Jump to content
JustTanya

Broedstoof Stuk

Recommended Posts

*Snik...*

 

Gisteren na een hele dag niet thuis te zijn geweest, kom ik mijn kamer op en zie ik dat mijn broedstoof uitstaat....

 

Na geprobeert te hebben m weer aan te zetten, kreeg hij allerlei kuren, ging ie hard piepen, en daarna sprong hij vrolijk weer uit.

 

Je begrijpt natuurlijk dat de eieren nu verpest zijn, wat ik echt heel klote vind...

 

Niemand hier in de buurt heeft een broedstoof waar ik de eieren in kan leggen voor zolang.

maar denk dat ze na 'n hele nacht + dag in de "kou" niet goed meer zullen zijn.

 

Vandaag halve dag vrij genomen, en ga zo terug met de broedstoof, heb garantie dus krijg 'n nieuwe...MAAR dat neemt niet weg dat de eieren zijn verpest...

 

Vind t echt erg, zou mn eerste nestje worden en ze lagen er zon 30 dagen in nu...

 

dit is de betreffende broedstoof:

 

Herp%20Nursery%20II.jpg

 

Moest t gewoon even kwijt... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Tanya,

 

Echt rot voor je... Weet het eigenlijk niet mbt de eieren en de temperatuur/tijd etc. heb wel zelf eens gehad dat er een bakje was vergeten terug te plaatsn en de volgende dag het dan gewoon terug geplaatst en die eitjes waren nog top dus... Maar ik ben er zeker van dat er verschillende mensen met veel meer ervaring je hierin kunnen mee helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker de eieren niet vervoeren met de auto naar een andere broedstoof

(een beetje kou kunnen ze wel aan beweging veel minder)

 

zou de eitjes gewoon in de nieuwe broedstoof doen(nadat deze eerst enkele uurtjes heefd proefgedraaid,en de juiste temperatuur behoud)

 

de kans dat ze buiten enkele dagen langer moeten liggen om uit te komen,nog goed zijn zal afhangen van hoe koud ze hebben gehad,maar moet lukken,het is nog geen wintertemperatuur buiten

 

het resultaat zal al binnen enkele dagen zichtbaar zijn,of ze nog goed zijn

 

vorige zomer hadden we met het uitkuisen van de natte stoof er de stekker vergeten terug insteken

na 96 dagen is ook alles uitgekomen(dus nog niet panikeren :rolleyes: )

 

hier werken we NU met twee aparte verwarmingen in de broedstoof

met een warmtemat (deze werkt het meest,en hou de temperatuut tussen de 28

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie wel...!

 

Ik zal de eitjes heel voorzichtig even ergens neerzetten, en straks in de nieuwe broedstoof plaatsen...als ze deze op voorraad hebben staan (let's hope so...)

 

Ik hoop echt dat t allemaal nog gaat goedkomen, na 2 mislukte legsels waren dit zo'n schitterende eitjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Tanya,

 

Hoeveel dagen zijn de eitjes al bebroed?

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze liggen zo,n 30 dagen nu,en als er vandaag een andere stoof komt zal het nog wel goed komen denk ik,in de natuur schommeld het ook,maar zoals erwin al zei,ze niet schudden ofzo.

maar erg hoor,betaal je zoveel geld voor zo,n klein stoofje,gaat hij stuk!

vergeet niet om goed te kijken of de temp in je nieuwe stoof goed is is! een beetje kou kan wel voor even,maar eenmaal aan de kook gebracht!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

** Update **

 

Gisteren naar die winkel teruggegaan, krijg gewoon (zoals verwacht) netjes garantie op de stoof.

deze hadden ze echter niet op voorraad staan dus moet wachten...

 

MAAR toen zat ik nog steeds met mn eitjes...

vertrouwde het niet om ze gewoon maar te laten staan...aangezien niemand mij kon vertellen hoelang t zou duren voor ik een nieuwe stoof zou hebben.

 

De jongen van de dierenwinkel heeft aangeboden ze zolang bij hem in de broedstoof te leggen.

 

Heb als reactie daarop mn vriend (Zupano) meegenomen en die heeft de eitjes zoveel mogelijk beschermd tegen t hobbelen in de auto.

 

i know, i know het is niet goed ze te vervoeren maar wist me even geen raad...

 

Balen...maar niets aan te doen,

Na jullie reacties ben ik wel iets geruster, dus thnxs! we zullen zien, what happends next...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had het zelfde gedaan!

het zal echt nog wel goedkomen hoor!

het is pas tot je er achterkomt dat het lastig is om je schatjes straks een goed huis te geven,en dan is het uitbroeden snel gedaan,ik begin er teminste niet meer aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat ons in elk geval weten hoe het afgelopen is

groetjes jessie B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet nog steeds niets... we zijn nu 2 weken verder, nog steeds geen (nieuwe/gemaakte) broedstoof.

 

2 van mn eitjes hebben t (tot nu toe) overleefd...de rest hebben we kunnen weggooien :angry:

maar goed, al komen er maar 2 uit dan... niets aan te doen.

 

ga vandaag maar weer ns even bellen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

anders ff in een terrarium leggen , wel zonder dieren erin dan ,

 

zo heb ik ook een legsel uitgebroed toen mijn stoof kapot ging ,

 

gewoon in een terrarium , lamp derin ,zodat he plekje waar de eieren liggen 28 graden is , lamp dag en nacht aanlaten en het komt goed .

 

teminste bij mij kwamen er 18 uit van de 20

na 2 weken in het terrarium te hebben gelegen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb alleen nog een terrarium van 100x50 ongeveer leeg staan...

om die nu helemaal naar boven te slepen voor 2 eitjes...

 

Ze liggen nu bij de medewerker van de dierenwinkel in de broedstoof. tot het moment waarop ik een nieuwe broedstoof heb, is dat wel even prima.

 

Heb alleen niet zo'n geduld, wil ze gewoon thuis hebben in n goedwerkende broedstoof!...*zucht*

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ze nu goed liggen zou ik ze laten liggen ,

 

anders heb je nog kans dat ze kapot gaan van het vervoeren terug naar jou ,

of het verschil in temp in de broedstoof.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×