Jump to content

Recommended Posts

daar we geregeld baardjes in nestjes zien zitten met een stukje van de staart hebben we er even over nagedacht

 

het voordeel van de nakweek in de huiskamer te hebben ,is dat u zeer goed alles kan observeren

 

nu viel ons op dat er krekeltjes op de staatjes kruipen,en jonge onervaren baardjes er naar happen,en ook in de staart van de andere bijten

 

gelukig nog zonder schade

 

nu doen we eerst buffalo wormpjes in het terrarium,zodat de eerste hongerige al wat binnen hebben

pas daarna doen we er de krekeltjes in

 

volgens ons werkt het goed

 

het is het proberen waar vind ik

graag had ik dan geweten wie er zo voederd ,en naar de resultaaten

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik voer eerst wormen en groente

en half uur later krekels en baby sprinkhanen,

baby kakkerlakken voer ik tusendoor die rennen toch gewoon door de bak heen :D

 

ik heb vorig jaar maar 1 x een stukje staart eraf gehad hier was ik bij toen het gebeurde en dat was ook met een krekeltje op de staart.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het echt niet weten, want heb dit probleem niet.

Eenmaal heb ik eentje gehad met een stukje staart af en dat was mijn fout door er een rots op te plaatsen en nu heb ik eentje die door ziekte al op afgeschreven stond en door uitdroging een stuk staart mist, deze eet nu alleen nog uit de hand.

Wat ik wel doe is zorgen dat er steeds groente aanwezig is, en dit zijn ze snel gewoon hoor! in de namiddag krijgen ze dan hun dierlijk voedsel met tussenpauze.

En natuurlijk niet teveel in

Share this post


Link to post
Share on other sites

tot op heden hebben we ook nog geen enkele gehad met een onvoledige staart,en willen dit zo behouden

 

 

of ze nu met 20 zitten of met 10 als er gebeten word is het hetzelfde,enkel zal dan de helfd maar gebeten zijn,maar ze zijn dan wel ook gebeten

het is de bedoeling ,door handelen het risico te verminderen,of uit te sluiten

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb afgelopen jaar voor het eerst (tot grote ergernis)staart bijters gehad....

ook helaas met enkele schade... wat je eraan kunt doen? ik denk niet veel... ligt denk ik aan het temperament van de dieren....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het mischien ok met broed tempratuur te maken hebben?

 

Hoe warmer de dieren hoe tempramentvoller de dieren zijn.

 

Ik broed mijn dieren op 28 graaden, en heb allemaal schatjes haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

overbevolking zou ook een prob kunnen zijn, als ze eenmaal zo,n 8 weekjes zijn heb ik er nooit meer dan een stuk of 5 per terra zitten.en zorg dat er constant voer aanwezig zijn. tot nu toe gelukkig nig geen problemen gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

ik heb ook wel eens last gehad van staart bijters maar de laatste tijd niet meer ik broed nu toevallig ook iets lager de eieren uit.

ik zorg dat ik constant buffalowormen bij de jongen dieren in de bak heb staan en veel krekels voeren.

maar soms zit er wel eens een doorgeddraaide tussen die alles aanvreet :angry:

en dat kan heel vervelend zijn

 

groetjes william

Share this post


Link to post
Share on other sites

soms als je zo diertjes ziet zitten met zulk afgebeten staartje in de winkels is het zo zielig om te zien, maar is het ook niet dat baardjes soms uit verveling aan mekaars staart gaan knabbelen zoals honden ook uit verveling knabbelen aan vanalles en nog wat? Dat lijkt me een mogelijkheid toch? en als dit het geval is dan is het misschien nodig om veel kruipmogelijkheden, schuilplaatsjes en amusement te voorzien in het terra zodat ze steeds wat bezig zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zou een mogelijkhei kunnen zijn,maar deze is het niet hoor sanneke :rolleyes:

 

hondepups bijten op alles omdat hun tanden juiken met het doorkomen

bij mijn weten hebben jonge baardjes daar geen last van

 

veel schuilmogelijkheden en groter huisvesten haalde jo al aan,en overweeg dit zelf te proberen

 

leuk dat u met ons meedenkt

 

groetjes :cheer:

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Vroeg of laat krijgt iedere kweker hier wel eens mee te maken.

 

Soms gaat het per ongeluk, of soms zitten er gewoon

een paar in het nest die dit doen.

 

Als je de daders vind deze gelijk apart zetten.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×