Jump to content

Recommended Posts

het blijft toch kwijlen hoor,zulke charmante diertjes!!

 

DSCN1749.jpg

 

DSCN1751.jpg

 

DSCN1756.jpg

 

groen is mooi,blauw is prachtig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank u Anita dat je ons laat meekwijlen :lol:

Hier is maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita,

 

Mooie foto's van prachtige dieren. :rolleyes:

 

Bedankt dat je ons hiervan mee laat genieten. ;)

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

wat zijn ze leuk he!

@ bart,het zijn Brachylophus Fasciatus ,de fidji leguaan.

deze exemplaren zijn van m,n vriendinnetje rosita,die het voor elkaar heeft gekregen om deze byzondere diertjes te kweken alsof her konijntjes zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

diej zijn echt super mooi

maar niet te betale volgens mij paar keer op internet gezien voor juweliers prijzen,

 

maar worde diej nou eigenlijk nou net zo groot enzo als een gewone leguaan ?

vind ze wel echt heel mooi :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeer mooie beestjes de fidji leguaan(een echt genietersbeestje)

 

vind deze ook rust uitstralen

jammer dat de prijs zwaar tegenvald :angry:

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi

wat zijn ze leuk he!

@ bart,het zijn Brachylophus Fasciatus ,de fidji leguaan.

deze exemplaren zijn van m,n vriendinnetje rosita,die het voor elkaar heeft gekregen om deze byzondere diertjes te kweken alsof her konijntjes zijn.

is dat de rosita die ook al jaren in het reptielenvak zit?

want die ken ik dan nog wel,zij had geregeld contact met Marcel Briegoos,1 van de grootste baard agamen kwekers van jaaaaren terug.

ik had namelijk veel contact met marcel in die tijd :-)

 

en Rosita was toen al bezig met de boomskinken etc.

 

 

 

even wat anders... wat doen die gekke groene snijbonen tegenwoordig eigenlijk nog in de Handel? daarmee bedoel ik dus wat ze zo'n beetje kosten :lol:

 

 

ik weet nog wel dat ze een jaar of 6 terug op hamm aangeboden werden voor 10.000$/st

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol,briegoos,dat waren tijden!!

is een bodybuilder tegenwoordig geloof ik.

ik heb toen z,n laatste chuck vrouw van hem gekocht,ze bleek blind te zijn,en ik kon er niets mee,en heeft ze een ander goed tehuis gekregen,bij iemand met ervaring.

maar je hebt het over de juiste persoon,de corucia koppels zitten er ook nog ja.ook dieren om stapelverlieft op te worden!!

 

 

maar ja,rosita word nu platgebeld,en voor alle duidelijkheid,toeke zit nog lekker warm in belgie,en niet bij mij thuis. hihi het dier zou de week niet doorkomen bij mij:te veel herrie. en rosita zou sterven voordat ze het dier uit huis zou laten gaan!

maar een koppel gaat vanaf 2500 euro,(heb ik even gevraagd).maar dit koppel is dus niet te koop!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dan vallen de prijzen me nog alles mee.

 

en weet wel dat Marcel destijds stopte,en verder ging met Sharpei's,daar kon hij toen alle liefde in vinden,en woonde destijds nog bij zijn moeder ook (was toen al een oud vrouwtje) vraag me eigenlijk af of zijn moeder nog leeft....

 

ja dat waren tijden,een zolder stampes vol beesten.... overal krekels,contact dozen,timers,broedstoven op de overloop,bakken in de gang,huiskamer vol,schildpadden op het aanrecht,2 slaapkamers vol beesten,schuur voor vol met beesten,fietsen stonden tegen de schuur aan hahahaha in de woonkamer een GIGA terrarium met veel baard agamen en blauwtong skinken.

verder was Marcel nog bezig met idd chuckwalla's doornstaarten,halsbandjes,altas agamen (agama impalearis) en zo nog wel meer soorten geloof ik...

dat was pas iemand die zijn volle passie erin stak,deed part time nacht beveiliging,om overdag zijn dieren te doen,en kwam dan nog handen tekort hahahaha

 

 

ja prachtige vent.... met toendertijd voor mij zeer waardevolle contacten...

ben ook destijds,al jaaaaaren terug met hem voor het eerst naar hamm geweest... :cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol

die schildpadden op het aanrecht was idd wat hoor!

ik wist niet wat ik zag!

de moeder was een schat hoor,de koffie stond klaar,en was vol van haar zoon en de dieren,denk je dat je een uit de hand gelopen hobby hebt,haha.

de laatste keer dat ik er was zaten er 2 kleine varaantjes in de grote bak in de woonkamer,en die waren eigenlijk ook zo weg.

maar hij lijkt van de aardbodem verdwenen,en was dus echt helemaal klaar met de hobby!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan ik me enigszins wel voorstellen ook.... want dat was echt TE!!!

 

verder enorm leuke tijd gehad toen,in die tijd was er tenminste nog geen gezeik... maar dat komt mede omdat er toen nog bijna niemand internet had..... of wel had,maar niet zoveel ermee deed als nu.

 

dr zijn een aatal personen nu die "denken" dat ze weten waar ze over praten,en dat ze al jaaaaaaren in de baard agamen zaten,maar marcel was echt een kenner,en behoorde wat mij betreft tot 1 van de grootste kwekers die nederland ooit gehad heeft. :)

al is het alleen al om zijn bescheidenheid.

 

geen grote bek,gewoon doen......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×