Jump to content

Recommended Posts

Ik heb een baardagaam van een kleine 4 maanden. Het is dus nog een redelijk jong dier. Vanaf de eerste dag eet hij alles wat er in het terrarium komt. Geen enkele krekel of sprinkhaan leeft langer dan een paar minuten. De meeste krekels hebben zelfs de grond nog niet geraakt (bij wijze van spreken). Er zijn dagen dat hij met gemak 8 insecten eet van ongeveer 2 centimeter (kleine sprinkhanen en krekels maat 8). De laatste krekel gaat ook even makkelijk binnen als de eerste. Hij eet ook zeer graag mango, kiwi en golliwoog, maar vooral uit de hand.

 

Moet ik mij zorgen maken voor overvoeding, of eet hij nooit meer dan hij op kan? De uitwerpselen zijn normaal (geen halve stukken krekel ofzo), dus ik neem aan dat alles verteert. Hij is ook zeer beweeglijk, hij jaagt achter de krekels die los lopen. Soms vraag ik me af hoe het mogelijk is dat zo'n klein dier met korte poten zo hoog kan springen en klimmen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Een baardje van vier maand is nog volop in de groeifase en heeft dus een drang naar genoeg voedsel.

Jouw diertje heeft dus een gezonde eetlust.

Andersom zou ik me dus wel problemen maken.

Hoe ouder je diertje wordt hoe meer je ook plantaardig voedsel moet inlassen.

Overvoederen zal je hem nu niet doen om dat hij genoeg voedingstoffen nodig heeft voor de groei en er ook veel verbruikt door zijn actieve gedrag.

Maar probeer er zeker de drang naar plantaardig voedsel in te krijgen zodat je later geen problemen krijgt.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep,je diertje moet veel eten,want het groeit snel! en is heel bewegelijk ,dus verbrand ook snel.

eet hij al wat fruit of andijvie!! toch wel heel belangrijk dat je daar nu mee begint!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja, hij eet enkel de exotische fruitsoorten graag (mango, kiwi). Als ik het voor zijn neus houd, dan bijt hij er een flink stuk af. Appels eet hij niet echt op, hij likt er alleen maar aan. Andijvie en sla heb ik nog niet geprobeerd. Daar wacht ik mee tot we het vers in huis hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sla is enkel goed om wat vocht binnen te krijgen,want voor de rest is sla enkel buikvulling

andijve daarentegen zit boordevol met vanelles dat goed is voor baardjes(voor de mens ook trouwens(andijve in de roomsaus lekker :rolleyes: )

 

iedere dag vers gesneden andijve aanbieden,(in potje of schoteltje)met het fruit ertussengemengd

rode paperica eten ze ook zeer graag

 

zoals reedts vermeld,een baardje in de groei voldoende voedsel beschikbaar stellen,eens ze vol zitten stoppen ze wel,als ze niet meer kunnen

 

wees blij met het vreetmonstertje :D(niet eten is veel slechter)

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×