Jump to content
ploe

Dwergbaardagaamman Overleden!

Recommended Posts

Helaas is gisteren onze nieuwste aanwinst, onze dwergbaardagaamman overleden. Was helemaal niks aan hem te merken, behalve dat hij slecht at. Maar we hebben het diertje nu net 3,5 weken, dus dachten dat het misschien nog wennen was voor hem. Gisteren ging het ineens heel slecht, en nog voordat we naar de dierenarts konden gaan, was hij overleden. Heb hem meteen weggebracht naar Marja Kik voor sectie, ik kreeg s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wens jullie heel veel sterkte met het verlies.

 

de ontstekking kan die ook bij de vorige eigenaar zijn begonnen of moet het echt bij jullie geweest zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is niet zeker. We balen er echt goed van, vooral omdat het beestje toch wel aardig wat pijn moet hebben gehad. Toch was hij wel fit, en was behoorlijk aan het kopknikken naar de dames die aan de overkant in een terrarium zaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ploe ;)

 

Dit is triestig nieuws :(

Jammer dat dit moest gebeuren.

Veel sterkte met dit verlies.

E

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij zit hier op zand, maar dat was niet de oorzaak zei Marja Kik. Het is echt iets scherps geweest dat door de darmwand in geprikt, dit is gaan ontsteken. Hierdoor heeft hij ook inwendige bloedingen gehad.

Dit is wel wat ze op het eerste oog kon zien, ze heeft voor de zekerheid wel nog alles naar het lab gestuurd, daar krijg ik einde van de week de uitslag van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bij me opkwam is schelpenzand, als dit niet goed gezeefd is zitten daar resten schelpjes in die bij inname de darmwand kunnen beschadigen.

Maar laten we hopen dat het lab uitsluitsel brengt.

Hou ons zeker op de hoogte.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is inderdaad spijtig en dat het afziet is zeker te vermijden maar weet je niet altijd.heb je de eigenaar al eens gebeld?Had hetzelfde in het begin als ik met schildpadden begon .Er 8 gekocht en na nog geen twee maand had ik er 3 over waren vergeven van de flagatten en wormen maar help ze daar maar eens vanaf als ze een paar cm groot zijn .Nu gebeld en gedaan ging me er zeker nieuwe geven is al jaren geleden hoor er zelfs niks meer van .Nu er zijn spijtig genoeg verkopers die enkel aan de centen denken en hoe of wat maakt ze niet uit ,zeg niet dat het bij jullie het geval is maar toch steeds opletten .

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb twee weken terug mestonderzoek laten doen en hiermee was alles prima. Ik had zelf zoiets, hij is dik genoeg, anders eerst lekker winterrust en misschien gaat hij daarna wel eten, want hij zat ook tegen de winterrust aan te hikken, dus alles bij elkaar vond ik het niet zo vreemd dat hij niet veel at.

 

Het kan volgens mij niet van het schelpenzand zijn, aangezien het echt door de darmwand heen heeft geprikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Ploe veel sterkte met het verlies!

Dat is natuurlijk nooit leuk om mee te maken!

Ben benieuwd naar de resultaten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeer jammer,zag er een zeer leuk beestje uit

 

gecondeleerd met het verlies

 

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

wat erg!

het diertje moet idd goed pijn hebben gehad.

maar ja,als je alles weet ,zou het allemaal anders zijn.

ook veel sterkte met het verlies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat naar zeg!

was dat de dwergbaardagaam die je op de beurs in amstelveen had gekocht?

die heb ik namelijk zelf ook nog vast gehouden, was een mooi beestje!

Sterkte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ploe,

 

Gecondoleerd met dit zware verlies. :(

 

Sterkte.

 

Groeten Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat naar zeg!

was dat de dwergbaardagaam die je op de beurs in amstelveen had gekocht?

die heb ik namelijk zelf ook nog vast gehouden, was een mooi beestje!

Sterkte!

Ja inderdaad, het was dat mooie mannetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×