebben bij geen juiste banden! Ook kan de politie uw wagen laten meenemen naar een garage om de banden te verwisselen.

Ook in Luxemburg denkt men erover deze wet toe te passen!

Op mijn auto en die van mijn vrouw hebben we altijd all-season"-banden zitten

(niet geschikt voor besneeuwde hellingen). Deze zijn normaal ook in orde volgens de duitse wetgeving! Of banden waar m+s opstaat (Mud + snow).

Sneeuwkettingen zijn ook toegestaan indien: je het wegdek niet beschadigt. Je snelheid is beperkt tot 50 km/u.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik en Erwin zijn daar ook aanwezig met een stand en als alles meezit gaan we daar weer een paar speciale dieren ontvangen  :cheer:

 

Groetjes

houten is toch de dag erna?

zijn jullie daar ook?

Hallo Anita ,

 

daar zijn wij ook aanwezig dus word het een druk weekend voor ons B)

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens de Duitse wetgeving (deze is van 1 mei van kracht) is men verplicht banden van het voertuig aan te passen aan het weer!

dwz bij sneeuw is men verplicht om winterbanden te hebben!

Politie treed hier heel hard tegen op! Boetes bedragen tussen de 20 en 40 euro.

Bij een ongeval kan je zelf mede-aanspraakelijkheid hebben bij geen juiste banden! Ook kan de politie uw wagen laten meenemen naar een garage om de banden te verwisselen.

Ook in Luxemburg denkt men erover deze wet toe te passen!

Op mijn auto en die van mijn vrouw hebben we altijd all-season"-banden zitten

(niet geschikt voor besneeuwde hellingen). Deze zijn normaal ook in orde volgens de duitse wetgeving! Of banden waar m+s opstaat (Mud + snow).

Sneeuwkettingen zijn ook toegestaan indien: je het wegdek niet beschadigt. Je snelheid is beperkt tot 50 km/u.

Klopt Stefan maar als het sneeuwt mag je ook niet met all seasons banden rijden heb ik horen zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik en Erwin zijn daar ook aanwezig met een stand en als alles meezit gaan we daar weer een paar speciale dieren ontvangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag men zeker niet missen want hamm blijft toch nog altijd the place to be in Duitsland en Houten in Nederland hetzelfde ;)

Als het aanbod is zoals in september is er een ruim aanbod in baardagamen en kameleons aanwezig.

Weet dat er weer speciale baardagamen gaan aanwezig zijn maar deze moet men dan wel op voorhand bestellen want voor de opening zijn de mooiste in Hamm toch al van eigenaar veranderd zoals gewoonlijk :( , vind dit wel spijtig voor de talrijke personen die daar al urenlang staan aan te schuiven om binnen te geraken en zeker in december als men daar in de koude moet staan :blink:

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga heel misschien aanwezig zijn.

men schoonbroer sprak erover om naar hamm te rijden,maar door die wetgeving van de winterbanden zijn we nog niet zeker.(meneer ziet het niet zitten om speciaal daarvoor de banden te vervangen)

dus we zien wel.(is ook weer tijdje rijden voor ons :ph34r: )

 

groetjes

 

Jessie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, wij hebben ook geen winterbanden...ga ik er ook niet opleggen en ga er toch naar toe.

Is dat erg naief??? Misschien wel ja, maar ga toch niet voor die enkele keer dat we naar Duitsland gaan dat er op laten leggen en ga dus ookniet zeggen; ga er nooit meer naar toe.

Wie zegt trouwens dat t dan sneeuwt? Want alleen dan moet t toch

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik begrijp moet je ze gewoon om hebben,het weer kan immers zo omslaan zeggen ze dan. wij doen boodschappen in kleve,maar ja nu niet meer dus, vanaf oktober niet.

ik denk dan maar dat ze weten dat die banden hier niet verplicht zijn,en hoeven ze maar bij de parkeerplaats te gaan staan om je er uit te pikken,een mooie dag voor de staatskas!

maar als de boete maar een paar tientjes is kan je het wagen natuurlijk,hmm zou je ook direct contant moetten betalen? is hier wel voor buitenlanders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit vond ik op een site

 

 

PARTICULIEREN:

in de Duitse wet staat niet expliciet vermeld dat winterbanden verplicht zijn. Wel is in de wet de regel opgenomen dat uw auto aan winterse weersomstandigheden aangepast moet zijn. Ofwel, bent u onderweg met zomerbanden en merkt u dat uw auto geen grip meer op de weg heeft, dan moet u uw auto aan de kant zetten en maatregelen treffen. Houdt u het verkeer op omdat uw auto niet aan de weersomstandigheden aangepast is, ook dan loopt u het risico beboet te worden. Deze boetes lopen veelal in de tientallen Euro

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelf rij ik nu niet met de auto,maar ik vind dan zolang dat we het hier in be of nl goed kunnen doen met zomerbanden of all seasons,wrm dan express voor duitsland winterbanden kopen die rap tot 1000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk of jullie nu gaan of niet dat is jullie keuze, winterbanden of geen winterbanden. :unsure:

 

Wat het de moeite maakt om naar Hamm te gaan en om die afstand af te leggen is volgens mij enkel als je echt iets gaat ophalen of van plan bent iets te kopen.

Voor een daguitstapje hoef je het echt niet te doen, want dan kan je nog eens teleurgesteld terugkeren daar het dringen is om iets te zien en uren aanschuiven is.

Als je niets in bestelling hebt is de eerste keus er jammer genoeg al uit voor de deuren opengaan.

Voor wie gaat, veel plezier ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen ,

 

Jo heeft gelijk dat wanneer je niets in bestelling staan hebt en je niet voor de opening naar binnen geraakt al het beste reeds verhandeld is , wij zijn gelukkig bij diegenen die reeds vroeg naar binnen geraken omdat we daar een stand hebben maar dan nog hebben we steeds alles reeds in voorbestelling staan ;)

Ook niet vergeten dat we december zijn en het daar dan verschrikkelijk koud kan zijn om uren aan te schuiven om naar binnen te geraken ;)

Al bij al blijft Hamm een beurs dat je eens gedaan moet hebben en zeker december is de beurs dat je er moet staan met een stand want dan geven de mensen nog veel geld uit want de kerstman moet dan zijn dieren komen ophalen om bij de mensen te kunnen leveren :lol::lol::lol:

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gert,

 

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

 

Ben benieuwd naar de foto's.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hem al gezien en is een prachtig diertje en nu binnenkort nog een silkback h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×