Jump to content
fixkeuh

Is Wit Zand Ook Goed?

Recommended Posts

Wij gebruiken wit- of bruin schelpenzand!

De kleur van het zand maakt niet veel uit!

Ook kan je het zand van Marc kopen, daarin heb je verschillende kleuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oki thanks kzag net wit zand voor 25kg E 1.35 in den hubo dat is dus goed? of moet ik er nog iets speciaal me doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

schelpenzand is ook verkrijgbaar zonder schelpen erin

schelpenzand is mooi en goed voor een tijdje, en kiemvrij

word vlug vuil,en stuifd

vervangen om de twee maand is een aanraader

 

gewoon zand is ziektekiem gevoelig,daar ziekte kiemen er goed in kunnen verderleven(indien er ziektekiemen zijn)

 

gewoon zand uit een doe het zelf zaak is gewassen zand(niet kiemvrij)

(een overvliegende vogel kan uitwerpselen in het te drogen zand laten vallen,en als deze besmet is,hebt u ook zo ziektekieme binnen

 

terrariumzand is duurder daar het kiemvrij is gemaatk

 

geen enkel zand is zonder nadelen,maar dit is volgens mij ook de bedoeling als men een stukje natuur in huis wil brengen

 

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben pas overgestapt naar speciaal reptilen"zand" het zijn grove korrels, wit (soort-van)en ze zijn rond ongeveer bijna 1mm groot.

Het is ideaal spul.

 

De baardjes vinden het volgens mij ook fijn .

 

Alleen het heeft ook weer een nadeel: als het onder een bakje blijft kleven en je pakt dat uit het terrarium...en het valt ervan af.... trikketrikketrikke op het laminaat. Het stuiterd alle kanten op het zijn net kleine knikkertjes... Je komt ze overal tegen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

fixkeuh ik zal er mee uit kijken ik weet niet wat voor beesten je heb op dat zand want dat maak ook uit natuurlijk want sommige beesten kunnen niet tegen bepaalde zand of ander bodemsupptraat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ik gebruik special calcium zand is heel fijn zand en als de baardjes dit binnekrijgen hebbe ze niet snel last van verstopingen en dit is ook nog eens bevoordelijk voor de calcium opname

 

enige nadeel is vrij prijzig

Share this post


Link to post
Share on other sites

calciumzand ,en calcium bollek es zijn inderdaad vrij prijzig

 

waar het voor ontwikkeld is,om calcium binnen te krijgen vind ik persoonlijk niet de beste oplossing

er blijven altijd wel sporen van uitwerpselen achter,en deze krijgen ze dan ook binnen

het nadeel van de bollekes is ook dat ze zeer los liggen,en de dieren hun pootjes steets wegschuiven,en ze daar op langere termijn last van krijgen

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

trikketrikketrikke :D als dat het enigste nadeel is dan valt het toch nog mee...

maar zelf zal ik het ook niet gebruiken( korrels /balletjes) ,zand blijf toch het beste en dat vinden baardagamen ook ;) moet je een keer in de balle-bak bij de mac gaan rond lopen dan weet je priecies waarom :D:P:D;) ......maar of het echt kwaad kan? ik weet het niet :(

 

groetjes ron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×