Jump to content
Wil

Cizmo Is Overleden

Recommended Posts

Mijn Cizmo heb ik vandaag in moeten laaten slaapen, met veel pijn in me hard.

Mijn Rustplaats, naast me vriendin, heb nu geen pijn meer, en heb rust.

img_12150162391177.jpg

 

 

Lik Cizmo++

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wil,

 

Gecondoleerd.

 

Blijft zeer zwaar om een dier te verliezen. :(

 

Wat was er aan de hand met Gizmo?

 

Veel sterkte in deze droevige periode.

 

Groetjes Marc en Berlinde

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

had hij een gebroken hartje miss?

heel veel sterkte,het zit je niet mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Wil,

 

Gecondoleerd.

 

Blijft zeer zwaar om een dier te verliezen. :(

 

Wat was er aan de hand met Gizmo?

 

Veel sterkte in deze droevige periode.

 

Groetjes Marc en Berlinde

Ik copieer het even van mijn site van het begin af aan, dus kan lang worden sorry.

Mijn cizmo

Geplaatst op: 2008-06-29 15:23:33

 

doet het niet lekker de afgelopen dagen, Wil nu niets meer eten en slaapt steeds.

Aan de diaree, en hij deed gisteren heel raar met z`n bekkie, bek hellemaal open, of hij moest overgeven, nee is niet leuk.

DA die dienst heeft , heeft nog nooit een reptiel gehad, Dus wist genoeg.

Morgen gellijk de DA bellen en hoopellijk heeft hij dienst.

Wil hem ook niet verliezen...Maar hij is ook al oud.

Vandaag werdt Dena 4 jaar, heb een bloemmetje gezet bij haar.

Hou jullie op de hoogte van cizmo.

 

Knuff wil

 

Met cizmo naar de DA geweest, hij heeft infuus gehad en penceline en vanaf morgen 1 druppel Baytril en bijvoeding, Over 3 dagen mag hij het niet meer laten lopen als diaree.... Zijn darmen werken niet hoe het hoort te doen....Omdat zijn eten niet verteerd en er heel uit komt... Het kan ook zijn dat hij op leeftijd is en dat er bepaalde deelen uit vallen in z`n lichaam.

 

 

 

Als hij na 3 dagen nog zo is dan moet ik terug met hem, en overwegen hem in te laaten slaapen.....Ik wil dus echt niet dat hij pijn heeft of zo ziek is als delen uitvallen in zijn lichaam....Hij heeft nog geprobeert om wat ontlasing te pakken maar er kwam niets, hij was echt leeg.....

 

 

 

Hij ligt nu in z`n terarium en heb voor hem wat zand omhoog gedaan, kan hij lekker liggen, en met z`n koppie in de zon.

 

 

 

Morgen met alles beginnen hoopellijk knapt hij op......Maar hou ook zekers rekening met z`n leeftijd...Al wil ik dit liever niet 2 maanden na Dena....Ik ga me best doen me moppert weer beter te krijgen, en als er geen verandering is weet ik dat er delen van z`n lichaam uit aan het vallen zijn van ouderdom.

 

 

 

Knuff wil

 

Hallo, Ik heb net heel het terarium met kranten gelegt, cizmo traan nogal en wil niet dat hij onnodig zand in z`n ogen krijgt. Ik heb geen goed gevoel over cizmo, hij adem best wel zwaar, en is gewoon een hoop zieligheid..vreesellijk vind ik dit, ik hoop dan de medicijne en bijvoeding hem weer op de rails helpen. Hoop dat hij geen pijn heb..ik wel hoor, vind het erg voor hem....Hij is gewoon MIJN CIZMO..hem had ik als eerste en een mooie band heb ik met hem....Met DANA ook wel, maar dat is niet het zelfde als Cizmo..Ik mag nu met haar kroelen..in het begin trok ze haar koppie weg, maar nu vind ze het lekker als ik tegen haar klets en haar vast hou, ze wil nu niet gellijk weg...en denken eng zeg z`n mens..Nee dat gaat goed, zelfs met het vrouwtje wat weer weg gaat kan ik lekker kroelen en vasthouden..dat zit wel goed. Hoe mijn gevoel nu is heeft Cizmo geen kans. Hoop dat hij morgen gewoon weer z`n ogen open doe... Wil jullie nog een fijne avond wensen daar.

