Jump to content

Recommended Posts

zodra de bek groot genoeg is dat er een pinky in past denk een maand of 5 dat het kan en dan eens per week .

 

insecten die je kunt voeren:

Sprinkhanen en krekels als hoofdvoer daarnaast

 

dola's

wasmotlarven ( niet te veel ivm vervetten)

Tebo's

redrunners

zijderupsen

enz.enz.

 

 

en groenvoer is belangrijk he

andijvie e.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi allemaal

ze zeggen ook dat je levende jonge muizen kan geven aan volwasse baardagamen,maar is dat wel de bedoeling???

op internet heb ik diverse filmpjes gezien dat een volwasse baardagaam een kolibri,jonge rat en zelfs een jonge soort genoot op vrat,maar vind het zelf niet echt nodig(zielig toch).de baardagaam doet precies het zelfde als een slang als hij een levend dier pakt .heel langzaam slikt hij hem naar binnen en weg is ie,mischien zitten daarom wel die gaten aan de zijkanten waar hij dan adem door haalt(wie het weet mag het zeggen)ik weet het niet :( :angry: :D:( :angry: :D:( :angry: :D

 

groetjes ron :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
...mischien zitten daarom wel die gaten aan de zijkanten waar hij dan adem door haalt...

Hoi Ron,

 

Welke gaten bedoel je? :huh:

 

Groeten Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik voer mijn baardagaam gewoon muizen zelfde als mijn slangen.

 

Ik zie er niks zieligs van in.

 

Kijk als ik met een groep jongens het filmt, en gniepig bij gaat lachen. Zo iemand kan ik niet uitstaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik voer mijn baardagaam gewoon muizen zelfde als mijn slangen.

 

Ik zie er niks zieligs van in.

 

Kijk als ik met een groep jongens het filmt, en gniepig bij gaat lachen. Zo iemand kan ik niet uitstaan.

Precies!! wij hebben als mens het verstand om daar met een humane manier mee om te kunnen gaan.Onnodig leed van voedseldieren is zeker niet nodig vind ik en is alleen iets voor sensatiezoekers :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ron de gaatjes lans de zijkant om te ademen?

 

DE GAATJES LANGS DE ZIJKANT ZIJN WEL OM TE LUISTEREN,DUS DE OREN

 

nestmuisjes worden hier ook levend gevoederd,maar kijken doet niemand,en luisteren ook niet,want vinden het niet zo leuk

 

diepvriesmuisjes zijn geen optie,daar ik geen toegang krijg tot de vriezer met mijn diepvriesmuizen <_<

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ ron de gaatjes lans de zijkant om te ademen?

 

DE GAATJES LANGS DE ZIJKANT ZIJN WEL OM TE LUISTEREN,DUS DE OREN

 

nestmuisjes worden hier ook levend gevoederd,maar kijken doet niemand,en luisteren ook niet,want vinden het niet zo leuk

 

diepvriesmuisjes zijn geen optie,daar ik geen toegang krijg tot de vriezer met mijn diepvriesmuizen <_<

 

groetjes

erwin&sonja

Erwin zouden de Baardagamen diepvriesmuisjes eten ?Heb som het gevoel dat ze enkel dat nemen wat ze zien bewegen en als het dood is laten ze het liggen .Heb het buiten eens een veldmuisje nog nooit geven bevat het veel voedig of niet heb er eigenlijk echt geen idee van .

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Als ze hier nestmuisjes krijgen zijn het steeds diepviesmuisjes.

Het geven doe ik uit de hand en is geen probleem als ze dit gewoon zijn.

Eenmaal ze de smaak te pakken hebben, moet je zeker niet aandringen.

Nestmuisjes zijn echte calcium bommetjes en dus heel goed als het vrouwtje zwanger is.

Na de eileg is dit dan weer goed om aan te sterken.

Overmatig voederen moet je zeker niet doen, daar dit tot leververvettting kan leiden.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey iedereen

marc,die gaten achter zijn ogen bedoel ik.ik dacht evt dat hij daar ook kan door ademen al hij een levende muis op eet dan heb ik het idee dat hij dan niet meer door zijn bek kan ademen.maar er werd hier boven al gezegt dat het zijn oren zijn.

 

diepvries muizen eten ze hier wel,maar je moet idd de muis bij zijn bek blijven bewegen en als ze het 1x door hebben dan weten ze niet beter(bij mijn in ieder geval).

 

toch ga ik ook ooit een levende muis geven,bij het begin zou ik het mischien wreed vinden maar het zal ook wel weer snel wennen net als je sprikhanen.maar toch is het net wat anders ;) ..

