Jump to content
Sign in to follow this  
Pepe

Verlichting

Recommended Posts

Heb een vraagje in verband met de verlichting. Hoe doen jullie het om een goede verdeling dag en nacht te hebben. Het antwoord zal zijn gebruik timers. Dan is de vraag bij mij waar kan ik goeie timers verkrijgen. Aangezien ik op men appartement beperkt zit met 2 stopcontacten voor 2 terariums en er zou nog een derde bijkomen dus. Misschien een vervelende vraag maar ik stel ze toch. Kan mij iemand helpen?????

 

Groetjes

 

Pepe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben woonachtig in Belgi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Pepe,

 

Je zou een verlengsnoer kunnen gebruiken, deze plaats je in de timer

die in het stopcontact zit.

 

Er zijn verlengsnoeren waar wel 5 a 6 stopcontacten aan het uiteinde zitten.

 

Deze zijn bijna overal verkrijgbaar, bv bij de Gamma.

 

groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij hebben er een dimmer tussen gezet! s'avonds brengen we de temperatuur dan langzaam naar beneden tot rond de 20 graden en dan s'morgens weer langzaam omhoog! Meestal ben ik in de ochtend het eerst wakker dus ik zet hem dan voor de helft open en later als Jos wakker wordt zet hij hem helemaal open zodat het lekker warm wordt :)

Tja dit moet je dus niet vergeten en wij hebben elkaar natuurlijk om elkaar eraan te herinneren... maar een timer is natuurlijk ook een perfecte oplossing...zo vergeet je het nooit en heeft hij inderdaad regelmatige tijden waarop het warmer en kouder wordt....wij moeten het nu zelf in de gaten houden...

Informatie over timers kan ik je niet geven, maar daar krijg je vast wel antwoord op van anderen :)

 

Succes Groetjes melissa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch bedankt voor de tips. Al de tips die er zijn zijn welkom dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wij hebben er ook van bij de brico,

ze werken perfect en ze zijn ook nog

redelijk goedkoop, je hebt er al vanaf

4 of 5 Euro.

 

gr kevin

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey ff een off-topic vraag maar zijn er ook dimmers te krijgen waarbij je lampen geleidelijk aan_ en uitgaan ipv 's ochtends in 1 keer BAM!!! licht???

 

alvast bedankt voor alle reply's

 

greetz erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

met en dimmer kun je dus geleidelijk aan de boel regelen handmatig zover ik weet

een tijdsklok die zorgt dat de lampen aan of uit springen op de tijden die jij ingesteld hebt

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Erik,

 

Ik heb ooit eens ergenst gelezen of gehoord dat deze bestaan.

 

Maar waar weet ik echt niet meer. :(

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ey ff een off-topic vraag maar zijn er ook dimmers te krijgen waarbij je lampen geleidelijk aan_ en uitgaan ipv 's ochtends in 1 keer BAM!!! licht???

 

alvast bedankt voor alle reply's

 

greetz erik

hoi bearded dragon

 

die bestaan wel maar zijn een eurotje of 80 vrij duur vint ik

ik heb zelf 3 lampen er in zitten heb ik twee dimers en twee tijd schakelaars er tussen die op verschilende tijden aan en uit gaan

en uv tl op een anderen tijdschakelaar

 

is een stuk goed koper en werkt het zelfde :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een kippeklok.gekregen van een buurman,de lampen gaan dan wel opeens aan en uit,helaas is niet anders.maar er kunnen wel 12 lampen op :P en verder heb ik er geen omkijken naar.de schemer of daylight schakeldingen zijn te koop bij reptillia,kan je ze online bestellen voor 49.95 met verzendkosten,maar ik weet niet hoeveel lampen daarop aangesloten kunnen worden.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites
met en dimmer kun je dus geleidelijk aan de boel regelen handmatig zover ik weet

laat dat handmatig weg en ik ben tevreden :P nee ik bedoelde dus een tijdklok die een beetje regelmatig aangaat maar dat had je denk ik al begrepen :D

 

@gbf als je toevallig nog meer foto's van dat rode zand vind zou je die dan ook door kunnen sturen??

 

iig bedankt voor alle reacties

 

ga ik ondertussen verder met sparen <_<

 

greetz erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gbf als je toevallig nog meer foto's van dat rode zand vind zou je die dan ook door kunnen sturen??

 

 

hoi helaas heb ik er op de pc geen meer staan

heb nog met een gewoon fototoestel foto,s gemaakt maar of daar dat zand opstaat weet ik eerlijk gezegd niet

maar mocht ik er nog tegen komen hoor je het wel

en daarbij als we onze wand maken

komt het er bij ons in een aantal terra,s weer in dus dan hoor je het en stuur ik je de foto,s die ik dan zal maken

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat er dimmers tekoop zijn die automatisch gaan.

daar bedoel ik mee dat als de tijdklok de lamp aan doet neemt de dimmer het over en in een half uur tijd gaat de lamp van geen licht naa vol licht.

en uit van vol naar niks of een klein beetje aan.zowel de tijd en of de lamp helemaal uit gaat of niet zijn teregelen.

Ik heb geen idee waar je hem kunt kopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

geeft nie hoor daarvoor is het een forum he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij hebben een stekkerdoos in het terra zitten met 3 aansluitingen waar dus alle 3 de lampen op aangesloten zitten. Dan heb ik tussen de stekkerdoos en het stopcontact een dimmer gedaan. Als men vriendin 's ochtends wakker word zet ze de dimmer half aan. Als ik weg ga dan zet ik de dimmer vol open. En om het weer geleidelijk af te laten koelen zetten we de dimmer dan om een uur of 9 a 10 weer op de helft en dan als we gaan slapen (of al eerder) gaat ie uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×