 

 

 

Knuff wil

 

Dinsdag en hoe gaat het met Cizmo.

Ben begonnen met hem bijvoeding te geven, wat er na 5 min weer uit komt, hij spuigt en er zit slijm bij, en vandaag al in z`n eigen spuig gelegen, Ik zag het gebeuren, maar was te laat, heel z`n baard onder, Eerst Cizmo schoongemaakt, In een handdoek lag hij lekker bij mijn, toe heb ik even het schors schoongemaakt, met hem op me borst..Een krant erop gelegt, en hem weer lekker op z`n plekkie gelegt.

Toe me vriendin kwam kon zei Cizmo even vasthouden en dan kon ik de kranten met spoeg weghaalen.

De DA gebelt vandaag niet meer geven, morgen weer langzaam opstarten.

Maar ik hoe verdrietig het ook is, en heb er zekers moeite mee...Laat hem inslaapen.

Mijn gevoel zeg dat hij pijn heeft, en dat is wat ik niet wil. Hij kan niet zeggen van hee ik heb pijn, Hij zit de heeldag met z`n koppie omhoog, Zijn oog blijft traanen, nee kan het niet aanzien...Dana ligt ook al de heledag in een hoek op het schors, en heb zelfs niets gegeeten ...Is niet erg ze is dik zat..Maar dat is niks voor haar.

Morgen ga ik de DA bellen voor een prik, en dan gaat hij naast z`n eerste liefde DENA.

Zie ook erg tegen morgen op maar ik wil niet dat hij leid, en gewoon zijn rust krijgt..

 

Knuff wil

 

Krijgt Cizmo zijn rust.

 

 

 

Lieve Cizmo.

 

 

 

Ik breng je met pijn in me hart naar je laatste rustplaats, Naast je vriendin.

 

 

 

Je ben op je kan niet meer, je heb pijn, en dat is wat ik niet wil, Me lieve schat we hebben een mooie tijd gehad, veel meegemaakt.

 

 

 

Ik zal je heel erg missen en DANA ook , ze ligt al een tijdje bij je te waaken....Maar je krijgt nu je rust en ga naar DENA+ die aan de andere kant op je wacht, en je nog steeds lief heb....Lieffert rust zacht, je heb het verdiend.

 

 

 

Deze foto heb ik net gemaakt en het zal de laatste zijn van me Cizmo.

 

 

 

 

 

 

 

Dikke knuff aan jou van mijn

 

Om 11.45 heeft hij z`n 1e prik gehad om in te slapen, Heb hem tegen me aan gehouden en gezecht dat hij mag slaapen en dan naar Dena mocht, Toen hij sliep kreeg hij z`n prik om heelemaal te slaapen, Die prik was niet echt fijn, hij werdt wild, Dus ik rustig maar cizmo het is goed, toen hij rustig was is hij in z`n bak gegaan om in te slaapen, Dit kon uuren duren dus hij is nog bij de DA, Als hij heelemaal slaapt dan mag ik hem ophalen, bij Reptielen duurt het heel lang voor ze ingeslaapen zijn, hij heeft een prik gehad voor een dier wat 6 kilo weeg.....

 

 

 

Dus als ik hem vanmiddag ophaal mag hij naast dena liggen en zal ook mooie bloemen bij hem zetten.

 

 

 

 

 

 

 

Rust nu maar uit Cizmo.

 

 

 

Dana is uit haar doen en is supper druk en zoekt Cizmo.

 

Allen de foto`s die erbij horen staan er niet bij, Maar zo weet je het van begin tot het eind.

Ik heb er echt goed aan gedaan, hij had pijn, hij was heel donder van kleur, en toen hij zijn prik kreeg om te slaapen voor de echte had hij zijn mooie kleur weer terug mooi licht.

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel sterkte!

Het is inderdaad steeds zwaar om een dier te moeten afgeven, tenslotte heb je er ook altijd voor gezorgt met veel liefde en plezier!

Dit is jammer genoeg de minder mooie kant van de hobby! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi wil,

 

Ik zit hier je hele verhaal te lezen en de koude rillingen lopen over mijn lijf.

Wat erg nou en zo kort na het andere grote leed :(

Jammer dat dit nu bij jou moest gebeuren, terwijl je zo bent begaan met je dieren.

