Jump to content
Sign in to follow this  

Recommended Posts

Ik zie in andere forums dat men soms "kattevoer" gebruikt als voer voor de baardjes.

Ik heb dat nog nooit gedaan en hou het liever bij het reguliere voer.

Ik heb wel als nood-voer " Bearded Dragon Dry formula" van T-Rex staan voor het geval dat en af en toe als wat afwisseling als er even niet zoveel in huis is.

Dit moet je even in water laten weken en dan worden het hapklare brokken. Ze lijken het ook erg lekker te vinden.

 

Maar hoe zit dat met kattenvoer? Ik las zelfs ergens dat men het als "boost"-voer gebruikte als een draakje ziek was !

Mijn gevoel zegt dat het niet klopt maar is dat eigenlijk wel zo? Als je erover nadenk zit er in kattenvoer natuurlijk ook veel voedingsstoffen die draakjes ook nodig hebben

 

Hoe zit dat nou eigenlijk met kattenvoer, gebruik je geweekte brokken of (natte) blikvoer?

 

En aangezien ik nog een kat heb rondlopen... is dat niet net zo geschikt als nood-voer ? ( het voer bedoel ik dan... niet de kat !!.... alhoewel....deze is soms best vervelend.....)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol

dit is 1 van die onderwerpen waar een goede dicussie van kan komen.

het is persoonlijk om kattenvoer te geven, als je de ingerdienten leest op de dure kuipjes ,dan zal je zien dat er ook groentes inzitten.

ik denk niet dat het echt slecht is om ze zo nu en dan een brokje te geven,idd vooral als er ziekte is geweest,en baardjes moetten aansterken,maar als je niet veel voer in huis hebt en je dier is gezond ,geef dan goed groentes en/of fruit,want ze hoeven niet elke dag dierlijke eiwitten te hebben.

voer je je dier hoofdzakelijk dierlijk,bestaat de kans dat je dier vroegtijdig sterft aan lever vervetting.maar een dier wat op moet knappen kan je ook nutribird geven,daar zit echt vanalles in,en ze baardjes lusten het ook graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals Anita al zei, dit is een onderwerp waar goede dicussie's van komen!

Zelf heb ik dit nog nooit gegeven en ben niet onmiddellijk van plan dit te geven!

Ik blijf bij voedseldieren en groenten/fruit!

Zo doe ik vanaf ik met baardagamen bezig ben, ook al is dit nogmaar 5 jaar!

Ik ga ook akkoord met nutribird voor aan te sterken! Ik dacht dat ik dat van Anita eens een zakje heb gekregen.

Ik had een baardje waarmee ik al een hele tijd "sukkelde", de ene moment at deze zeer goed en dan weken aan een stuk niets meer!

Ben er toen meerdere malen naar de DA geweest, deze vond niets! Hoewel ik naar 1 van Belgisch beste reptielenarts ga! De man heeft meer dan 30 jaar ervaring!

Het vrouwtje werd heel mager, toen heb ik nutribird zoals Anita had beschreven!

En ze is er "bijna" volledig bovenop!

Ze heeft weer een gezonde eetlust en ze is niet mager meer, er mag nogwel wat bij maar ze is ook weer super op kleur! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha,ik was het al weer vergeten,maar goed dat het diertje er boven op is gekomen,het voordeel van nutribird is dat er ook probotica inzit.

na de leg en een wormenkuurtje geef ik het ook 2 dagen ,dan blijven de darmpjes in goede conditie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu heb ik op het moment een baardje wat aan het bijkomen is van een operatie en ik had graag dat ze wat beter zou eten. Alles gaat goed hoor maar het eten is slechts "redelijk" .

 

Nutribird... okee... nooit van gehoord. Dus ff googlen.

Oeps: 16 ! verschillende soorten !!

 

Dan voel je de volgende vraag alweer opkomen: welke dan?

En zo te zien zijn dat droge brokken. Moet je ze dan ook "voorweken" in wat water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nutribird A19. dit is een poeder dat je aanmaakt met afgekookt en afgekoeld water. ik gebruik het bij baardjes die moeten aansterken en/of medicijnen krijgen. ik vermeng dit wel met baardagaambrokjes. dit doe ik in de blender zodat het een lekker papje wordt. Katten voer, ben ik geen voorstander van, maar als je het dan toch wilt gebruiken gebruik dan senior voer, dat is minder zout en belast de nieren minder. maar nogmaals, een baardagaam is geen kat en er bestaan tenslotte brokjes voor baardjes, die zijn ervoor gemaakt.

 

groetjes Shinny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je zo nu en dan wel kattenvoor kan geven,al doe ik dit zelf niet.

Maar niet als hoofdvoer,het is speciaal voor katten gemaakt,niet speciaal voor baardagamen. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ze wel kattenvoer geven. Ik zelf doe het alleen als ik moet dwangvoeren.

Ik gebruik dan gourmet gold, kattenpathe.

 

Je kan het gewoon ook voeren, alleen ik merk dat de baardjes zelf nogal een kliederboel maken, en dat het zand van de ondergrond erin blijft plakken, dus ik geef het verder niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo :D ,

ik heb zelf mijn baardje ook kattenvoer pate gegeven maar alleen om aan te sterken. het gaat nu veel beter. maar nu wil hij het niet meer en hij moet zeker nog meer aankomen. ik twijfel of hij wel genoeg eet. hij wil alleen eten als ik niet kijk. ik wil die nutribird a19 ook wel proberen waar kun je dit halen, gewoon in de dierenzaak?

groetjes marjolein

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je niet kopen in de gewone dierenzaak,ik heb liggen,als je intresse hebt neem even contact op!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×