 

groetjes ron ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even de vraag als ze bevrozen zijn hoe het best laten ontdooien snel of langzaam ?want heb vroeger bij mijn hond diepvriesvlees gehad en legde dat de dag voordien in de ijskast zodat ze langzaam aan ontdooide.Nu op een gegeven moment hadden ze diaree en bleek dat ze een bacterie hadden volgens de veearts is het slecht langzaam ontdooien dat ontwikkeld zoekte kiemen in het vlees .Moet ze beter even snel in de micro leggen en op die manier ontvriezen dus is dat bij de nest muizen ook of niet ?

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelf zie ik het nut er niet van in, om muizen te voeren, maar neem ze de avond van te voren uit de vriezer ,en leg ze in de ijskast,volgende dag even op kamertemp laten komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S'morgens bv. uit de vriezer nemen om ze in de n.m. op te voeren.

Hier gaan ze nooit in de vriezer, huisverbod :(

Dus de dag dat ik ze haal voeder ik ze op en dan leg ik ze met gesloten plastiek zakje in warm water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi

als je een muisje uit de vriezer haalt is hij al binnen een uurtje eetbaar.

ik leg soms een bevroren muis in een bakje/glas met lauw water en binnen 10 minuten is ie eetbaar.goed afdrogen en aanbieden soms eten ze muizen en soms niet.wat ik al eerder zij ,deze week ga ik een levende muis proberen.

 

groetjes ron

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi hoi

als je een muisje uit de vriezer haalt is hij al binnen een uurtje eetbaar.

ik leg soms een bevroren muis in een bakje/glas met lauw water en binnen 10 minuten is ie eetbaar.goed afdrogen en aanbieden soms eten ze muizen en soms niet.wat ik al eerder zij ,deze week ga ik een levende muis proberen.

 

groetjes ron

een levende muisvoeren ??

Dat heb ik een keer gezien hier van mijn kant een tip DOE OORDOPJES IN die beesten maken nogal een herie als hun schedel wordt gekraakt

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey duif.

ik gaat er trouwens ook van af zien om levende muizen te geven.(ik leg zo uit waarom) ik geef veel afwisselend voer en waarom zou ik dan ook nog een levend muisje geven die in zijn bloei van zijn leven sta :( .de laatste keer op de beurs in houten heb ik honderd diepvries muizen gekocht die eten ze hier ook ,ik hou het bij diep-vries.

 

ik had gisteren een jong muisje gekocht en dacht ik ga het gewoon proberen.

ik heb 3 volwassen vrouwtjes baardagamen en het muisje zet ik in het terrarium.

1 vrouwtje ziet het muisje en vlieg er op af maar grijpt mis,het muisje vlucht onder een steen,ik keek met een zaklantaarn naar het muisje onder een steen en het muisje zat trillend in een hoekje opgekropen.ik dacht gelijk!!!nee ron ...dit is niet voor mij weg gelegt.het muisje gelijk gepakt en vandaag terug gebracht :(

het muisje zal uiteindelijk wel weer verkocht worden voor het voeren,maar niet meer door mij.al had mijn baardje het muisje meteen gegrepen was er mischien niets aan de hand maar toen ik hem trillend en de dood in zijn ogen zag was voor mijn voldoende .wilde dit gewoon ff kwijt ;)

 

groetjes ron :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi, levende muisjes voeren is niet echt leuk al heeft dit wel mijn voorkeur, omdat muisjes levend bij de dierenzaak in de vriezer worden gedaan. weten jullie hoe lang het duurt voor een levend muisje doodvriest!!! we praten hier over een warmbleodig diertje in de vriezer. het duurt zo'n 45 min voor deze dood is en bij volwassen muizen veel langer. daarom voer ik liever levend vaak gaat dit dus veel sneller.

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een nestmuisje loopt niet.

Die kunnen nog niet zien. eenmaal van de moeder weg, kan je ze ook niet meer terug zetten. De moeder stoot ze dan af.

Ik vind het ook erg. Maar het is een gezond bommetje voor je baardjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

levende muisjes voederen is voor de mensen met een zwake maag geen aanrader

 

Of je doet het zoal hier,nestmuisje erin en wij buiten

het nestmuisje krijgd niet veel tijd om te lijden,de eerste hap is doodelijk

enkel het opnemen in de bek brengd buiten stress voor het muisje vooral veel gepiep op,wat door merg en been gaat

 

maar me blijven ze hier wel vorderen,daar ze zeer veel calcium in het baardje brengen

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik bij mij muisjes voer en ze worden niet allemaal opgegeten gaan ze terug bij hun moeder en dit gaat bij mij altijd goed, worden niet verstoten door de moeder, krijgen alleen een flinke wasbeurt.

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb een muisje gegeven vandaag.

maakte niks geluid en duurde maar 2 sec en het was weg..

geen geschreeuw of schedels horen kraken.

je mag er elke week 1tje geven toch? want mijne lust het precies wel graag :)

 

 

 

Mvg Vic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×