Dena was vier jaar oud, maar dit is eigenlijk nog veel te vroeg om je nu al ontnomen te worden, hoe oud was Cizmo?

Hopelijk helpt Dana je nu over je verdriet heen.

Veel sterkte.

 

Dit zijn nu vijgen na pasen, maar aan de sympthomen die jij beschrijft moest ik eerlijk gezegt aan iets anders denken en daarvoor is baytril niet onmiddelijk de oplossing voor.

Braken, slijmen en onverteerd voedsel zijn eerder sympthomen van flagellaten is er mestonderzoek gebeurd?

Ook lees ik dat Dana nog samen zat met Cizmo, neem het zekere voor het onzekere en laat zeker ook eens mestonderzoek doen bij haar en ververs het zand volledig en desnoods de gehele bak ontsmetten.

 

Groeten

Jo

 

Ps. nogmaals dank voor de foto, we gaan er zeker werk van maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Ik heb je blog een aantal keer gelezen op zeelandnet.

Ik leef met je mee, veel sterkte!

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gecondoleerd met dit verlies... :(

 

wat een droevig verhaal zeg...

 

Je weet welliswaar dat je (als het goed is) je beestje altijd overleefd, maar dat maakt t er allemaal niet makkelijker op.

 

Veel sterkte!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi jo.

 

Mest onderzoek is 2 maanden geleden gebeurt, een paar dagen voor Dena haar dood.....Zijn toen alle twee behandelt, en 1 maand na de dood van Dena heb ik nog een mestonderzoek gedaan voor hun alle drie, en ze waren schoon.

 

De medicijne heb ik niet gebruikt, omdat ik het een paarde middel vind.

Cizmo was 5 jaar bij mijn, en heb hem volwassen en mismaakt gekocht, en was ook veel ziek in het begin..Hij is altijd me zorge kindje geweest.

Hoe oud hij was weet ik niet..Maar het was geen jonkie meer me moppert.

 

Hij is de laaste jaar eigellijk wel ouder geworden, zelfs met Dena nog...Deed geen parings ritueel meer voor Dena.....Dus ik denk gewoon dat hij op leeftijd was, en zijn rust gewoon nodig had, en geen medicijne..Daarom mijn besluit om hem te laten gaan. Hij was echt donker, dus had gewoon pijn...Toen hij z`n prik kreeg om te slaapen, en bij mijn op me borst lag toen kreeg hij zijn eigen lichte kleur terug, en vertelde hem dat hij mocht gaan naar dena, hij is in slaap gevallen met zijn eigen kleur.

 

Ik ben erg voor zichtig met medicijne.

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wil,

 

Gizmo heeft een heel goed leven gehad bij jou de laatse 5 jaar, laat

dat een beetje een troost zijn voor je in deze droevige periode.

 

Het klinkt misschien hard, maar in mijn ogen heb je juist gehandeld

en Gizmo veel ellende en pijn bespaard.

 

Nogmaals sterkte, ik weet hoe gehecht je bent aan je dieren.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gecondoleerd met je grote verlies, Wil.

Je hebt goed gehandelt, voor zowel jezelf als jouw Cizmo.

Je verhaal heeft me erg geraakt, maar het deed me deugd om te lezen dat Cizmo het goed bij je gehad heeft.

Je hebt heel goed werk geleverd voor Cizmo.

Trouwens, Cizmo is een zeer mooie naam.

 

Nog veel sterkte en hopelijk vind je troost bij je andere baardagaam, Dena.

 

 

Groetjes, Silvia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gecondoleerd met je grote verlies, Wil.

Je hebt goed gehandelt, voor zowel jezelf als jouw Cizmo.

Je verhaal heeft me erg geraakt, maar het deed me deugd om te lezen dat Cizmo het goed bij je gehad heeft.

Je hebt heel goed werk geleverd voor Cizmo.

Trouwens, Cizmo is een zeer mooie naam.

 

Nog veel sterkte en hopelijk vind je troost bij je andere baardagaam, Dena.

 

 

Groetjes, Silvia

oeps sylvia,niet goed gelezen!

dena is eerder dit jaar al gestorven,

maar wil heeft al wel een baardje uit een opvang geadopteerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×